Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-08-01 10:07:02 följande:
    Jag har aldrig vart i Jkp men väldigt många har sagt det är jättefint och mysigt! Det finns väl ett stort köpcenter där va? Sen kommer vi åka till ikea så då blir det garanterat några trippar dit Ja vi känner inte en kotte i Tidaholm men jag har en gamal kollega som bor där som jag kontaktade via fb så det är kul! Vi umgicks inte privat så, jag umgicks eg med henes syster som jag också jobbade ihop med men vi brukade prata mkt på jobbet. Har inte sett henne på 13 år så det ska bli kul att ses igen Jag längtar så mkt till flytten nu! Så tråkigt och vänta den sista veckan när allt är i flyttkartonger nu. Inte allt men nästan.
    Förstår att du är ivrig. Väntan innan en flytt är jobbig. Man vill ju bara flytta nu! Är det ett stort hus ni ska flytta till? Jag är ju helt såld på att köpa hus. Men vi måste ju vänta några år tills vi är färdigutbildade. Jobb vet vi att vi kommer få direkt, känns skönt. Tittar lite på skoj iaf. Fast det är inte lätt. I och med att vi behöver ganska många rum nu kommer det inte bli jättelätt. Sen är vi inte säkra på vart vi vill bo. Vi kommer ju inte ha råd att bo i stan, vilket vi inte heller vill. Där vi bor nu tar det en 10-15 min till stan, lagom. Med buss tar det ca 30 min pga bussbyte. Men det är ju ett tag kvar tills den dagen kommer. Idag bor vi så nära hus man kan komma. Radhus på hörnet, men det är redan trångt. Och förvaringsytrummet är under all kritik
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-08-01 10:27:56 följande:
    Tyvärr är det inte så stort än, det är tre sovrum och totalt är huset på 104 kvadrat. Men vi har ett mål, att så snart vi har råd, bygga på en andra våning. För det kommer bli trängre ju större barnen blir, och om vi får en trea som vi har funderat på så kommer det aldrig räcka! Och vi vill inte flytta ur huset för det ligger så bra till! Bor ni i radhus eller är det en hyresrätt? Vi bor i radhus nu fast det är hyres. Jag hörde av sambons kollega som bor i Jkp att husen är ganska dyra. Det nya huset där vi ska bo har jättedåligt med förv utrymme med så vi måste köpa till en friggebod/redskapsbod. Ja jobb kan jag tänka mig kommer finnas massor för dig! Det är väl ff brist på förskolelärare? De är de du pluggar till va? Har du långt kvar? Jag är ju en gammal fritidspedagog så jag har tillhört lite samma branch
    Ok. Jag kan tänkta mig att priserna inte är så höga ädr borta Här är det inte billigt, men om man jämför med i Sthlm så är det ändå helt ok. Här vet jag att vi har råd med hus, i Sthlm skulle man få ett litet plutthus långt långt bort från stan. Vi har funderat lite på att bygga eget, men det blir inte billigt och då får vi vänta ännu längre. Så vi siktar in oss på ett relativt nytt hus som inte behöver renoveras. Vi vill kunna flytta in utan en massa renovering. Sedan om man vill måla om några rum är det ju inte så farligt.
    Vi bor i bostadsrättsradhus. Jag fick ju en slant för min lght i Sthlm som jag sålde för tre år sedan. Hade den först uthyrd.
    Va kul att du är fritidspedagog. Har du jobbat ngt som det? Min blivande man läser till det nu. Han har ju haft en termins uppehåll så han är jätteladdad inför höstterminen. Det finns jättemkt jobb här och inget tyder på att det kommer vara någon brist när vi blir klara heller. Jag har 2 ½ år kvar. KOmmer ju ta uppehåll snart igen. Annars hade jag blivit klar lite tidigare. Det som är bra är att jag kommer kunna bli klar en termin tidigare då jag kan tillgodoräkna en hel termin från när jag läste media. Men helst önskar jag att jag var klar nu. Är ju inte jätteung längre heller.....
  • Annizsj

Nice mage måste väl fota min snart. Natti natti

• Annizsj

Godmorgon tjejer!
    Här har man varit vaken sedan ca 4. KUl! Milo skrek på mig å ville att jag skulle sova hos honom. Men sedan kunde jag inte slappna av för jag vet hur svärväckt sambin om Viggo vaknar. Så det var bara å gå tillbaka in till dem när Viggo vaknade kl 5. Men han somnade om men såklart inte jag. Blir så trött på detta. Varför vaknar jag av minsta lilla pip och sambon knappt av en jordbävning? Sen har han en dålig vana, han har öronproppar eller papper i öronen. Det måste jag ha OM Jag ska få lite sovmorgon, annars går det inte o sova när de härjar på undervåningen.
    Hade tänkt vila/sova när Viggo sover på fm, MEN vi har ett läkarbesök 10:30.....får ta med båda barnen. Å det kan ta tid då de ska göra EKG....då måste han vara helt stilla, hur lätt är det? Han far runt som en propeller här hela tiden. Jaja, nu har jag beklagat mig lite.....

