Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-11-09 10:20:01 följande:
    Stort grattis, Helene!! Såg på fejjan tidigare.

Sitter med världens mjölkstockning på bägge sidor... Har haft molande huvudvärk ett par dar men idag vaknade jag med sprängande huvudvärk brösten är stenhårda och har varit så sen mjölken rann till i lördags. Lillan tömmer dåligt och varenda gång jag lägger till rinner det till på bägge sidor... Finns inget stopp... Men jag lyckas inte pumpa så mycket. Utdrivningen kommer inte igång riktigt. Någon som fått utskrivet oxytocinspray?
    Nä men fy din stackare, låter inget vidare   Hoppas det blir bättre snart!!
  • NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 11:31:05 följande:

Ajaj låter inget kul Libragirl hoppas att det blir bättre och att du inte behöver läggas in, jo jag ser mycket fram emot en liten kille men jag som alltid sett mig som en tjejmamma haha vad lustigt man tänker ibland.. Ne om några timmar ska dom yngsta hämtas på dagis så bäst att passa på att vila någon timme men min inneboende har tydligen ett väldigt svettigt gympapass med mina organ och revben.. Trodde det skulle vara enklare att ha en fixerad bebis med andningen och ljumsken som jämt och ständigt låser sig men nej då han rör sig och buffar och sparkas och rör huvudet så att det känns som att han vill gräva sig ut emellanåt..  Känner mig allmänt less speciellt när jag inte har orkat något alls nu den senaste månaden, så fort jag börjar gå oavsett vart så låser sig ljumsken och jag får en hemsk kramp, ligger jag så är det ryggen som spökar med mig och går jag för länge måste jag andas igenom sammandragningarna som kommer för ofta.. Funderar ibland på dom som verkar ha dom mest fantastiska graviditeter med inga krämpor eller något, dom måste ju luras med mig haha

Har också probelm med ljumsken, eller ja båda ljumskarna, gör ont mest hela tiden.. speciellt när jag går och vänder mig om i sängen, och när jag får dessa hemska förvärkar som händer stup i kvarten är det olidligt   Känns verkligen som att halva huvudet är ute liksom Nej, nu vill jag ha ut honom, är sååå less på det här nu och ändå har jag 13 dagar kvar till bf.

Popcorn: Vad skönt att det såg bättre ut, men vila så mkt det bara går!!

Annizsj: Stackare, sånna där nätter och speciellt dagen efteråt är hemska, kram!
  • NJsmamma
    nica83 skrev 2010-11-09 11:39:01 följande:
    Grattis till lilltjejen Helen!! {#emotions_dlg.flower}

Vi är hemma på "permis" från BB. Åkte in vid 6-tiden efter värkarbete hela natten (sov dock korta perioder också) och en liten blödning. När jag åkte in var det 3-4 minuter mellan värkarna med det stannade såklart av lite när vi kom till BB (klassiker!!!). Efter undersökning så konstaterade BM att lite av tappen var kvar + 2 cm öppen, värkar var 7:e minut som gick att andas igenom. Därav bäst att åka hem enligt BM och jag var såklart besviken. Vi fick dessutom köa oss hem i morgonrusningen, hehe...

Hemma började värkarna göra riktigt ont men jag somnade helt utmattad efter natten. Vaknade för en stund sedan och nu är värkarna igång igen. Ont som satan gör de men inte så täta ännu, ska börja klocka.

Är rätt skönt att vara hemma men vill gärna ha plats på BB igen när det är dags. Nu kunde de inte garantera plats på samma BB Och tänk om man väntar jättelänge denna gång bara för att inte bli hemskickad igen?? Med snökaos och allt vill man ju inte riskera att fastna i trafiken när man blir runtskickad...
    Nä men så spännande, nu är det nära.. stort lycka till
  • NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-10 08:37:21 följande:
    11 dagar kvar för mig, känns ju bra ändå med tanke på att läkaren sjukskrev mig redan vecka 28 för risk för förtidsbörd.. Ska bli skönt om något att få tillbaka sin kropp igen och kunna springa och röra sig och leka med barnen i snön och här hemma.. Grattis alla er som fått era bebisar hur många är det kvar som väntar på våra skatter nu?
    Känner igen det där, blev också sjukskriven i vecka 28 och låg inne på övervakning, fick bricanyl som tack och lov stoppade värkarbetet som börjat.. Så jag har vart sjukskriven fram till min hp och känner nu att jag är sååå less på att bara gå och vänta, nu får han allt ta och komma ut!! 12 dagar kvar för mig..

