• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-08 14:37:28 följande:
    Var o hämta posten precis! Gubbj. på arbetsförm. slutar fan aldrig att förvåna mig!! Nu har har skickat ut en anvisan på jobb som jag måste söka för annars meddelar han min a-kassa så de drar in min stämpling!
    Det är ett lärarjobb på flyktingförläggningen som ska vara inne till den 15 nov, alltså på min BF-dag!!!!
    Vikariatet börjar veckan därpå och fram till våren nångång.
    Han är fan sjuk i huvet på riktigt!!!! men jag måste ju söka annars ringer han min akassa.
    Haha ja vad säger man? Vissa slutar aldrig att förvåna...
  • Yoshii
    NoahLeah skrev 2010-11-08 15:50:08 följande:
    Hoppas ingen tog illa vid sig om det jag skrev om att slappna av, var def inte meningen. Rynkar på näsan
    Nehej då Det är också vad jag har hört, men att slappna av är rätt svårt när nyfikenheten tar överhand ibland.
     Och otålig som få det är jag allt ska jag erkänna!

Läste där emot i aftonbladet att alvedon kan orsaka missbildningar på Pojkfoster.... Jag har ätit Alvedon för jag har ofta ont i huvet & det räcker inte med bara vila där inte!!

Nu väntar vi en tös ( tror vi) men det spelar ingen roll...Det var obehagligt att läsa tycker jag!!
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-08 16:22:45 följande:
    Bebis: Herregud, jag förstår att du blir irriterad, är ju världens skämt.. men det värsta är väl att du får skicka iväg en ansökan så att inte gubben ringer din akassa, men vad trött man blir!

Har också både hört på nyheterna och läst idag om det här med paracetamol, men tar det inte så jätte allvarligt, det kanske är knäppt men känns lite som en skrämselpropaganda mot gravida.. vad tusan ska bli nästa grej??? Intressant att se hur dom gör på förlossningen, om mammorna inte kommer tilldelas alvedon etc längre..

Ni som har fått era små godingar redan, det här med amningsbh vad tusan ska man ha för storlek egentligen, hur mkt växer tuttarna?? Var ju ändå 6 år sedan för mig sist och känner att jag hal noll koll!!
    haha har samma "problem" jag vågar inte köpa någon BH för sisst så fick jag baouta tuttar och för små bh:