Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-10-01 07:31:08 följande:
    Det kommer nog behövas en till overall för senare delen av vintern/början av våren. 50/56 växer dom ur alldeles för snabbt.

Jag kommer nog köpa en till overall i strl 62 sedan men det blir inte fören efter bebis kommit.

Usch igår hade jag bara en så hemsk kväll. Var så trött både psykiskt och fysiskt och det bara brast för mig sen på kvällen efter sonen lagt sig, satt bara och grät i ett par timmar. Men idag är en ny dag och nya tag gäller, sen är det fredag och jag håller båda tummarna för att mannen slipper jobba över imorgon så man kan få ha riktigt fredagsmys ikväll.
    Ja det är sant. Nog smartast att vänta och se till vintern. Synd bara att den var så underbar och bra pris.
    3.bp.blogspot.com/_NoHt_Kl-IK8/TKCJfShfXSI/AAAAAAAABfo/ZIR0D9bB5_w/s1600/lindberg+nimes.jpg hoppas länken fungerar.

Idag blir det till BM och de vanliga testerna + testa för uvi. Hoppas jag inte har det men hon ville jag skulle lämna prov för förra såg lite knepigt ut. Hoppas inte magen har växt för mycket med diabetesen. Får alltid höra av BM att jag har så stor mage men alla vänner tycker jag har liten :) Kanske beror på hur man står/går.

Popcornplaya - hoppas du får en bättre dag *kram* Mycket är säkert gravidhormoner och inget farligt, men jättejobbigt att känna sig nere.
  • Belavon
    Rosen skrev 2010-10-01 21:47:23 följande:
    hej på er!
    usch känner mig ganska deppig just nu, fått reda på ikväll att min far ligger inlagd på sjukhuset pga en stor hjärtinfarkt. det e tydligen ganska kritiskt med honom o jag har inte pratat med honom än. ska åka o hälsa på honom i morgon.
    men just nu känns det konstigt att inte veta hur det e med honom
    Massa kramar till dig! Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara. Men du verkar vara stark och klara det mesta. Hoppas han kryar på sig snart och mår bra!
  • Belavon

Var hos BM idag. Hon kände efter hur bäbisen låg och den ligger med huvudet ner nu. Hon visade hur jag skulle känna också och det var så häftigt, jag hade hans huvud mellan minda händer. Kan ju ändra sig i position för han är helt rörlig, men jag hoppas han stannar så. Gick som en anka hela dagen för jag är inte van med trycket nedåt. Värdena såg bra ut.

SF 32 (vecka 35+5)
    blodvärde 118
    blodtryck 117/76
    Blodsocker 4,5
    Bäbis hjärtslag 152
    Vikt 82,2 (gått upp 5kg från start)

Fick dock ta blodprov för jag har haft stickningar i vänstra sidan av ansiktet och det visade sig vara lågt kalium värde. Fick några tabletter för det, men det hade nog inte med stickningarna att göra. Tydligen kan man få ansiktsförlamning när man är gravid. Vad kan man egentligen inte få pga graviditet? Än så länge har jag inte tappat känseln.

*lite klagande*
    Åkte förbi min pappa och hans fru och tog det lite lugnt. Blev dock irriterad för att pappa har berättat för hans fru att jag har gravid diabetes, vilket jag bad han att inte skulle göra. För hon är så fixerad vid vikt och att vad man äter och jag orkar inte ha hennes "kloka" ord hela tiden. Jag ska försöka att strunta i allt hon påpekar, även om det är välmenat så blir det så mycket pekpinnar, vill inte ha det just nu.

