Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-10-28 21:05:09 följande:
    Idag har det varit en pissdAg! Blev väckt tidigt! Blev väckt av en lefEn son inatt. Milo vaknar varje natt och skriker efter mig. Plus att Viggo vAknar . Sen har jag och mannen bråkat och inget känns bra just nu. Är bara ledsen och deppig, känner mig sååå ensam. Bebis kan nu komma när som och jag är totLt slut och behöver honom nu! Men han behAndlAr mig precis som vAnligt. Här årder inte tal om uppSsning eller att låta mig vila ta ett bAd etc. Till råga på det ska han till Göteborg lörd-sönd., fAst eg vill han åka redan imorgon. Det här är ju sista gången hN kan sticka iväg sådär o hälsa på en kompis säger hAn. Men är det inte jAg som ska få ladda och vila upp mig nu? Orkar inte detta själv nu Har sååå ont i mina händer fingrar kan knappt skriva
    Stackare Klart han ska hjälpa dig nu!! Du har ju så mkt med barnen, plugget och dessutom är du höggravid med alla dess besvär!!! Kram.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 21:41:20 följande:
    ne jag har nog ganska liten mage har jag förstått när folk ser mig =) sf-måttet är dock 34 o jag går in i v 37 imorgon så det ligger på normalkurvan iaf.. men har bara gått upp ca 5-6 kg totalt så allt har satt sig på magen =) sen har jag moderkakan i framvägg så bäbis ligger mer inåt ryggen! ganska skönt att den inte är så stor... räcker gott o väl som det är haha
    Annizsj skrev 2010-10-28 21:05:09 följande:
    Idag har det varit en pissdAg! Blev väckt tidigt! Blev väckt av en lefEn son inatt. Milo vaknar varje natt och skriker efter mig. Plus att Viggo vAknar . Sen har jag och mannen bråkat och inget känns bra just nu. Är bara ledsen och deppig, känner mig sååå ensam. Bebis kan nu komma när som och jag är totLt slut och behöver honom nu! Men han behAndlAr mig precis som vAnligt. Här årder inte tal om uppSsning eller att låta mig vila ta ett bAd etc. Till råga på det ska han till Göteborg lörd-sönd., fAst eg vill han åka redan imorgon. Det här är ju sista gången hN kan sticka iväg sådär o hälsa på en kompis säger hAn. Men är det inte jAg som ska få ladda och vila upp mig nu? Orkar inte detta själv nu Har sååå ont i mina händer fingrar kan knappt skriva
    hm  tycker nog allt han beter sig riktigt illa! vadå sista gången han kan åka iväg så där?! ni har ju två barn sen innan, räknas inte dem? ska inte dem tas omhand eller?
    helt klart är det du som behöver ladda batterierna eller tänker han att han ska ta allt ansvar när bäbisen kommer eller? hm.. ursäkta om jag lägger mig i så här, har aldrig pratat me dig innan men kände bara att jag blev så fruktansvärt irriterad! sorry
    Absolut, det är bara skönt att inte få en gigantisk mage
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-28 21:52:05 följande:
    AnniZ: Jag är verkligen för att man ska fa egentid osv, men det är väl väldigt daligt att aka iväg just nu. Du har ju hur mkt som helst, förutom att du är höggravid och redan har tva barn. Sa har du ju problemen med dina händer och allt du maste plugga, nä det är faktiskt riktigt ruttet av honom. Tror inte min man hade kommit pa tanken ens!

Sassa: Hoppas att det är huvet, haller tummarna.

Chanell: Ah som i en film da . Jag har hört att navelsträngen kan komma i kläm och da kan det ju bli syrebrist och att det är därför man ska lägga sig ner.
    Ja jag hade ju suttit ner mestadels sen vattnet börja komma så de hade väl samlat sig Men tydligen behöver man inte lägga sig om det är så att bebisen är fixerad och ligger med huvudet långt ner redan För det har jag med hört så jag va en aningens förvirrad innan jag fick förklarat det här
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-10-28 22:01:01 följande:
    Ja jag hade ju suttit ner mestadels sen vattnet börja komma så de hade väl samlat sig Men tydligen behöver man inte lägga sig om det är så att bebisen är fixerad och ligger med huvudet långt ner redan För det har jag med hört så jag va en aningens förvirrad innan jag fick förklarat det här
    Jag menar man behöver inte lägga sig om bebisen är ruckbar men långt ner med huvudet!

Fin mage Trulsa
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-28 22:02:09 följande:
    ja verkligen.. men h*n sparkar lika hårt ändå haha
    Tvivlar inte på det hihi
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-10-28 22:59:06 följande:
    Han är nog inne i den fasen nu.. så blir situationen ännu mer extrem just för att det kommit en till i familjen. Hur mycket får han hjälpa till hemma.. vi brukar skicka Josefine på uppdrag.. som att slänga skräp, hämta nåt vi vill ha som hon når mm. Då brukar hon vara mäkta nöjd Hon vill gärna gör a själv o är verkligen inne i en KAN SJÄLV fas nu.

