Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-09-24 22:39:18 följande:
    Frogster: tänker på er :) hoppas allt går bra!

MammaD: vad skönt att du fick åka hem, men va jobbigt att SD är så onda :( hur mådde bebis när ni var inne i förmiddags? Hoppas du får sova nu!

Josefine sover gott o snart tänker jag oxå göra ett försök till en god natts sömn.
    Bebis mådde prima. Men hon låg långt ner med huvudet nästan hela vägen ner i bäckenet. Nu verkar hon ha åkt upp igen känns det som... jaja. det visar sig... det får gärna dröja x antal veckor till...
  • MammaDeborah

På väg hem från affären nu. Går och lägger mig direkt. Fick en riktig värk på maxi. Helt annan karaktär på den.... Tycker bebis kan stanna ett tag till!! Har små sammandragningar men inga fler värkar. Men hon ligger väldigt långt ner. Känns som en boll i ändan eller nåt....

• MammaDeborah

Nej, jag har inte ringt. Det lugnade sig när jag gick och la mig. Jag känner mig smått hysterisk om jag ringer en massa. Kanske kommer hon tidigare men då får hon göra det. Hon är ganska stor för tiden så det lär inte vara nån fara.
    Det är mest att det känns lite läskigt när det blir så påtagligt.... Jag är inte riktigt mentalt redo än...

• MammaDeborah
    Helen C skrev 2010-09-25 17:27:45 följande:
    Jag vill ha värkar nu..... Jag har 42 dagar kvar. 5 veckor ungefär. Kan hon inte bara komma nu... Jag orkar inte mer.. Idag e en dag jag bara vill att hon ska komma NU.....
    Har en riktig deppdag. Har inte ätit mat utan bara fått i mig en kopp kaffe, lite vindruvor och lite naturgodis. Såna här dagar e inge kul.....
    Usch... tråkigt med deppdag... jag har också såna dagar... Försök pigga upp dig med nåt. Ta en promenad på stan och fika, eller sätt dig och tyck synd om dig själv med en låda choklad, eller.. ja, jag vet inte... ibland känns det lönlöst, men om det är till nån glädje så går det över.

Jag är också sån som inte kan äta när jag inte mår riktigt bra. Tappar all aptit och vill helst bara sova och vakna glad. Men det är nog framför allt hormonellt för i grund och botten är jag jätteglad och lycklig. Stor kram till dig!!
  • MammaDeborah
    Rosen skrev 2010-09-25 17:40:18 följande:
    usch här e en till som har en seg dag idag..... har varit ute o letat födelsedagspresent till sonen o nu sitter jag i soffan o pallar inte röra mig. pallar inte ens äta nån middag. känns verkligen inte som en lördag idag. samtidigt som jag känner mig helt slut o på dåligt humör så e jag ändå rastlös o vill göra nåt. men det e nog för att det e lördag o vi brukar aldrig bara sitta hemma på lördagar.
    sen e jag så sjukt trött på min mage, den bara växer sig groteskt stor o ser allmänt äcklig ut. varför måste jag se ut som en vandrande ballong som e på väg att spricka när som helst? alla andra e så fint gravida....
    Fast vet du, jag tror de flesta tycker likadant. Dvs att alla andra verkar så fina men att man själv bara ser grotesk ut... Så har jag känt varenda gång... 
    Jag tycker att min mage inte alls ser höggravid ut längre utan bara så där smågravid... Då känner jag mig lite löjlig som vaggar fram och stånkar och stönar som om förlossningen var runt hörnet. Så hur man än vänder och vrider på det så är man aldrig nöjd *kram*
  • MammaDeborah

Håller tummarna för en bra morgondag då :) Titta på nån löjlig komedi eller nåt ikväll, det kanske funkar. Kram!!

• MammaDeborah

Vi fick se på RUL i v 20 att det var en flicka och BM som hade jobbat där sen urminnes tider gjorde en mycket noggrann undersökning. Jag känner mig rätt trygg med att det är en flicka. Mannen som är van att titta på ul-bilder är också väldigt säker.

Jag har vaknat av och till i natt. Har nog haft små sd hela natten för jag vaknade och hade väldigt ont i ryggslutet och liksom mensvärk. Men just nu är det lugnt, som tur är :)

Jag ska sätta mig och sy kläder till barnen nu.

