Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Fasiken det hade varit ngt. Dessvärre har vi verkligen nye råd. Räknar varje krona just nu, blir så trött på att vara fattig student "er". Får väl vänta till nov iaf då. Eller, hur länge kan man göra könsul? Vilken v är den sista? NTti somnar snart....zzzzzzzz

• Annizsj

Har inte riktigt hängt med Här, det skrivs ju så flitigt själv så hinner jag aldrig sitta framför datorn, utan det får bli syrf med min iPhone. Har försökt ta mig igenom denna dag på bästa sätt. Inte lätt att underhålla en 1- åring o en 3- åring hela dagarna. Ska bli så skönt att åka bort över midsommar. Imorgon bär det av till landet. Har fått en fin solbränna, även om den inte är då jämn taniko- stackars liten. Men skönt att de gör ngt åt det nu, han kommer ju må sp mkt bättre sen Glömmer hela tiden att jag måste ringa till bm o boka tid. Minnet är bra men kort rul om en vecka sedan är det snart halvvägs shit

• Annizsj

Styrkekramar till pennyjenny m familj! Kämpa på, det kommer gå vägen!!!!

• Annizsj

Här hade vi stora problem med att lägga storebror. Tills lillebror var fyra mån o rutin krävdes för nådas del. Kl sju blev det läggning o det funkade. Nu lägger vi dem mellan sju-åtta o oftast sover båda kl åtta. Viggo som är 14 mån somnar alltid i sin egen säng medan vi sitter jämte medan milo 3 år somnar i sin säng efter att vi har läst. Men oftast ligger vi jämte eller så somnar han till saga på skiva när man lägger dem själv.

• Annizsj

Sömnen är helt klart det största problemet med småbarn. Man oroar sig för vad som komma skall i nov o det är just det som gör att jag ändå njuter nu av att Viggo blivit lite större o sover bättre. Inatt sov han hela natten från ca 20:30-7:10. Men vi har varit bortresta l kom hem idag, inte ovanligt att de sover bättre borta. Annars vaknar han mellan 5-6 varje morgon vilket är skitjobbigt. Sover själv dåligt om nätterna nu när man ränner på toa ett antal ggr. Hoppas att han sover bättre innan vi måste flytta över honom till eget rum. Vi har vArit jättenoga när lillebror kom att storebror skulle sova i sitt rum. Vilket han gör, men han har en stor säng så vi sover hos honom när han behöver oss. Tar någon sovmorgon brukar vi krypa ner hos honom så hAn inte ska upp för att Viggo väckt honom....

• Annizsj

Helenec- samma här. Snorar o hostar o det e alltid verst morgon o kväll. Har dån gravtäppa så det är väl nån blandning. Sen blev det väl inte bättre efter gårdagens första dopp, men det var gött-;)

• Annizsj

Klart du inte ska överkomsumera vanlig näspray men farligt är det inte. Är man täppt så hjälper ta mig fan inget annat än otrivin. Jag var dunderförkyld när jag väntade första men hade hört att det inte var bra med vanlig, ta renässans sade någon. Hjälpte inte ett skit. Men sist sade min bm att det inte är farligt. Skulle inte tveka att använda det om jag måste. Trist med dina vänner. Har egentligen bara två vänner jag med(i denna stad som jag bott i sedan snart sex år) men många bekanta. De har också småbarn så man är på samma plan. Tyvärr så träffas vu allt för sällan. Alla har liksom sitt...

• Annizsj

Bisquit- du har då all rätt o bli arg på sambon. Respektlöst mot dig! Vi kvinnor o bärande av männens barn skall behandlas som drottningar! Imorgon rul kl nio. Lite nervös men var ju på cub i v13, då var ju allt sonder skulle. Är mer nervös för att vi måste ta med barnen, vilket fe egentligen inte vill att man gör. Hoppas bara att de är lugna! Milo fixar det nog bra, men Viggo är säkert så trött då o det är inte lätt att ta gå en 14- mån att förstå allvaret... Är helt varm av all sol. Det är helt fruktansvärt varmt hos oss, barnen lider verkligen speciellt Viggo som vaknade massor inatt. Fasar inför denna natt usch!

• Annizsj

Känner mig ledsen idag då jag borde vara glad. Värmen här är hemsk, har sovit ca tre h inatt o milo sov nog lika dåligt han. Till råga på det vaknade Viggo kl fem. Sen kommer sambon upp o ska till jobbet. Opps han har inte sagt till att vi ska på rul kl nio idag. Det går säkert bra säger han, men det är ju inte säkert. Jag kan inte gå dit själv med en ett o tre åring ju!!! Sen blir han sur på mig när jag klagar på hans förberedelse inför detta. Jag har tex sagt att vi måste försöka ordna barnvakt men han har inte gjort ett skit. Jag har hört mig för men ingen kan. Känns som om han i te bryr sig fast han säger att hM gör det. Eller så är det för att det är tredje gången nu, inget nytt ju. Känner mig sårad o ledsen. Får se hur det blir....

• Annizsj

Håller alla tummar för pennyjenny!!! Heidi- fy va jobbigt o jag tycker så synd om dig. Skönt att du Levi trygga händer. Har själv legat inne innan första sonen kom, men inte pga blödning! Det kommer gå bra! Kram Idag var vi på rul! Hela familjen var med men det gick jättebra. Hon som gjorde det var förstående varför vi tog med dem o det komiska var att det var hon som förlöste Viggo för 14 mån sedan iaf så var allting prima med bebben

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2