Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Oj här va det tyst ikväll Drömmer

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Jag hade oxå äggviteflytningar precis innan jag födde, ja de började nog i samband med de molande sd som jag hade i tre dar. Och det verkar som det kan vart slemproppen då. Men som sagt det kan ju lossna långt innan. Men jag hoppas det är på g för dig då Trulsa Och alla andra med för den delen!!!!

• frukarlssonn

Har vart själv hela dan. Sambon är iväg på bortamatch och jag verkligen hatar när han är borta helger för det är så tråkigt! Alla är liksom med sina familjer, ingen familjecentral att gå till då det är helg och affärerna stänger tidigt, de få som finns här. Men nu har jag lagt Olivia så jag kan pusta ut lite. Börjar bli tuffare att va själv då Freja tidvis VÄGRAR vara ngn annansans än min famn. Så läggningen va ett enda skrikkalas, båda barnen deltog Nu har Olivia börjat klättra med, v-rumssoffan tar hon sig nästan upp i men ff glider hon eftersom det är skinn men hon va sååå nära att ta sig upp så det är en tidsfråga.

• frukarlssonn
    dazazz skrev 2010-11-20 19:06:13 följande:
    Trulsa, helt rätt tänkt! Visa av erfarenheten så har vi precis samma deal den här gången!

Chanelll, hu vad det lät jobbigt... Det är just det där jag oroar mig för...
    Mmm man får amma springandes nu Nu har vi ju inte så vi kan stänga till v-rummet heller så ska jag byta på Freja får jag sätta Olivia i stolen så länge för om jag släpper in henne i badrummet drar hon ner ALLT löst som ligger under skötbordet och allt som står på golvet... ja jösses nu är hon verkligen ÖVERALLT!
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-20 19:52:13 följande:
    återigen! fattar inte hur ni flerbarnsföräldrar fixar allt det där! jag är grymt impad!
    Fråga mig om några månader om hur jag fixar det Då sitter jag väl här, sunkig, spy på kläderna o rufsigt hår med svarta ringar runt ögonen haha
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-20 20:28:26 följande:
    Chanell- Inte lätt att bli tvåbarnsförälder, en stor omställning och speciellt när de är så små! Tycker du är jätteduktig lovar dig att det blir lättare när de blivit lite större. Fast jag tycker att det var lättare på många sätt när Viggo var bebis. Ny ska det puttas retas och skrikas o ibland gör man inget annat än hålle dem isär!
    Nä jösses hittills har det eg vart lätt men nu börjar Freja kräva mer, vill ligga i famnen och vill äta oftare. Och Olivia som först nu börjat gå och klättrandet kommer som på beställning... Tack jag kämpar på Du med som snart har tre och kämpar så med skola och allt!!
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-11-20 20:38:27 följande:
    Chanell: Josegine valde köättrandet före gåendet, haha.. Nu kan hon ju både och dock.. Men jag märker att hon förstår bättre o bättre när man förklarar o berättar saker. Så som att det är högt o att Jon kan ramla baklänges. Hon tittar o säger "Ooooh!" lite förskräckt o flyttar sej genast :) ibland är hon ju dock på trots humör.. Då lyssnar hon INTE! Hmm..
    Gillar hon att hjälpa till.. Alltså, kan du skicka henne på små uppdrag o hämta saker tex?
    Aha okej Ja jag hoppas väl att det inte ska bli en megastor grej av de här klättrandet men det är väl att hoppas på för mkt

Ja jag bad henne hämta blöja fr sovrummet häromdan, de ligger alltid i sambons nattudksbordslåda några st. Hon gick o hämtade, men kom inte tillbaks, då såg jag att de låg två blöjor precis vid dörren så hon hade hämtat blöja men blivit avbruten av ngnting då blöjorna hamnade vid dörren istället och Olivia höll på att pyssla med annat i sovrummet! Men när jag sitter i soffan och hon börjar dra i en sladd eller dyl så ropar jag alltid på henne och säger kom, då kommer hon så hon är ganska lätt att distrahera. Säger jag nej drar hon ännu mer i sladdarna eller va det nu är hon busar med
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-20 20:39:53 följande:
    Chanell- du får sätta koppel på henne närå, du har å göra det förstår jag mer än väl! Första halvåret tyckte vi var tuffast, innan rutinerna fanns där helt. Du skulle bara veta vilka problem vi hade att få Milo att somna om kvällarna, fy sjutton! Men det vände när Viggo var fyra mån o behövde läggas kl sju varje kväll och m knappt sov om dagarna... Det är banne mig ingen lätt match att få alla bitar på plats!
    Haha ja ibland hade koppel vart bekvämt

