Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-08-04 14:59:50 följande:
    Måste fråga er....
    Mitt ex som e pappa till barnen har en ny tjej sen snart 1 år tillbaka. Tycker ni inte man har rätt att träffa henne bara för och få en blick vem hon e och vem som umgås med mina barn??? Dom bor inte tillsammans än... Mitt ex tycker jag nästan ska skita i de utan att lita på va han säger att hon e en bra tjej....
    Tycker att du ska få träffa henne om du vill. Kanske inte över en fika, men iaf en kort stund när du hämtar/lämnar barnen. Fast iom att han inte vill, så kanske det inte är så seriöst från hans sida.
    Är hon mycket med barnen? Har dom sagt något om henne?
    Sen har han ju varit ihop med dig, så han borde ju ha gott omdöme när det gäller tjejer
  • Kinne79

Hur gamla är vi i tråden?

Jag fyller 31 i år (men det kanske ni redan listat ut med tanke på mitt nick) min man blir också 31.

Jag hoppas att min man som fyller 9 nov hinner fylla innan bebis är här, men att jag som fyller 9 dec inte hinner.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-08-04 22:16:18 följande:
    Jag är 34 och sambon 36. Hu va gammalt de lät nu
    Ja, lite
  • Kinne79

Iom att jag hade svårt att bli gravid så känner jag mig gammal, har redan börjat fundera på nr 2 bara för att man om man vill ska hinna med en 3:a också.

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-04 22:45:47 följande:
    jag e ju född 78 o jag kunde börja känna lite smått panik efter jag fyllde 30 över att hinna skaffa alla barn jag vill ha. jag vill ju ha ett 4e barn men inte min man. får se om jag kan övertala honom om 2 år, sen börjar det kanske bli försent, vem vet?
    men visst förändras tankarna efter man fyllt 30?
    Ja, och det blir extra jobbiga tankar när man måste få hjälp för att det ska funka. Då rinner tiden i väg med väntetider och remisser hit och dit.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-04 22:56:59 följande:
    usch kan tänka mig det e plågsamt o man känner sig maktlös. hur länge har ni hållt på?
    Slutade med p-piller sommaren 08. Tog kontakt med gyn efter ett halvår tror jag, då hade jag fortfarande inte fått någon mens. Var tvungen att vänta tills mensen varit borta i 9 mån innan jag fick tid för undersökning, så i mars 09 började jag behandlingar. Så det tog precis 1 år med behandlingar innan det tog sig. Så lite stressad inför syskon är man. Lite tråkigt för man vill ju kunna njuta av nuet, men vi pratar redan om när vi ska ta kontakt med vården för att påbörja syskon försök.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-04 23:25:28 följande:
    förstår att du känner dig stressad. men det brukar ju ta sig om man inte tänker på det alls så kör i så fall utan skydd direkt när ni sätter igång igen o tänk att du ska bli gravid om ett år eller nåt så kanske det tar sig snabbt denna gången
    Funkar inte riktigt att sluta tänka på det, jag har ingen egen ägglossning och måste framkalla en med hormoner. Men har hört om en del tjejer som det har rättat till sig för efter en graviditet, så jag hoppas på det.
  • Kinne79

Tack för all uppmuntran! Nu tänker vi inte mer på det utan fokuserar på våra bebisar i magen. Glad

Sitter här hemma och har ingen aning om vad jag ska göra. Visst är det skönt att ha lov, men ingen annan är ledig så blir ganska långtråkigt. Men, nu är det bara en vecka kvar sen den 16 aug börjar jag jobba igen och då kommer jag förmodligen längta hem till soffan vissa stunder. Jag ska jobba till den 1 nov och sen är jag ledig fram till bf, men då ska det bara bli skönt och roligt för då kan jag boa och tvätta bebiskläder m.m. Känns lite tidigt att fixa med det nu, även om jag är sugen.

Börjar ni bli klara med inköp? Vi är så gott som klar förutom att vi inte har någon bil eller babyskydd. Hmm, två väldigt viktiga saker. Ingen av oss är bilintresserad så det blir aldrig att vi tar tag i det. Och babyskydd har vi sagt att vi fixar när det här med bil är ordnat.

Hur mycket har ni gått upp nu?

• Kinne79

bebis- men tänk vad roligt och mysigt dina barn har det som kan vara med pappa på jobbet, det är det inte alla barn som kan.

• Kinne79

Lite naiva frågor från en som väntar första barnet. Skäms

Får bebisen en sockerchock om man äter mycket godis? Ibland kan jag äta så jag blir lätt illamående, hur mår bebisen egentligen då?

Finns ju saker man inte ska äta när man ammar, hur kommer det sig att man kan äta det när man är gravid?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2