Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Ja jag LIDER verkligen med er med smärtor. Har ju själv haft smärta i sju veckor snart Men sen sjukgymnasten har det blivit avsevärt mkt bättre men det är inte bra. Men såpass så jag kan gå mkt bättre och längre sträckor. Men det känns i ryggen efter en promenad. kan inte gå så långt än. Och ska försöka att inte gå alltför fort heller.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-29 22:44:32 följande:
    skönt att det blivit bättre för dig. det e helt sjukt egentligen vad en graviditet kan göra med ens kropp...
    Ja verkligen! Jag hade INGA krämpor med Olivia alls, bara sd men ens inte smärtsamma, bara att jag inte kunde gå ordentligt mot slutet. Och nu detta liksom.... helt kasst becken,,, usch. Men enligt sjukgymnasten skulle det bli bra och inte ta alltför lång tid. Får hoppas på det. Kör mina dagliga övningar iaf Flört
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-29 22:56:02 följande:
    jag har inte haft speciellt jobbiga graviditeter innan heller. denna har inte heller varit jobbig förräns nu i slutet. o nu bara på några veckor så kan jag knappt ta mig framåt. det känns som att huvudet sitter fast där mellan mina ben o skaver.
    men om han nu ligger så himla långt ner så borde han ju ha gjort så jag har öppnat mig lite? eller?
    Samma här! Mådde prima fram tills den söndagen då jag vaknar med ond rygg!
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-29 22:58:46 följande:
    Jag måste få gnälla lite..
    Jag vill bara åka tillbaka till sjukhuset, vill inte vara hemma mer Bara gråter hela tiden..

Grejjen är den att vi har lämnat bort William inatt, dels för att han ska gå på marknad imorn med sin faster och jag vill inte dra ut linus.
    Och då börjar mannens familj gnälla på mig med en gång, om hur i helvete jag kan lämna bort william när han behöver få bekanta sig med linus, (kan tillägga att min man jobbar inatt) och jag kände att första natten vill jag ha han hemma och inte vara ensam med båda barnen med en gång.

Sen sitter dom o snackar om hur dålig mamma jag är som skiter i William :/ Och jag bara orkar inte detta just nu. Har gråtit sen jag kom hem idag, och just nu vill jag bara åka tillbaka till sjukhuset och aldrig mer komma hem igen
    Men vad är det för människor som inte har bättre för sig än att prata ner ngn som redan fått vara med om ngt så känslomässigt??? Ja va vet dom öht?  Fy va arg man kan bli!! Skit i dom! Ja lättare sagt än gjort, jag hade oxå gråtit!! Du är INTE en kass mamma! Dom är kassa som sjunker så lågt och snackar skit!!!! Kram!! {#emotions_dlg.flower}
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-30 10:18:45 följande:
    Han skällde ut sin syster bland annat som sagt så..
    Men dom verkar inte bry sig om att dom gör en annan människa ledsen =/ För dom är så jävla mycket bättre än alla andra och vet mycket bättre.

Som hans syster då som var en som sa detta, hon hade inte ens sina andra barn hemma när hon kom hem med sin minsting, men det är visst bara jag som är en dålig förälder som låter William sova borta när vi kommer hem från Neo. För det är bara mig dom klankar ner på, inte min man som är minst lika mycket förälder som jag är .
    Vissa ska bara va så j-a snabba på att trycka ner andra, avskyr såna människor! Har tyvärr stött på en del såna som ska bara kritesera alla andra men de själva e fan inget bättre! Men de tror att de är de perfekta människorna, fy!! Skrikandes

Jag kan berätta att en av mina bästa vänner skickade sin dotter en vecka till farmor och farfar när de kom hem med minstingen. Hon trivdes där och hade roligt, ingen skada skedd. Så man gör det spm känns bäst, folk ska enbart skita i va andra gör. men en del har bara ett behov av att ha såikter tyvärr.
  • frukarlssonn

Men gud ja, HelenC har man ju inte sett on-line ngnstans!!! HOPPAS det är bebbe på g nu då

Har vart på Lindex nu, handlat strumpor IGEN, till Olivia. Jag FATTAR inte vart allt tar vägen? Har fem strumpor utan tillhörande par nu! Hittar dom ingenstans, de brukar ju annars komma fram emellanåt! Nya fina strumpor man köpte med! Så de blev fem nya par på Lindex. Sen löpte jag två amnings-bh:ar till. Lär ju behöva massor ett tag framöver.

