BF November,2010 DEL 2
MammaD: vad skönt att du fick åka hem, men va jobbigt att SD är så onda :( hur mådde bebis när ni var inne i förmiddags? Hoppas du får sova nu!
Josefine sover gott o snart tänker jag oxå göra ett försök till en god natts sömn.
På väg hem från affären nu. Går och lägger mig direkt. Fick en riktig värk på maxi. Helt annan karaktär på den.... Tycker bebis kan stanna ett tag till!! Har små sammandragningar men inga fler värkar. Men hon ligger väldigt långt ner. Känns som en boll i ändan eller nåt....
Nej, jag har inte ringt. Det lugnade sig när jag gick och la mig. Jag känner mig smått hysterisk om jag ringer en massa. Kanske kommer hon tidigare men då får hon göra det. Hon är ganska stor för tiden så det lär inte vara nån fara.
Det är mest att det känns lite läskigt när det blir så påtagligt.... Jag är inte riktigt mentalt redo än...
Håller tummarna för en bra morgondag då :) Titta på nån löjlig komedi eller nåt ikväll, det kanske funkar. Kram!!
Vi fick se på RUL i v 20 att det var en flicka och BM som hade jobbat där sen urminnes tider gjorde en mycket noggrann undersökning. Jag känner mig rätt trygg med att det är en flicka. Mannen som är van att titta på ul-bilder är också väldigt säker.
Jag har vaknat av och till i natt. Har nog haft små sd hela natten för jag vaknade och hade väldigt ont i ryggslutet och liksom mensvärk. Men just nu är det lugnt, som tur är :)
Jag ska sätta mig och sy kläder till barnen nu.
Här är en som sovit riktigt riktigt uselt i natt! Känns så konstigt i kroppen... Börjar tro att den här lilla inte tänker stanna tiden ut.. Nåja, det lär ju visa sig vilket..
Idag ska jag med stora killen (5 år) till logopeden och sen blir det dagis några timmar för honom. Jag undrar om jag kommer att få något vettigt gjort idag eller om det blir till att sova nån timme i em. Ska ta tag i bebis kläder också och se vad som finns och vad som saknas.
På tal om försäkringskassan så är det ju inte för intet som de kallas "strulkassan"... de är inte roliga att ha med att göra. Det är kul när pengarna kommer men man vågar aldrig räkna med något. Jag fick inga pengar det här månadsskiftet och räknar inte med att de kommer förrän nästa. Vi klarar oss, men det blir snålt. Jag försöker tänka att om man kan klara sig så har man det som bonus nästa månad
Men jag har varit ensam förr och vet mycket väl vad det innebär att inte få de pengar man räknat med. Räkningarna ska in ändå och mat kan man inte vänta med att köpa. Stor kram till alla drabbade!!