• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-25 19:59:15 följande:
    Nej, inget sistadatum. Har ingen aning om hur länge man kan gå över. Har ju inte fött här förut.
    Här fick jag höra utav min BM att om jag fortfarande är gravid i v 41 så gör dom ett UL & tar ställning därefter...

Men inget innan dess tydligen....  Sen vet ju inte hur dom gör där du bor?

HOPPAS verkligen du slipper vänta tills v 41 när du mår som du gör!

*kram*
  • Yoshii
    kicki08 skrev 2010-10-25 19:58:42 följande:

Hej tjejer

Har det kommit några nya bebisar?

MammaD: Helt jävla makalöst att du ska bli behandlat på det där sättet. Jag blir så jäkla förbannad när jag hör det eftersom jag under min förlossning blev dåligt behandlad tycker jag. Jäkligt konstigt att dom inte ska kunna lyssna. Tänker du ringa till dom igen eller kan du ta vägen via BM?

taniko: Massor av kramar gumman!!

Nej här finns inga bebisar som är villiga att titta ut
  • Yoshii
    popcornplaya skrev 2010-10-26 10:33:17 följande:
    Är så trött idag även om sonen inte vaknade fören halv 8. Men sover skit på nätterna. Behöver fortfarande inte springa och kissa mer än kanske en gång på natten men åh så ont jag har av fogarna så jag vaknar ju hela tiden pga det.

Idag var den stora dagen då med dagisfotografering, första för oss så det känns kul. Sonen blev så fin så i sina nya kläder och jag fixade håret på honom.

Imorgon ska jag på föräldragrupp också, det ska bli kul. Hoppas det är några roliga människor där nu också.

Åå sikken snygging du har då!
    och vad duktig du är på att klippa
  • Yoshii
    Rosen skrev 2010-10-27 08:13:36 följande:
    mammaD: men åhhh va jag tycker synd om dig så hemskt du måste må alltså. hoppas att de sätter igång dig i dag o tar hål på hinnorna.

själv har jag bf idag
    jag funderar faktiskt på att kontakta förlossningen eftersom bebisen e väldigt lugn därinne, jag blev väldigt orolig igår kväll eftersom hur jag än puttade på magen så rörde han sig inte. o jag har nog inte känt en rörelse eller spark sen igår middags eller eftermiddag, minns inte riktigt. o det e inte likt honom faktiskt.
    Rosen : Då tycker jag att du ska ringa till FL nu på direkten!!
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-10-27 08:54:38 följande:
    Tycker absolut att du ska ringa förlossningen, alltid skönt att få en koll för mkt.. Dottern var extremt lugn dagarna innan hon kom och vi åkte in för att kolla så att allt var bra.. men oftast är det ju så också att bebisarna lugnar sig väldigt mkt innan förlossning, men som sagt ring och be att få komma in på en kontroll..

MammaD: Tycker så fruktansvärt synd om dig, blev så glad när jag igår läste att du var på väg in.. vad ska egentligen krävas för att man ska få en igångsättning?? Förstår dom inte att du behöver extra kraft inför förlossningen och även efter?  Håller verkligen tummarna för att dom har tagit sitt förnuft tillfånga efter ronden och väljer att sätta igång dig! Stor kram

Är det ngn mer än jag som är hungrig som en varg?? Äter ju massor, har redan hunnit med frukost för andra gången och till lunch och middag äter jag mer än min sambo, kommer ju sluta som en badboll

Kwackie: Såå söt du var på kortet, bra halloween klädsel
    Här har du en till som kan äta!!
    Jag äter också mer eller iaf lika mycket som min sambo
    I går gjorde min sambo hamburgare och han gör rätt tjocka burgare & jag tryckte i mig 2st brukar bara orka 1

Äter tills jag blir mätt, men det håller sig inte länge
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-10-27 09:12:47 följande:
    Haha vad skönt med en till som kan äta Trodde inte det var möjligt att dra i sig sånna portioner som jag gör, men tydligen.. äter också tills jag blir mätt men sen är jag jättehungrig efter en stund igen och så håller det på under dagen. Bebis kanske tjockar på sig extra mkt nu, jag skyller på det
    Vilka kubbiga bebisar vi kommer att få   ( Mera att gosa med ) Fick allt i mig lite godis bilar på kvällen med .....
    sunflower79 skrev 2010-10-27 09:14:47 följande:
    usch inatt har varit en jobbig natt... sover 1,5 timme och vaknar o måste upp o kissa, sover 1,5 timme till och sen samma procedur.. detta har resulterat i totalt 4 toabesök inatt *suck* man känner ju sig inte direkt utvilad... men sa till sambon igår att det är väl bara att vänja sig för de närmaste åren haha..
    jobbar ju halvtid just nu och trivs med att ha något att göra på dagarna, blir tokig av att bara gå hemma.. men enda fördelen med att gå hemma känner jag nu är att jag skulle få sova lite mer mitt på dagen o ta igen nattsömnen..
    Här har du en till. Måste upp & kissa 4-5 gånger om natten, jätte jobbigt.
    Men jag kan ju iaf sova på dagarna när mina barn är i skolan.
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-10-27 09:34:32 följande:
    Mmm underbart knubbiga och gosiga bebisar Godisbilar, mums.. här har jag laddat upp med en massa julmust och choklad så det slinker ner lite när som under dagarna, haha...
    sunflower79 skrev 2010-10-27 09:14:47 följande:
    usch inatt har varit en jobbig natt... sover 1,5 timme och vaknar o måste upp o kissa, sover 1,5 timme till och sen samma procedur.. detta har resulterat i totalt 4 toabesök inatt *suck* man känner ju sig inte direkt utvilad... men sa till sambon igår att det är väl bara att vänja sig för de närmaste åren haha..
    jobbar ju halvtid just nu och trivs med att ha något att göra på dagarna, blir tokig av att bara gå hemma.. men enda fördelen med att gå hemma känner jag nu är att jag skulle få sova lite mer mitt på dagen o ta igen nattsömnen..
    Ja usch det här med att springa och kissa ca 5 ggr/natt har jag gjort rätt länge nu, man blir rätt mörbultad i huvudet Men jag kan ju också vila/sova fram tills jag hämtar skruttan i skolan kl 15, har dock väldigt svårt att komma till ro och verkligen somna på dagen men vilar gör jag i massor!
    Åå vad gott!! ja i dag blir det till att handla julmust & pepparkakor... Och kanske även lite glögg

Här ska mysas & gottas!
  • Yoshii

MammaD: Jag håller med kicki, bli arg nu & visa att du inte orkar längre!
    Någon måtta på de thär borde det ju vara tycker jag.... Kommer du ens orka med när det väl är dax??

• Yoshii

Ja jag hajjar inte? Bebis är ju färdig för världen nu ändå.... Det är väl bättre att sätta igång dig så att du orkar än att du ska vara helt slutkörd & utmattad!

Nej... bli ARG!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2