• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • tessiej

Nyss tror jag att jag kände bebisen tydligt för första gången :) det kändes då och ja, kroppen kände väl igen känslan och det i sin tur kopplade väl ihopa i hjärnan att det var bebisen som rörde sig!

angående förlossningar hade jag en långdragen med mitt första barn, jag hade värkar i över två dygn och då menar jag värkar som kom med 3-5 min intervaller. Öppnade mig jättelångsam så värkarna jag hade större delen av tiden kallas pinvärkar (att man har värkar men knappt öppnar sig nånting). upplevde den dock positiv men som sagt lite långdragen. Hoppas på en kortare förlossning denna gång.

En kompis hade liknande med sin första och med andra barnet gick det mycket snabbare, knappt tio timmar med värkar så nog finns det hopp om att det kommer gå fortare!

• Helen C

Jag har bara kört på lustgasen med båda och kommer bara göra de med denna med.... Jag har inget emot nålar eller någonting men har en lång smärttröskel så jag klarar med galant med underbara Gasen

• Helen C

Gjorde Den Kinesiska kalendern för könet och den stämde=) Roligt och testa lite

• Rosen
    Helen C skrev 2010-06-11 19:56:55 följande:
    jag gjorde oxå det o det stämde oxå
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-11 19:56:55 följande:
    haha det kollade jag med och det stod pojk Minns inte vad det stod när jag väntade dottern Obestämd
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Kul när de stämmer=)

Nu ligger pojkarna i sängen, måste vara pigga för djurparken imorgon. Jag själv ska nog ta dom sista gubbarna som e i kylen med mjölk....

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-11 20:10:47 följande:
    Kul när de stämmer=)

Nu ligger pojkarna i sängen, måste vara pigga för djurparken imorgon. Jag själv ska nog ta dom sista gubbarna som e i kylen med mjölk....
    Ja vi får se om den har rätt för mig
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-11 20:34:23 följande:
    Vad fick du????=)
    Nu stod det pojk. Men det ska bli kul o se om det stämmer sen när vi kollar könet. Irriterar mig på att jag inte minns va den sa sist gång när jag väntade Olivia!
  • Helen C

vet att första visade pojk, och då visste vi inte va de va i magen, andra visste vi och den visade flicka men nu är de en flicka och den stämmer..=) så 2 av 3 ggr=)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2