Sedan fick jag höra att jag hade ju skaffat en skitvagn eftersom den är på 3 hjul och hon kunde ju inte förstå, för de var ju så dåliga. Jag sa bara att de behöver aldrig köra mitt barn i min vagn om de inte vill.
    *slut på klagande*

Nej nu ska jag ta och se på tv och tänka på något roligare. Bäbis mår ju bra i alla fall :)

• Belavon
    Annizsj skrev 2010-10-02 07:43:39 följande:
    Belavon- folk kan kläcka ur sig så mkt onödigt strunt som inte ens är värt att lyssna på. Det är era val inte hennes! 5 kg är dessutom ingenting!!! Jag har gått 17 kg denna gång. Som tur är säger alla att det inte syns att jag är så fin haha vet inte hur mkt sanning det ligger i de orden bara?
    Så sant, men jag har så svårt att inte ta åt mig när det är inom familjen. Men jag ska försöka ignorera henne bäst det går.

I natt blev det 4 timmars sömn, lite trött men jag får fösöka sova igen det senare. Läste att bäbisen ska sova ungefär 90% av tiden, kan den inte välja att sova hela natten då och vara vaken på dagen? :)
  • Belavon

Rosen - Skönt att du fick prata med honom och att han känner sig bättre. De kommer nog komma fram till att flytta till lägenhet så småningom, ge dem bara tid. Fördelen med om de bor nära till allt är ju att de blir ju inte beroende av andra på samma sätt, de brukar gilla sådana tankar. I alla fall var mina farföräldrar så :)

Jojo 85 skrev 2010-10-02 08:22:10 följande:
    Belavon: åh, jag blir så trött på folk som tror dom vet bäst. Vi har en kompis som verkar tro att hon är expert på småbarn bara för att hon har två syskonbarn.. Hmm. Hon ska alltid tala o hur man ska hantera firren o datten o tro sej veta bättre vad Josefine vill än jag.. Hallå! Jag är med Josefine dygnet runt mer el mindre så det mesta har jag sten koll på o hon träffar Josefine typ varannan månad el mindre. Suck, säger jag bara! Besserwisser!
    Ja man blir jättetrött på sådana, och denna fru är förskolelärare. Vi är båda vädurar och envisa av oss så det är väl helt enkelt så att vi inte går ihop så bra. Jag får försöka ändra inställning till henne så det blir lättare för mig, och så får jag skratta åt henne i stället.
  • Belavon

Jag köpte den där overallen jag hittade, blev storlek 62 :) Jag kunde inte låta bli. Så nu får jag ut och gå med bäbisen när det är kallt så jag får användning för den. Oki kanske tokigaste jag köpt men nu känner jag mig nöjd.

• Belavon

Frogster - Vad härligt att det går bra för er. Snart kommer ni att vara hemma :) Här är det 8 veckor kvar för mig.

• Belavon

Jaha, nu ville bäbis vakna och somna om men den hade redan väckt kroppen så lika bra att kliva upp en stund. Rastlösa benen är inget att leka med och magnesium hjälper sämre nu.

Fick bra nyheter, min man kommer nog hem efter nästa helg :) jag längtar såååå. Var ju inte alls stor när han åkte (13 veckor sedan). Så ska bli kul att se hans reaktion.

Frogster - här på babyproffsen och pop har de från 40.

• Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-03 11:10:19 följande:
    Samma här min bebis är vääääääldigt lugn. Inte känt många rörelser idag.
    Min bm på smvc har sagt att ja ska ringa in om han rör sig mindre än vanligt, och de gör han ju idag. Men ja är rädd att det bara e jag som överdramatiserar?!

För jag har ju känt han men inte på samma sätt bara
    Du överreagerar inte alls. Har BM sagt att du ska ringa in så gör det. Hon sa ju inte att du skulle ringa in om han slutat helt röra sig utan bara rör sig mindre än vanligt. Du är inte till besvär för att du ringer.
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-03 12:30:32 följande:
    Nu har jag ringt och jag fick komma in med en gång.
    Väntar bara på att gubben ska dricka upp sitt kaffe. Hoppas dom inte tar illa upp för att William följer med.. Har ingen som kan ta han just nu
    Lycka till!  Borde inte vara något problem att syskon följer med. Känner kompisar som haft sina andra barn med när de ska dit för undersökning.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2