Så ja, ryggen pallar ju gå lite snabbare men blir de ändå ingen bättring så ringer jag och försöker fixa en sjukskrivning på måndag, så får sambon va hemma o ta hand om barn så länge. Jag har ff såpass ont så jag skulle aldrig kunna jobba och jag har svårt o ta Olivia så jag behöver honom. Känns sjukt o slösa f-dagar när man inte kan va en förälder liksom

• frukarlssonn

Rosen: men gud va jobbigt med folk som frågar hela tiden, speciellt såna man aldrig pratar me annars!!

Helen:; det kan mkt väl va riktiga värkar med. När jag fick värkar m Olivia trodde jag aldrig der va riktiga värkar för de gjorde aldrigt sådär hiskeligt ont som jag trodde, förrän vi va framme och då va jag helt öppen! Sen kan värkar sätta sig på olika ställen. En tjej jag dela rum med på bb nu födde hemma pga att hennes värkar satt inte i magen utan ryggen och ljumskarna, ja typ ner mot bena med. Så hon fattade aldrig exakt att de va värkar, sköterskan vägrade känna på henne då hennes vatten gå¨tt så de skickade hem henne. Så absolut åk in o låt dem kolla dig! Sopeciellt om tjejen är lugn, de blir de ju oftast om det är på G. Håller tummarna för bebis nu

Tappen har jag aldrig hlr pillat på. Jag fattar aldrig hur den ska kännas ändå

Amning kan framkalla grymma svettningar. Det hade jag m Olivia, nu däremot inget alls, jag är döremot frusen Mina bröst är inte hårda hlr längre, bara om jag inte ammat på ett tag

Ikväll va jag på tjejfest hos grannen. Det va trevligt Men jag fick runda av kl nio för då kom ett sms att det va en hungrig tjej som vaknat

Och sen har de vart ungar o ringt pådörren här med. Sambon satte upp en lapp att de fick inte ringa för vi har barn som sover. Och Olivia a vaken när jag kom hem, vart vaken i två timmar! Sambon har vart därinne o försökt få henne sova flera ggr. Tillslut gick jag in, tog upp henne och höll om henne, krama henne o pussa på henne. Så lugnade hon sig, jag la ner henne o nu sover hon npg för hörde henne inte sen.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-30 22:13:09 följande:
    ja jag måste bara komma på nåt smarrigt att terra henne med varje dag. jag får fundera lite till haha
    Du får göra det
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-10-30 22:42:26 följande:
    vad är dessa färdknäppar som alla pratar om? jag blir ju nyfiken haha!
    Samlag
  • frukarlssonn

MammaD: jag fattar inte varöfr de inte kan sätta igång dig nu bara! Bebisen är ju fullgången och de där du får stå ut med är ju inte klokt! Och det 'r INTE FÖRBJUDET ATT REDAN KLAGA. JAG BÖRJADE REDAN KLAGA FEM VECKOR INNAN BF. vILKET IRRITERADE VISSA PERSONER TILL MAX PÅ FB HAHA Oj caps sorry. Så klaga på!!!

Taniko: låter helt underbart att få ha föräldrarna där, det behövs avlastning nu såhär nära bf. Njut ordentligt nu

Om ett tag kommer grannen över med sonen och leker lite. Skönt för sambon är iväg hela dan fram till sju ikväll på match. Kanonväder har vi med Men jag an inte ta några jättelånga promenader än tyvärr, men gud så jag LÄNGTAR! Vi har sagt jag o grannen att vi ska försöka ta en promenad varje dag, finns en bra runda här som atr en timma.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2