Ja jag kan verkligen tänka mig det tar ett halvår minst! Olivia har ju rutiner men inte denna. Kan tänka mig det va tufft då, sömn är man så beroende av och jobbiga nattningar suger verkligen! Vi hade lite problem precis i början när vi kom hem fr bb men nu somnar hon utan större problem o sover hela nätterna. Men man känner sig reserverad hela tiden för man vet ju att sömn kan ju hux flux ändra sig!
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-20 20:45:33 följande:
    usch förstår att du e less, hoppas att du föder snart alltså.
    Marinero skrev 2010-11-20 18:33:10 följande:
    Har vart själv hela dan. Sambon är iväg på bortamatch och jag verkligen hatar när han är borta helger för det är så tråkigt! Alla är liksom med sina familjer, ingen familjecentral att gå till då det är helg och affärerna stänger tidigt, de få som finns här. Men nu har jag lagt Olivia så jag kan pusta ut lite. Börjar bli tuffare att va själv då Freja tidvis VÄGRAR vara ngn annansans än min famn. Så läggningen va ett enda skrikkalas, båda barnen deltog Nu har Olivia börjat klättra med, v-rumssoffan tar hon sig nästan upp i men ff glider hon eftersom det är skinn men hon va sååå nära att ta sig upp så det är en tidsfråga.
    oj ja det måste vara rätt mycket med 2 så små ibland. men du verkar vara jätteduktig som mamma. nu börjar ju olivias springäventyr när hon lär sig gå o springa jag e oxå impad alltså. jag har ju själv 2 pojkar som e 4 o 7 år gamla men dom sköter ju sig mest själv så där har jag det rätt lätt med dom förutom då deras viljor ibland.

just idag har inte varit en bra dag, jag har känt mig allmänt irriterad o tycker jag hinner ingenting.... förstår inte hur andra nyblivna mammor eller höggravida som har småbarn hinner med att städa, baka osv osv.
    ska jag städa så e det vad jag hinner med på en hel dag o då blir jag oftast inte ens färdig. jag vill så gärna hinna baka, pyssla o busa med barnen men jag hinner inte... o nu idag tycker jag att det enda jag gjort e o skällt på  barnen om att dom ska plocka undan sina saker mm. o dom börjar bli trötta på mitt tjat nu. sen hade vi grannen här inne med deras 3 små barn o jag älskar denna familjen, dom e supertrevliga men det blir rätt mycket med många barn o det kletas godis överallt o smulor överallt o massa sånt. o idag känner jag mig trött o inte riktigt på humör..
    Tack man gör sitt bästa Solig Men ibland känner man sig inte så duktig

Ja vissa dar är man inte på topp! Tänk inte alltför mkt på städning etc. Tror att långt ifrån många hinner o orakr med att städa o dyl i samma utsträckning som innan! Här blir det definitivt lidandes iaf!
  • frukarlssonn

Herregud vilka svärmödrar säger jag med Skrikandes Hur kan de behandla er på det viset? Har de mindervärdeskomplex på ngt sätt så de känner att de måste trycka ner ngn annan? Åj jag hade blitt galen, jag kan tåla mkt men tillslut hade jag exploderat kan jag tala om! Nä ni är toppenmammor, inte värda att ta emot sån skit!!!! {#emotions_dlg.flower}

Taniko: va jobbigt med amningen Det är verkligen en konst och ska mkt till för att det ska funka smärtfrit!!

Mitt avslag verkar nästan ha försvunnit. Va blödningsfri i två dar, sen kom det tillbaks lite och nu har jag inte blött igen. Hoppas det håller sig borta nu, är ju 4.5 v sen jag födde barn.

Ang samsovning så sover Freja bredvid mig. Jag ammar varannan/var tredje timma och då somnar jag alltid ifrån när jag gett bröstet.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2