Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-11-03 22:41:19 följande:
    jo det funkar väl okej.. mjölken har inte kommit igång än så bra, brösten e fortfarande väldigt mjuka så jag har inte börjat använda såna amningsinlägg än.
    sen e han inte så hemskt sugen på att äta heller utan man får verkligen tvinga honom var 3e timme
    Ja så va det för mig med
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 09:20:47 följande:
    Bara en dryg timme kvar. 10:30 ska vi vara på förlossningen. Sov oroligt i natt och drömde skumma drömmar. Blir väl att börja med ctg, urinprov och bt. Det verkar vara rutin. Så runt lunch räknar jag med att de startar mig. Är så himla nervös just nu. Känns liksom overkligt...
    Drömde om Carolina i natt och trodde att hon kanske hade åkt in. Trist med falsklarm. Kan allt om det!
    Hoppas Kwackies förlossning är över och att allt gått bra.
    Skönt att du fick sova, popcorn!!

Stor kram till er alla! Uppdaterar via fejjan. Det är ok att vidarebefodra till forumet om någon vill det.
    Ååh lycka till nu!! Snaaart har du bebis i famnen
  • frukarlssonn

MammaD: ååh spännande nu!!! Solig

• frukarlssonn

Grattis till MammaD

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-04 19:34:16 följande:
    Hej tjejer! Tack för alla grattis! Som väntat svarade jag dåligt på alla ingrepp såsom hinnsprängning och hinnsvepning så först med rejält uppskruvat dropp fick jag mer regelbundna värkar. Vid 16 började det göra överdjävligt ont och bm misstänkte att hon låg i vidöppet läge. Men hon snurrade på under mina värkar och trots att det tryckte på fick jag stränga order att inte krysta. Bm kunde bara undersöka mig om jag låg på rygg och sista gången hon ville kolla vägrade jag. Hon försökte vara envis men jag var envisare för jag kände att hon var på väg och vägrade föda halvsittandes (stod på knä). Två värkar senare kom hon farande. Krystandet gick väldigt lätt faktiskt. Så fort att jag knappt hann fatta, än mindre bm som fick kasta sig fram och fånga!!
    3855g, 52cm lång och med ett hattmått på 34,5cm. Lättast av mina fem men däremot längst!
    Jag mår strålande men blöder liiiite för mycket. Hoppas på hemgång om några timmar. Ser fram emot att få sova i egen säng.
    Så härligt, grattis igen
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-11-04 21:52:49 följande:
    Är lite ledsen.  Gick in i en tråd och läste ett par sidor, det visade sig att en som är med i föräldragruppen skriver i den tråden. Och hon har skrivit att hon pinar sig igenom träffarna för det är så tråkiga människor. Det betyder ju att hon tycker jag är tråkig. Jag som tyckt att hon verkar trevlig och hade hoppats på att kunna umgås ibland med bebisarna, men det känns ju lite sådär nu.
    Ja jag tänkte spontant som nica där! Hon menar kanske gruppen som helhet men kanske eg tycker att du är jättetrevlig!!
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-05 09:50:03 följande:

Dottern blev inte helt blöjfri förrän hon var 3,5 år.. det är så olika och man får ta det lite i barnets egna takt, alla barn är olika och tror verkligen att dom måste bli riktigt redo.

Idag slutar sambon tidigare, vi tänkte ta en sväng till ikea och "göra en chanelll" Alltså gå igång förlossningen hihi, känner att det är dags nu vill vi inte vänta mer!! Tänk om det vore så lätt, vad härligt fast ändå skrämmande att kunna bestämma lite själv när det ska sätta igång

Popcornplaya: Lycka till hos bm idag, förstår precis hur du tänker, såklart jättebra om det ser bra ut men på ett sätt inte för att kanske få en igångsättning ifall det inte gett med sig Man vill ju bara snusa bebis nu.. Fast huvudsaken är ju att du och bebis mår bra!!

Du gör helt rätt att åka t ikea Snart sätter det igång ska du se
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-11-05 12:26:44 följande:
    Hoppas det, kändes lite tungt igår. Har inte så mycket vänner här i stan så då blir man nog extra känslig. Har precis blivit vän med henne och en till från f-gruppen på fb så det ska nog kunna bli bra. Är nog lite gravidhormoner som spökar också.
    Jag förstår dig, jag hade nog också blivit lite ledsen, iaf i detta tillstånd!
    Kinne79 skrev 2010-11-05 12:31:51 följande:
    Jag var på Ikea förra helgen och tänkte på dig då. Men det var ju lite tidigt för mig, så det var nog lika bra att inget hände.
    Du får testa ikea om ngn vecka igen
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-11-05 12:47:38 följande:
    Har en timma till Ikea åt fel håll från förlossningen så det känns inte som det är värt det

Jag har nyss pratat fikaträff på fb, så nu känns allt så mycket bättre, jag kanske inte är så tråkig trots allt . Men är glad att ni finns här som man kan ventilera det mesta med.  
    Nä de förstår jag

Är ganska säker på att du inte är tråkig
  • frukarlssonn

Zazz grattis! Jättesöt

NJsmamma skrev 2010-11-05 18:12:37 följande:
    Zazz: Grattis, supersöt

MammaDeb: Måste kännas jätteskönt att vara hemma nu, härligt att det är över!!

Har vart en sväng på ikea, hur mkt folk som helst, fick iaf handlat massor med doftljus och lite smått och gott till bebis, är heeelt slut i både rygg och mage nu efter en massa sammandragningar.. Nu blir det pizza här och sen ska vi mysa framför idol.. Ha en trevlig kväll tjejer!!
    Då kommer han inom tre dar
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2