BF November,2010 DEL 2
Nu har jag iaf satt ihop miniköket som vi köpte t Olivia på ikea, fast bara underdelen. Överdelen tar jag imorgon el nåt. Shit va ryggen är stel nu!
Hej! Saknat mig?
Ja ni vet väl alla var jag hållit hus vid det här laget 
GRATTIS Williams mamma och Kicki!!!
Ännu fler som fått??
Jag tänkte lämna lite update då 
Vattnet gick 06.10 och vi åkte in direkt efter med tanke på hur det gick förra ggn. Så när vi väl va inne börja jag känna lite diffusa värkar, inte starka men lite hyfsat. Sen vid halv nio så va jag öppen sex cm och först då börja de bli väldigt starka så jag flyttades in i fl-rummet och fick lustgas. De va rätt sjukt, från inga värkar, till diffusa o oregelbundnda till starka o regelbundna på 30 minuter! Krysvärkarna höll i sig 1 timma så de va rätt likt som med Olivia för de va lite för korta så jag fick värkstimulerande dropp.
Sen efter förlossningen hade jag problem att få ut moderkakan då jag inte fick några krystvärkar, men sen helt plötsligt kom den en och den va på väg ut men sköterskan lyckades inte få tag i den så de kallade in en överläkare och en kirurg. Dom tryckte på magen o hade sig och tillslut körde han, va som kändes som hela underarmen haha
in i härligheten och drog ut den! Shit tur man hade lustgas o knarka på för de va ingen trevlig upplevelse! Men huvudsaken är att allt slutade bra 
Freja är ju lite prematur så vi va tvungna att stanna minst ttre dygn då de skulle tilläggsmata henne och jag har haft lite svårt att komma igång med amningen då hon sovit mkt och inte riktigt velat suga. men jag har pumpat o ammat sista dygnen så nu har mjölken kommit igång och tack vare det så fick vi åka hem på¨permis o ska va tillbaka på måndag då de ska väga henne igen och sen förhoppningsvis skrivas ut.
Vi är iaf världens lyckligaste familj nu men känns så märkligt att va hemma... två så små... herregud jag har liksom inte greppat det än!
Ryggen är tyvärr lika skit ff men jag har åter fått remiss till sjukgymnasten av en annan sjukgymnast där som ska hjälpa mig. Jag är sen och de sa att det kommer inte räta till sig av sig själv. S¨å hon ska kontakta mig på måndag så hoppas jag vi ska få fason på detta snart.
HOPPAS, HOPPAS det är på g nu!!!
Ja jag tyckte direkt när hon va ute att hon såg stor ut för o va så tidig.
Väntar på att granne ska komma. Hon va så nyfiken på Freja ![]()
Jag hoppas det ska starta för er nu som har det tungt o jobbigt!
Sambon tog Olivia på innebandy så jag gosar med Freja nu
Amningen funkar jättebra nu o jag ammar oftare än var timma så jag hoppas det ska rulla på nu ![]()
MammaD: absolut ska du be om en sovdos!!
NJsmamma: ja det är skönt! Har ersättning hemma ifall hon inte äter ordentligt men det har funkat fint hittills nu
Men alltså, jag tror hennes navel håller på att bli infekterat
Den luktar skunk! Måste be dem kolla på den imorgon. Så luktade inte Olivias navel kan jag säga! Men den är varken röd eller varig så jag vet inte men kan de lukta så?