Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-11-06 19:30:49 följande:
    Åfy fa* Jag lider verkligen med dig. Jag har ont i ryggen... men inte så som du har. Och JAG tycker det är drygt av det här lilla.
    Kan det ha något med förlossningen att göra att det blivit värre tro? Något som hänt med svanskotan? bäckenet?
    Du kanske borde går till läkare och få det röntgat.
    Ja du jag vet inte... Fattar ingenting. Det märkliga är att de slog till bara sådär! Jag som kände mig så bra i ryggen!! jag ska iaf försöka få tag på en akuttid till läkarn på måndag så hoppas jag de hittar på ngt konstruktivt! De får bedöma om jag ska fortsätta hos sjukgymnasten eller om jag ska göra ngt annat, o så måste de sjukskriva mig. Nu känns det bättre då jag tagit en ipren och använder tensen. Nackdelen är ju att jag inte får äta mkt värktabletter. Jag har voltaren här hemma men dom kan jag ju inte ta.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Libragirl: va tråkigt att läsa Hoppas du snabbt blir bättre!! Skönt att din man är där och hjälper dig! Här äår det sambon som fått hjälpa mig med de mesta med!

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-06 20:54:50 följande:
    God kväll...
    Här har mer slemmis gått och denna gången lute blodstrimmor i så de händer lite.... Har molande värk i svanken och magen.... Men vi får se hur lång tid de tar....
    Wohoo va spännande Håller tummarna att det startar snart!!
  • frukarlssonn

Ja fy detta är så j-a trist i synnerhet då jag ÄTNLIGEN va på bättringsvägen! Nu är det ngt nytt som dykt upp för det känns inte alls likadant. Ja jag ska säga till läkarn på måndag så får dom hitta på ngt! Såhär vill jag inte ha det! Jo precis nu är ju magen borta! Jag njöt så de sista dagarna här när jag kunde röra mig alldeles normalt!

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-11-06 22:13:12 följande:
    Libragirl: Usch din stackare, sånt vill man ju inte råka ut för och. Vilken fruktansvärd otur du har haft.

Chanell: Nej, ska du få så ont igen..... Sen blir man så trött på läkare som bara säger "gå hem och ta en alvedon" precis som att det är nått magiskt piller som botar allt.

Här hemma har vi en lugn lördagkväll. Har kollat på en film och nu ska vi dippa lite grönsaker och kolla på en till. Ska dricka en till kopp hallonbladste också, vilken i raden idag det är vet jag inte......
    Ja jag va så besviken. Hade hoppats på att jag skulle få en diagnos iaf, ryggskott eller ischias, då vet jag att det läker av sig själv. Nu får jag väl dras me detta tills jag träffar en sjukgymnast eller nåt. Blää.
  • frukarlssonn

Gomorron! Inte sovit så bra. Ont som f-n när man ska vända sig så amningen har vart lite kämpigt men sambon har fått hjälpa mig. Men med ipren och tens så ska jag nog överleva denna dag med

Hoppas så att ni ska ha era bebisar hos er snart! Nu är det bara segt att vänta med alla krämpor osv!

Idag kommer min bror med familj och hälsar på

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-07 09:38:24 följande:
    Hallå tjejer!

Låter som att det är några bebisar på g i tråden. Spännande!

Jag försöker få lillan att ta ordentligt tag när jag ammar. Det slutar jämt med att hon bara suger på bröstvårtan och det gör så hysteriskt ont! I natt åkte bröstpumpen fram och lillan fick äta från flaska. Det gick fint, faktiskt. Skönt för mig också att slippa amma en stund även om det inte är jättebehagligt att pumpa från ömma bröst heller.

Tänk, man tror att det ska vara piece of cake när det är femte barnet som ammas, men nu är det liksom hon som inte kan. Nåja, hoppas det ger med sig snart. Imorgon ska vi tillbaka till bb för viktkontroll och PKU-test. Får höra mig för om de har lite tips och råd.
    Åh de gör verkligen ont när de tar fel grepp, jag fick kämpa m Freja för även fast jag visste hur hon skulle ta rätt grepp så va det en konst att lära henne med! Bra att du pumpar så du vilar brösten lite.

