Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-19 22:54:55 följande:
    Mannen har rätt tät relation till sina syskon såå.. men nej jag skulle inte säga att vi träffar dom så ofta iaf inte den brodern tack o lov.
    Nä okej va skönt. Det blir så jobbigt när man måste träffa folk man inte känner sig bekväm med.

Nu har jag iaf satt ihop miniköket som vi köpte t Olivia på ikea, fast bara underdelen. Överdelen tar jag imorgon el nåt. Shit va ryggen är stel nu!
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Hej! Saknat mig? Ja ni vet väl alla var jag hållit hus vid det här laget Flört

GRATTIS Williams mamma och Kicki!!! Skrattande  Ännu fler som fått??

Jag tänkte lämna lite update då Glad

Vattnet gick 06.10 och vi åkte in direkt efter med tanke på hur det gick förra ggn. Så när vi väl va inne börja jag känna lite diffusa värkar, inte starka men lite hyfsat. Sen vid halv nio så va jag öppen sex cm och först då börja de bli väldigt starka så jag flyttades in i fl-rummet och fick lustgas. De va rätt sjukt, från inga värkar, till diffusa o oregelbundnda till starka o regelbundna på 30 minuter! Krysvärkarna höll i sig 1 timma så de va rätt likt som med Olivia för de va lite för korta så jag fick värkstimulerande dropp.

Sen efter förlossningen hade jag problem att få ut moderkakan då jag inte fick några krystvärkar, men sen helt plötsligt kom den en och den va på väg ut men sköterskan lyckades inte få tag i den så de kallade in en  överläkare och en kirurg. Dom tryckte på magen o hade sig och tillslut körde han, va som kändes som hela underarmen haha in i härligheten och drog ut den! Shit tur man hade lustgas o knarka på för de va ingen trevlig upplevelse! Men huvudsaken är att allt slutade bra Solig

Freja är ju lite prematur så vi va tvungna att stanna minst ttre dygn då de skulle tilläggsmata henne och jag har haft lite svårt att komma igång med amningen då hon sovit mkt och inte riktigt velat suga. men jag har pumpat o ammat sista dygnen så nu har mjölken kommit igång och tack vare det så fick vi åka hem på¨permis o ska va tillbaka på måndag då de ska väga henne igen och sen förhoppningsvis skrivas ut.

Vi är iaf världens lyckligaste familj nu men känns så märkligt att va hemma... två så små... herregud jag har liksom inte greppat det än!

Ryggen är tyvärr lika skit ff men jag har åter fått remiss till sjukgymnasten av en annan sjukgymnast där som ska hjälpa mig. Jag är sen och de sa att det kommer inte räta till sig av sig själv. S¨å hon ska kontakta mig på måndag så hoppas jag vi ska få fason på detta snart.

• frukarlssonn
    Sassa82 skrev 2010-10-23 22:42:27 följande:
    Ett stort Grattis!!!
    Tack

Glömde ju skriva hur stor hon va. Hon va rätt ok för o va 3.5 v tidig. 3290 gram och 49 cm. Huvudomfånget va samma som Olivia, 32 cm. Så de va ändå en rätt "behaglig" sak att klämma ut. Om man nu kan säga så haha
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-23 23:21:00 följande:
    Grattis Chanell! skönt att det gick sa bra men läskigt det där med moderkakan. Tycker Freja är ett väldigt gulligt namn, Hon vägde hon mer än Emmie som vägde 3,1 kg när hon föddes i v40+4.
    Tack Ja jag blev så förvånad för Olivia vägde endast 3070 och föddes 2 veckor tidigare.
    Belavon skrev 2010-10-24 00:41:43 följande:
    Grattis Chanell! Härligt att höra att allt har gått bra för er. Njut i helgen medans ni är hemma och hoppas ni skrivs ut på måndag! *kram*
    Tack ska göra det Hon äter bra och jag använder lite amningsnapp för greppet är ju inte som det ska riktigt. Så jag hoppas hon ska öka i vikt nu
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-24 04:51:17 följande:
    ååh va jag längtar efter att få gå o amma nu..
    vaknade av att jag hade så ont, brösten har verkligen exploderat ikväll och jag måste få tömma dom typ NUU!
    Tur lillkillen ska äta om 10 min!