Chanell- Fin mage! Den också lagom stor. Min är mindre, men jag har alltid haft små magar, även om jag denna gång tycker den är rätt maffig

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-08-02 08:45:24 följande:
    Vem ska göra ekg?

Ja du det är ett vanligt fenomen dedär att männen kan sova sig igenom världskrig utan att vakna! Och alltid är det mamman som vaknar och såklart går man upp! Här är det nästan tvärtom dock. Ja jag är väl ganska lättväckt men sambon är ännu mer lättväckt så ofta är det han som hoppat upp när jag inte hunnit vakna. Men det är nog inte så vanligt att männen vaknar innan.

Tack, ja jag tycker med den är lagom stor nu! Ibörjan växte den i raketfart så det är skönt att det lugnat sig nu
    Den växer ju olika fort i olika perioder. Sen är den alltid mindre på morgonen när man inte har ätit än.

Det är Viggo som ska göra EKG: De hade hört blåsljud när han var oå 1-'års kollen med pappa. Men då var han förkyld plus att en läkare redan har lyssnat på hjärtat. Så vi är inte oroliga! Men vi måste ändå dit. Får se hur Milo sköter sig nu bara, han har ju inget tålamod.....Får väl ta med någon muta haha!

Grötdags!
  • Annizsj

Jag är inte helt säker, men det blir nog sista barnet för oss också. Försöker också njuta av att vara gravid. Man längtar ju jättemkt efter bebisen samtidigt som man vet vad som komma skall. Nu när man äntligen oftast får sova någolunda om nätterna så är man snart på ruta ett igen Men det ska nog gå bra. Vi är så inne i småbarnsträsket så det är lika bra att köra på, tiden går ändå så fort...

• Annizsj
    En liten hälsning från Viggo!Cool
    Igår var vi hos läkaren. NU är jag 77,5 cm lång och väger 10,9 kg. Igår klippte pappa mitt hår. Innan var det så långt och många trodde att jag var en tjej. Men jag har då inte burit rosa en endaste gång. Pappa klippte väldigt ojämt och nu ser jag faktiskt ännu mer ut som en tjej Får nog heta Viggolina nu Annars så stämmer inte pressbilden in alls. Jag är nästan lika mkt linntott som min storebror. Storebror säger att han bara vill ha en lillebror. Inte vill han ha en lillsyster heller.....Hum......Själv så förstår jag inte vad de pratar om
    Oskyldig
  • Annizsj
    popcornplaya skrev 2010-08-03 18:37:15 följande:
    Åh är så sur idag..... Eller arg är väll rätt ord kanske.

Vi har ju börjat potträna sonen nu och verkligen hållt på ordentligt. Men så nu så fick svärisarna semester och ville att han skulle sova över hos dom måndag till idag. Det gick väll bra sa vi men då får dom vara berädda på att hålla på med potträning och att får vara utan blöjan på dagen. Visst sa dom det skulle inte vara några problem alls.

Men vad får vi höra idag när vi hämtade honom då? Jo att han har haft blöja på sig hela tiden för dom ville inte att han skulle kissa i deras soffor (skinsoffa). Och sa att det är våran dust att ta och att dom redan tagit det med min sambo när han var liten....... Va fan liksom, dom kunde ju bara sagt att dom inte orkade så hade han fått vara hemma hos oss istället.

Och nu känns det ju meningslöst att hålla på här för han ska sova där igen mellan fredag till söndag för vi gifter oss på lördag.
    Förstår att du blir irreterad. Har man väl börjat och det går så bra så är det ju inte kul om de närmsta inte är med och hjälper till. Vad gör lite kiss i soffan? Skinnsoffor kan man ju torka bort lätt i också. Sedan säger väl jag som bebis. Oj, har ni redan börjat? Jag tror inte att det är sådär jättevanligt att man är blöjfri som 2-åring. MEN givetvis kan man börja lite lätt. Här hemma introducerade vi pottan för Viggo jättetidigt. Han har både kissat å bajsat på den. Men ni har vi lagt det lite på hyllan, vet inte varför. Igår klättrade han i den o verkade vilja göra ngr i den. När det väl var dags kom allt utanför, stackarn!
    Ialla fall så är det ju bara å tuta å köra. Jätteskönt när iaf ett barn är blöjfritt. Här räknar jag nog med tre blöjbarn i nov. Stora killen är inte redo, det märkt. Å jag tänker inte tvinga eller pressa honom. Vi har som mål att få bort nappen innan dagis börjar om 2 v. Nu har jag sagt att han har EN napp kvar som han inte får bita sönder eller ha bort, för vi köper inga fler. Ser inte fram emot dusten vi snart ska ta. Det är inte lätt när han haft den hela j*vla sommaren..suckm blir så trött på den......dålig ovana inget annat har det blivit....kanske en tröst ibland, men inget han måste ha egentligen.....
  • Annizsj

Chanell- då måste väl jag avslöja att vi också gillar Agnes. OM det nu är en tjej så blir det en liten Agnes.

• Annizsj

Skulle underlätta om det blev en tjej just med mellannamnen.. Hum men namn löser sig alltid nu ska det sovAs är helt slut

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2