Stort grattis Hedi och Imsa till era små:)

Helen: Vad härligt att ni har kommit hem och jösses vilken snabb förlossning

Angående smärtlindring så vill jag absolut ha min bästa vän lustgasen, underbar Edan funkade inte jättebra på mig sist, men jag är villig att ge den ett försök till..

Vaknade inatt av världens värk i ryggslutet som höll i sig länge och blev såå glad och tänkte att nu måste det ju ändå vara på g.. men det var en enda och inget mer förrutom några futtiga små sammandragningar, älskar verkligen hur min kropp jäklas med mig

Satt och kollade på halv åtta hos mig igår med dottern, hon verkligen älskar det programmet.. och hon kom på att hon vill överraska sin pappa på söndag då det är fars dag med en 3 rätters middag, så det får det nog bli, förrätten har hon bestämt och det bli pannkakor, hihi hon är inte dum, tar hennes egna favoriträtter, ska bli intressant att se hur resten av menyn kommer se ut
  • NJsmamma

GRATTIS Min Engla

Helen: Shit, riktigt impad att du klarat dig igenom förlossningen bara genom att andas..

Taniko: Färdknäppa på

• NJsmamma

Har precis haft flera skrattanfall på rad, är det ngn av er som sett Keenan Cahill på youtube?? Han är så hysteriskt rolig.. om inte sök på honom och kolla En av mina favoriter han gör är Only girl in the world!!

Har haft mkt mensvärk i ryggen idag och nu har mer av slemmisen lossat, men vågar såklart inte hoppas på ngt blir bara besviken..

• NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-11-10 19:32:58 följande:
    Bebis: BF är den 20/11.

Njs mamma: ja, lika bra att köra på en gång om dagen nu då. *s*
    Ja, kör så det ryker Jag hade aldrig pallat med sex överhuvudtaget nu, ajajaj säger jag bara.. mina ljumskar är INTE att leka med..
  • NJsmamma

Stort GRATTIS Mita, underbar bild Stort GRATTIS till popcornplaya också, äntligen har er lilla flicka kommit, krya på dig!!

Carolina: Stackare, vet hur jäkla jobbigt det där är då man verkligen tror att det är på g men sen händer INGENTING och på morgonen är allt som bortblåst.. Mitt värkarbete satte ju igång i vecka 28 men tack och lov fick jag hjälp och det avstannade, har sedan dess först vart sjukskriven pga risk för förtidsbörd och går nu på hp.. men har haft jättemkt sammandragningar och förvärkar som gjort ont länge, man blir så deprimerad av att inget händer!! Vissa dagar orkar jag verkligen inte mer, man blir ju dessutom så trött av att ha ont.
    Ska till bm om 2 h, hon trodde att det var sista gången förra gången, var helt säker på att jag redan skulle ha fött, hur kul är den?? Här sitter man med inte ens en tillstymelse till att ngt kan va på g..
    Gnällinlägg, ursäkta, men nu vill jag ha ut bebis!!!

Sebbe: Håller tummarna för att bebis är lydig

• NJsmamma

Hemkommen från bm, har högt undertryck som har ökat för tredje gången jag är där nu.. 140/96 inget i urinen tack och lov, men ska vila och hålla koll på så att jag inte blir illamående, får yrsel eller väldig huvudvärk.. ska tillbaks på måndag igen för koll så det känns ju bra iaf. Mitt sf-mått har inte växt sedan förra veckan utan ligger på 36 men det var tydligen vanligt att det inte växer ngt speciellt mer på slutet när bebis är fixerad.

• NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-11 12:03:28 följande:
    Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:
    Du har en så himla fin mage
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2