Chanell: Känner igen den där pappigheten.. J kan vara likadan. Hon lugnade nog ner sej för att hon fick känna sej mer delaktig. Shit.. jagundrar hur det ska gå när syskonet kommer. Försöker prata om det ofta, men det är ju ändå bara prat än så länge.. o inte vet vi hur mycket hon uppfattar. Hon pekar på liggdelen till vagnen o säger "bää-ss" (bebis) o då säger jag tex. ja, där ska bebisen ligga sen när den åker i vagnen o flyttar in hos oss. Hon klappar magen o säger bää-ss.. men kallar även alla barn på dagis bebis om dom gråter mycket eller på vilan när dom sov tex.. Så, ja.. de sk bli spännande.. hoppas att det är en positiv upplevelse för henne att komma till dagis även efter syskonet kommit o att hon inte känner sej åsidosatt.
    Bebisar bajsar ju lite som dom vill Skönt att hon inte var FÖR gul! Hur har det gått med naveln?
    Vi rörde aldrig Josefines navel när stumpen satt kvar.. så ramlade den bort på 5 dagen (tr jag det var).. men bröstmjölk ska ju kunna vara bra till/mot det mesta, så testa det på naveln kanske?

Annizsj: Riktigt rutten stil av din man faktiskt!

Nu ska jag gå o lägga mej, natti natti.
    ja de här med nytt syskon kan bli en jobbig grej för många barn, hur man än försöker avdramatisera det hela!

Jo naveln ramlade av här i tisdags, så den luktar då inte längre Skönt, tycker det är läskigt me dom där navelstumparna. Olivias satt kvar längre har jag för mig.

Idag kommer hembesök fr bvc halv elva
  • frukarlssonn

NJsmamma: jag förstår de känns i mammahjärtat Gråter Jag blev själv ganska retad i mellanstadiet av vissa personer, inte alla tack o lov, hade även vänner i klassen, men det va alltid samma personer som va på mig. Tack o lov fick jag byta skola till högstadiet. Men jag får så ledsamma flashbacks när jag läser det du skriver Hoppas killarna slutar med dessa idiotiska grymheter! Skulle jag få veta att mina barn går på andra barn skulle de få veta ett och annat! Man gör inte så!!

Taniko: det låter verkligen som en jättesvår sits för dig

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-10-29 11:17:55 följande:
    Det blir en carena double swing. Den känns smidig, lagom stor och med bra utrymme i varukorgarna. Gillar när det är svängbara framhjul. Sen går den att fälla ihop med liggdelen monterad vilket är ett krav för mig. Och priset är ju ingen nackdel heller......

Nu har jag fått bäddat rent i sonens säng som blev nerkissad. Självklart hade jag glömt lägga dit plastad frote sen förra gången jag bytte sängkläder så kisset hade gått igenom lakanet och blött ner bäddmadrassen och sen även gått igenom den och blött ner resårmadrassen...... Lakanet och bäddmadrassen är i tvättmaskinen nu men vad ska man göra med den vanliga madrassen liksom?

Fick lagt på plastad frotte ovanpå det fuktiga nu och sen ett rent lakan så han kan sova middag sen men efter han sovit so får jag ta ur det så madrassen får torka upp ordentligt. Men känns ju sådär lagom fräscht egentligen att bara låta kisset torka. Men madrassen går ju liksom inte att köra i tvättmaskinen.......

Kommer ALDRIG mer glömma plastad frote i sängen i alla fall!!!!!!
    Den vagnen har vi med, lite bred, javisst, men fantastisk att köra!! Kommer inte igenom kassan på netto med den men ja, jag g¨r inte så ofta dit

Och jag ÄLSKAR plastad frotté!! Jag har fått massor av svärmor och använder dem flitigt på skötbordet då det är tyg på så slipper jag ta loss och tvätta den när det kommer kiss och bajs, vilket det nästan alltid gjorde med Olivia och även nu!

Nu har bvc vart här. Freja har gått upp 60 gram sen i måndags Skrattande
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-29 13:19:27 följande:
    Nån som köpt speciella amningströjor? jag har några sen innan från Boob tror jag det är.... dom är bra men så dyra! sen köpte jag 2 nya från HM men vill ha några till, men vill inte lägga mer än max 200/tröja.
    Nåt tips! eller andra bra kläder som är smidiga vid amning, inte kul att dra upp hela tröja och visa fläckmagen ;)
    Köpte en fr Polarn, annars har jag inte köpt några.
  • frukarlssonn

Amningslinne som ni pratar om lät bra. Ska nog beställa det från HM

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2