Jojo 85 skrev 2010-10-28 22:59:06 följande:
Han är nog inne i den fasen nu.. så blir situationen ännu mer extrem just för att det kommit en till i familjen. Hur mycket får han hjälpa till hemma.. vi brukar skicka Josefine på uppdrag.. som att slänga skräp, hämta nåt vi vill ha som hon når mm. Då brukar hon vara mäkta nöjd

Hon vill gärna gör a själv o är verkligen inne i en KAN SJÄLV fas nu.
Chanell: Känner igen den där pappigheten.. J kan vara likadan. Hon lugnade nog ner sej för att hon fick känna sej mer delaktig. Shit.. jagundrar hur det ska gå när syskonet kommer. Försöker prata om det ofta, men det är ju ändå bara prat än så länge.. o inte vet vi hur mycket hon uppfattar. Hon pekar på liggdelen till vagnen o säger "bää-ss" (bebis) o då säger jag tex. ja, där ska bebisen ligga sen när den åker i vagnen o flyttar in hos oss. Hon klappar magen o säger bää-ss.. men kallar även alla barn på dagis bebis om dom gråter mycket eller på vilan när dom sov tex..

Så, ja.. de sk bli spännande.. hoppas att det är en positiv upplevelse för henne att komma till dagis även efter syskonet kommit o att hon inte känner sej åsidosatt.
Bebisar bajsar ju lite som dom vill

Skönt att hon inte var FÖR gul! Hur har det gått med naveln?
Vi rörde aldrig Josefines navel när stumpen satt kvar.. så ramlade den bort på 5 dagen (tr jag det var).. men bröstmjölk ska ju kunna vara bra till/mot det mesta, så testa det på naveln kanske?
Annizsj: Riktigt rutten stil av din man faktiskt!
Nu ska jag gå o lägga mej, natti natti.
ja de här med nytt syskon kan bli en jobbig grej för många barn, hur man än försöker avdramatisera det hela!
Jo naveln ramlade av här i tisdags, så den luktar då inte längre

Skönt, tycker det är läskigt me dom där navelstumparna. Olivias satt kvar längre har jag för mig.
Idag kommer hembesök fr bvc halv elva