Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

MissCh skrev 2010-08-05 14:11:12 följande:
    www.barntotal.se/graviditetskalender/gravidit.../  läste jag det här lite lustiga tipset :

TIPS:
    Om du oroar dig för att du inte har känt fosterrörelser på länge kan du dricka tre stora glas med kallt vatten i en följd och sen sätta en väckarklocka på ringning mot magen.

Jag har dock inte provat det själv - någon annan?
    ja det där med väckarklockan har jag inte testat!! HAHA men det kanske funkar..... men dricka kallt vatten är ju bra, likaså äta is, dricka söt saft, buffa på magen, försöka slappna av.

Amningskudde har jag funderat på med, har inte haft det med de andra 2 dock.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Idag har jag lagat blodpudding i min gjutjärnsgryta och druckit blutsaft, hoppas jag nu kan få massa energi och min ork tillbaka!!!
    har även bakat blåbärsmuffins på svenska blåbär, hoppas de är mumsiga :)

• Bebis050810

jag man undrar ju om man överhuvudtaget kommer våga låta sina barn, framförallt tjejer, gå ut själva när de är rund 15 år! det är så mkt grupptryck och alla ska klä sig så utmanande, med kort kort och massa smink!! våldtäkt och annat hemskt! och mina barn som måste flytta till egen lägenhet när de ska börja gymnasiet i Kalmar, hemska tanke! jag har faktiskt redan tänkt mkt på det och att jag ska flytta med dem in sen när den dagen kommer!!
    Visst festade man när man va 14 år, det ska jag inte ljuga om, man va ute mkt på helgerna o söp på hembränt, folköl, auroravin och rökte, men det va inte alls på samma sätt då! nu är det mer "hårt" samhälle med droger, vapen och våldtäkt och det kryper ner i åldrarna. 
    Tänk bara på den killen som nu är fast för att han dödat sin flickvän som han gjort med barn, då blev han förbannad och slog ihjäl henne! helt sjukt! bara för att hon vägrade abort. han va 16 ÅR!

• Bebis050810

Ja snart har jag satt 3 barn till världen, mkt oro kommer det bli!! blir inte bättre när de blir äldre heller! nu är man orolig för att de ska slå sig, sätta nåt i halsen, kommit bort på dagis, drunkna osv.... när de blir äldre är det supandet, medvetslöshet, bråk, våldtäkter, misshandel, trafikolyckor..... ja allt det där!! eller att de ska bli mobbade, må psykiskt dåligt, inte få nåt självförtroende....

• Bebis050810

Idag är min bebis väldigt lugn, knappt känt nåt alls!! :( får se om h*n sätter fart nu när det blir tv:n, te och en film!?

• Bebis050810

Klådan beror nog på att du är svullen, det gissar jag på iaf

• Bebis050810
    Marinero skrev 2010-08-06 21:06:41 följande:
    Om jag inte är helt ute och cyklar så ska längst bak i mitten va absolut säkrast! Har för mig de va ngt jag fick höra på trafikskolan.
    Ja det stämmer!
  • Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-06 20:43:10 följande:
    Tänkte kolla med er.
    William är 3 år och sitter i framåtvänd stol, växte ur sin bakåtvända för ett tag sen för han är så lång. Testade typ alla olika bakåtvända innan vi skaffade en framåtvänd bilstol. Men det fanns ingen han fick plats i, så han har ju längd och vikten för att få sitta i en framåtvänd.

Vi har ingen airbag fram, får vi ha han i passagerar sätet eller ska dom helst sitta i baksätet?
    Nån som har koll på de där?

Är det ingen airbag fram så är det OK att han sitter där. men säkrare är det att ha honom bak!
    Hur lång är han? vikt?
    Testa om han klarar att sitta bak i och med åksjukan menar jag. annars har ni ju inte så mkt val.

• Bebis050810

För mig är det 100 dagar kvar till förlossningen idag!! vecka 25+4
    nedräkningen har börjar..... hihi

• Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-08-07 21:05:36 följande:
    En tanke jag haft är syskonvagn men kanske onödigt när Noah hinner bli över 2 ½ innan bebben kommer.
    Jag köpte ingen syskonvagn när liten föddes, E var då 2 år och 7 månader, jag tyckte inte att det behövdes, hon som inte i vagn längre då, utan jag köpte en ståbräda som funkade bra. Men nu när bebis kommer i november har vi ju köpt en syskonvagn, A kommer vara drygt 2 år och 5 mån då och jag känner att jag inte vill gå på stan själv med bebis i en vagn och så två barn springandes åt olika håll!! så det blir nog det smidigaste och bästa. sen kommer det ju vara vinter o snö nu denna ggn, A föddes ju i maj så då gick det ju bra med ståbräda, men i snön kan man ju inte ha den.
    Så såhär tänkte jag
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2