Ang pku så gjorde vi inte den förrän 5 dygn efter Olivias födelse. Nu gjordes den dagen efter. Märkligt att det skiljer sig så.
  • frukarlssonn
    Maddie72 skrev 2010-11-07 10:08:31 följande:
    Jag fick använda sån där vårtnapp (eller vad det heter)  i början förra graviditeten. För att sonen skulle få bättre grepp. Men de sa till mig att inte använda den för länge, bara i början. Jag slutade använda den några dagar efter jag kom hem från BB. Tyckte det gick bra, men det var ett mickel med att amma och sonen var ofta ej nöjd. Så det blev pumpning för mig med och tillägg i nappflaska. Denna gången tänker jag använda bröstnapp lite längre... jag vill kunna amma, ej bara pumpa, för det tar ju sin lilla tid att först pumpa o ssen ge flaskan.
    jag använde nappen 4 månader m Olivia. Hon visste inte hur man skulle suga utan den. Sen hux flux tog hon perfekt grepp utan napp!
  • frukarlssonn
    Maddie72 skrev 2010-11-07 13:22:33 följande:
    Vad jag förstår så råder de en att inte använda sån napp för länge, eftersom att det lätt leder till mjölkstockning och nåt annat som jag inte kommer ihåg. Ni som har använt sån napp länge... vad är era erfarenheter när det gäller det?
    Det va min räddning. Hade aldrig klarat av att amma annars. Jag visste att de rek att inte använda nappen så länge men jag testade utan o det gick bara inte. Så jag har goda erfarenheter av den Men vet att alla tyvärr inte har det då det kan försvåra amningen.
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-07 14:00:44 följande:
    Libragirl- stackare, lider med dig, krya på dig och hoppas det blir bättre snart kram
    Chanelll- men vad tusan är det som händer med ryggen, måste vara fruktansvärt jobbigt, efter förlossningen vill man ju att allt ska va bra så att man kan njuta av den nya lilla bebisen, så fruktansvärt jobbigt du har det Kram
    Bebis- Såå mysigt och fint du gjort i vagnen, där kommer bebisen trivas
    Helen-Nu hoppas vi att det är på g, snart så.. håller tummarna!!

Igår vaknade jag på helt fel sida kan man säga, var på otroligt uselt humör precis hela dagen, grät och var arg om vartannat, är så trött på denna graviditet nu så det finns inte, det värsta är ju att jag för tusan har 15 dagar kvar till bf kommer väl gå över 3 veckor eller ngt också, ni hör ju det negativa sitter i även idag, är inte jättepositiv direkt, skitjobbigt!!
    Är så trött på folks frågor om jag inte har fött ännu, fan låt mig bara vara ifred känner jag..

Var inne på fk:s hemsida och tänkte att jag skulle begära fp eftersom min havandeskappspenning bara håller till den 14, kom på att det kan ju vara bra att göra.. Men tror ni att det går?? Nej!! Kan bara anmäla för min dotter, men där har jag ju inga kvar.. ringde fk och fick till svar att jag måste skicka in mitt moderskapsintyg vilket jag ju gjorde i samband med ansökan om havandeskapspenningen, men nu måste dom ha ett nytt till fp för dom kan minsann inte registrera en graviditet annars, ALLTID detta jäkla strul, blir så less
    Efter att ha googlat, pratat med folk som har haft ryggskott så har jag diagnostiserat mig själv, det måste va ryggskott! ALLA tecken tyder på det! Jag ska ringa om tid t läkarn imorgon så får vi se va dom säger där. Behöver en sjukskrivning ifall det håller i sig länge, sambon får va hemma med mig. Just nu överlever jag på ipren, tens och värmekudde

Men fy såna dagar har jag med haft inte kul alls

Har dom alltså slarvat bort ditt moderskapsintyg? men fy sjutton ja sånt strul e de sista man behöver!! Suck... Annars räcker det ju med den man skickar in som du gjort!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2