Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

sunflower79 skrev 2010-11-14 16:29:47 följande:
    åh vilka idioter det finns! som inte kan skilja på sitt och andras!!! bläää

precis hemkommen från shoppingen.. en hel del sammandragningar senare haha.. fick stanna upp flera gånger inne på ikea o påväg till o från bilen =)
    men nu är spjälskyddet inhandlat och så blev det en del värmeljus oxå, lite julklappar och andra nödvändigheter hihi sen hamnade vi på elgiganten oxå och kom hem med en ny microvågsugn.. insåg att den vi hade innan inte har nån display o om man ska hålla på att värma ersättning/välling kan det vara bra att ha koll på sekunderna hihi
    På ikea började jag få mina första mer riktiga sd, låter ju lovande Ja de som gjorde mer ont då Åh en sån mikro vill jag med ha där man ser den exakta tiden.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-14 18:39:17 följande:
    Har en liten fråga ang placering av barnen i bilen.
    Noah sitter ju bakåtvänd i baksätet bakom passagerarsätet o vi tänkte ha bebisen i passagerarsätet fram (airbag avstängd)...är det bra el ska man ha båda i baksätet??
    Vi har båda i baksätet Vad jag förstått det så är det säkrast att ha i baksätet, speciellt i mitten. Men kör man ensam kan det ju kännas bättre att ha bebisen där fram ifall h*n tappar nappen, börjar gråta etc. Men sambon har alltid båeda i baksätet ändå. Och jag gillar verkligen inte sitta i baksätet, gjorde det bara när Olivia va pytteliten men nu är de två därbak.
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-14 21:06:06 följande:
    ja se där ja.. världen är bra liten ibland vart kommer dina föräldrar ifrån?
    Jo väldigt liten. Min mamma är från Sonkajärvi och pappa från Eno, en liten håla i Karelen nära rsyka gränsen Appropå liten värld så hade sambon en finsk tjej för många år sen och hon är från Joensuu som ligger tre mil från Eno där min pappa är ifrån. Min sambo har vart där och detta är lite lustigt eftersom det är en ganska liten stad och inte direkt man träffar på folk varje dag som vart där
  • frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-14 21:29:50 följande:
    Läste en undersökning om det där med vilken placering som var säkrast ur distraktionssynpunkt. Bak var säkrast OM det var någon annan vuxen som satt där också, annars var fram säkrare för att man kunde se barnet. Nu är det ju inte alltid man har något val och då får ju det fungera med. Vi har köpt en speciell spegel som man fäster i ett av nackstöden bak, då kan man se det bakre barnet i spegeln i backspegeln. Hoppas att det ska kännas bra :)

Har fått onda förvärkar, inte många men jag har inte haft innan varken den här gången eller förra så det är lite läskigt... Imorgon ska mannen till Schweiz över dagen och kommer inte hem förrän seeeent, kan inte låta bli att vara liiiite orolig över att hon ska passa på, men jag har ju inte bf förrän 28/11 så det ska väl förhoppningsvis inte vara någon fara. Hoppas jag ;)
    En sådan spegel har vi med, ska flytta över den till Freja och köpa en till. Nu är ju Olivia ganska stor men det är skönt att ha till båda ändå
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-14 21:40:44 följande:
    frågade sambon o han kände igen båda namnen men kunde inte riktigt placera på kartan =)
    ja men vad är oddsen för att det är såna sammanträffanden..
    som på vår föräldrautbildning.. pappan i ett av paren kommer från ett samhälle typ 4 mil från min uppväxtort i småland.. så vi kunde prata massa saker som båda kände till o få höra lite småländska av varandra hihi.. (bor i sthlm norrort nu)
    Ja men jösses visst blir man rädd ibland va liten världen är??

Finns super mariospele på fb? Jag är ju lite spelnörd när de gäller super mario haha. Fats jag tycker de första spelen är roligast, till 8 bitars eller va heter de? Med megaman, super mario mm. Gud va kul de skulle va o köpa ett sånt gammalt spel, skulle nog fastna o spela hela natten haha
  • frukarlssonn

Jag kommer käka minipiller. Som de känns nu vill vi inte ha fler barn, men man kan ju ändra sig Men vi har de öppet men just nu säger vi NEJ till fler

• frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-14 21:46:56 följande:
    Kul att höra, Chanelll, det måste ju innebära att du tycker att den är bra :D Jag hoppas att det kommer bli en del bilkörande, vill verkligen inte vara så låst till hemmet som jag var förra gången och vi bor så att det måste bli bil då...
    Ja den är kanon! Det känns tryggt att man kan se barnet
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-14 22:00:47 följande:
    Chanell- finns på bp va? Ska hämta babyskyddet där imorgon så vore ju läge att inhandla ett sådant
    Har inte kollat just där men de borde ju inte va en omöjlighet. Jag köpte min i en barnaffär där jag köpte Olivias vagn. Sn hittade jag en till på coop
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-11-14 22:13:09 följande:
    Vad kostar en sån spegel o var köpte ni den? har läst om det innan...
    Runt 200 spänn tror jag det kostade... finns bl.a på babyproffsen.

Precis därför jag tycker gallerfilten är så praktisk som du skriver i inlägget efter
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2