Är det alltså så här de känns när mjölken rinner till?
    Hihi grattis samma här Brösten är som sten haha. O grattis än en gång till dig med
    Bebis050810 skrev 2010-10-24 08:04:00 följande:
    Chanell- Stort Grattis till lilla Freja!! Underbart! ja då va hon ju stor för att va lite prematur, A vägde 3050 g och va 50 cm lång och hon föddes på BF+3.
    Ni blir säkerligen utskrivna imorn

Williamsmamma- ja så känns det när mjölken rinner till!! inget skönt precis och särskilt om man inte får amma precis när man känner att "nu sprängs dom!!!" men härligt att amningen fungerar! mys på
    Tack! Precis hon hade hull för sin "ålder" om man säger så
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 08:33:35 följande:
    Chanell: Grattis till lillan! Härligt att allt gick bra! Har haft samma moderkaksproblem som du så jag vet preciiiis! Men skönt att du slapp opereras!

Jag vaknade med värkar här i morse. Det visar sig väl om det är på riktigt nu eller falsklarm i vanlig ordning. Ont gör det i alla fall och kvar var de efter en varm dusch. Håll tummarna nu!! Har mått konstigt hela natten och vaknat ung en gång i timmen! Kram på er!
    Ja fy det va inget trevligt alls. Sambon va så nervös så han höll på att skita på sig när läkarna kom in sa han. Jag va för överväldigad av lycka för att hinna bli skraj Flört HOPPAS, HOPPAS det är på g nu!!!

Libragirl: hon föddes i v36+4. Hoppas bastande, sexande mm ger resultat nu Själv kanske jag kan tacka mitt envisa ikeabesök och promenaden till stan i tisdags
    Jojo 85 skrev 2010-10-24 09:19:08 följande:
    Chanell: Gud så söt hon är! Såg på fb En stadig tjej för att vara lite prematur. Grattis igen!

Williams: haha, ja så känns det när mjölken rinner till. Inte alltid så skönt.. En varm dusch kan va skönt om du har långt till nästa amning.. El pumpa.

MammaD: hoppas det drar igång på riktigt nu!
    Tack Man kan liksom inte greppa hur man ska kunna känna kärlek till ett barn till, men när hon väl va ute va de bara så självklart... jag är kär Solig Ja jag tyckte direkt när hon va ute att hon såg stor ut för o va så tidig.
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 09:36:38 följande:
    Fortfarande värkar men diffusa. Det var svårt att äta frukost. Magen har börjat köra lite och det är ju bra eftersom den envisas med att vara hård.
    Känner mig förväntansfull och väldigt nervös. Kan ju berätta att vi hade sex igår med förhoppningen att nåt skulle hända.
    Känns i kroppen som att nåt är på g. Dessutom är det fullmåne idag
    åååh håller tummarna HÅRT!!
  • frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-10-24 09:54:42 följande:
    Grattis grattis till alla bebisar!! Jag va så nära att ringa förlossningen igår och säga att nu har det dragit igång.. men nej då.. det lugna sig under natten oich jag fick sova gott.. kors i taket!!

En liten fråga.. jag vill ju med ha igång amningen direkt.... Bör man ha en bröstpump ihandlad innan eller hur ska man göra?
    Läcker lite redan ?
    Vilket bröstpump ska man satsa på?
    Om inte amningen kommit igång på bb så kan du få låna med en elektrisk pump. Abs bäst av allt! Jag pumpade mkt med den nu för att få igång mjölken ordentligt eftersom amningen inte kom igång så bra.
  • frukarlssonn

Väntar på att granne ska komma. Hon va så nyfiken på Freja

• frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-10-24 10:06:07 följande:
    Okej.. då inhandlar jag ingen innan... Tack för tipset =)
    och grattis igen till bebisen !!!
    Tack Näe gör inte det, de elektriska är så dyra så det är bra om man kan låna med sig hem
  • frukarlssonn

Jag hoppas det ska starta för er nu som har det tungt o jobbigt!

Sambon tog Olivia på innebandy så jag gosar med Freja nu Flört Amningen funkar jättebra nu o jag ammar oftare än var  timma så jag hoppas det ska rulla på nu

• frukarlssonn

MammaD: absolut ska du be om en sovdos!!

NJsmamma: ja det är skönt! Har ersättning hemma ifall hon inte äter ordentligt men det har funkat fint hittills nu Men alltså, jag tror hennes navel håller på att bli infekterat Den luktar skunk! Måste be dem kolla på den imorgon. Så luktade inte Olivias navel kan jag säga! Men den är varken röd eller varig så jag vet inte men kan de lukta så?

Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2