Jojo 85 skrev 2010-09-21 15:00:56 följande:
Vad är det som skrämmer dej?
Jag vart sövd o det var verkligen det sista jag ville, men blödninsrisken var för hög så det fanninget val.
Min man satt i det angränsande rummet o såg in i OP salen. Han fick höra förta skriket se dottern på direkten, gå fram o ta i henne o sedan ta hand om henne medan jag var på intensiven/uppvaket. Man missar så mycket under narkos. Jag är glad att min man iaf fick vara med hela tiden.
Men visst, KS är en omfattande bukoperation, så självklart medför det risker. Men kan inte bebis komma ut vaginalt så är det ju enda sättet. Det ska nog gå bra ska du se!
Jag vet inte riktigt, jag känner bara väldigt stark obehagskänsla över tanken att ligga vaken. Och jag vet att de kollar så bedövningen har tagit och allt men jag är ändå så rädd att jag ska känna något. Mannens bägge tidigare barn är födda med snitt så han tycker ju inte att det är nån stor grej... Men jag har fött mina fyra barn vaginalt och jag vet precis hur den biten funkar och hur jag känner och mår efteråt. Jag vill inte alls ha nån ny upplevelse.. Vill absolut inte ha ett stort sår på magen, och det är inte rent kosmetiskt jag tänker, utan jag tycker det är riktigt obehagligt. Har gjort titthålsoperation för många år sedan när jag fick ett utomkveds. Jag tycker helt enkelt att det är riktigt obehagligt med ärr..
Jag kan tillägga att jag inte har nån fobi för blod eller så, jag tycker bara inte om att själv vara patienten...