• MammaDeborah

Här är en som sovit riktigt riktigt uselt i natt! Känns så konstigt i kroppen... Börjar tro att den här lilla inte tänker stanna tiden ut.. Nåja, det lär ju visa sig vilket..

Idag ska jag med stora killen (5 år) till logopeden och sen blir det dagis några timmar för honom. Jag undrar om jag kommer att få något vettigt gjort idag eller om det blir till att sova nån timme i em. Ska ta tag i bebis kläder också och se vad som finns och vad som saknas.

På tal om försäkringskassan så är det ju inte för intet som de kallas "strulkassan"... de är inte roliga att ha med att göra. Det är kul när pengarna kommer men man vågar aldrig räkna med något. Jag fick inga pengar det här månadsskiftet och räknar inte med att de kommer förrän nästa. Vi klarar oss, men det blir snålt. Jag försöker tänka att om man kan klara sig så har man det som bonus nästa månad Men jag har varit ensam förr och vet mycket väl vad det innebär att inte få de pengar man räknat med. Räkningarna ska in ändå och mat kan man inte vänta med att köpa. Stor kram till alla drabbade!!

• MammaDeborah
    dazazz skrev 2010-09-27 07:08:19 följande:
    Blä. Nu har lillkillen varit sjuk en hel vecka och är fortfarande inte dagisfrisk. Och själv är jag också dålig, ont i halsen och allmänt eländig.

Igår kväll fick jag så himla ont i ena bröstet, det jag ammade med förra gången, det gör så ont... Och då tänker jag på hur fruktansvärt ont det gjorde att amma, usch :( Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska pröva att amma den här gången eller köra på ersättning direkt. Är det någon som går i samma funderingar?
    Jag ska amma, men jag har heller aldrig haft några större bekymmer med det. Jag tycker att det viktigaste är att man gör det som känns rätt för en själv. Om amningen blir något jobbigt och ångestfyllt så ser jag inte riktigt poängen med det. Visst finns det mycket nyttigt i bröstmjölken som man inte hittar nån annanstans men jag tror inte att barn far illa av att växa upp på enbart ersättning :) Viktigare är att ha en mamma som mår bra :) *kram*
  • MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-09-27 11:14:53 följande:
    Appropå amning, gör vad som känns bäst! Jag kämpade med tårar med Olivia och det är jag glad för för sen älskade jag att amma henne! Men vill man inte, eller kan inte... anledning spelar ingen roll tycker jag, så ska man inte göra det för bebisen känner av stressen, inte minst kroppen och då blir nog amningen inte bra!

Ni som tvekar, va ni än gör... starta inte en tråd här på fl ang amning Här finns en hel del amningshetsare som tycker man är helt värdelös mamma om man inte ens vill testa amning eller om man ger upp. Och gud nåde den som kör på ersättning... Nä, lyssna på dig själv och gör det som känns bäst! Självklart finns det många fördelar med bröstmjölk men mig veterligen m¨r inte ersättningsbarn sämre på ngt sätt.
    Ja, det är faktiskt tragiskt med dessa "amningshetsare". Den psykiska hälsan måste ju vara viktigast! Visst kan det vara bra att veta att första tiden ofta är jobbig, inte bara med första barnet utan även med andra, tredje, osv.. Orkar man sig igenom den tiden och det inte blir överdjävligt så brukar det bli riktigt bra sen. Men fortfarande måste man ju göra det som passar en själv bäst :) Alltid!

Själv blir jag väldigt rastlös av att amma om dagarna, men amningen strular alltid så fort jag börjar blanda in flaska och eftersom jag är bekvämt lagd så vill jag inte blanda välling om nätterna utan amma så då får jag väl ta att jag blir lite rastlös om dagarna

Har varit med grabben hos logopeden nu. Fy farao så trött jag blir av att gå minsta lilla. Stånkar och flåsar non stop!! Otroligt! Dessutom verkar ju lillan ha fixerat sig, till min stora förvåning och fy sjutton, det är ju inte alls skönt med fixerad bebis! Första gången det händer på fem barn *s* 2/3 av förlossningsarbetet brukar gå åt till att få bebisen fixerad, för min del, så nu undrar jag så klart om jag kommer få en blixtsnabb förlossning och blir ärligt talat lite nervös... Ska prata med bm om det på fredag tänkte jag.. Sist tog det fem minuter från 7cm till född...huuu...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2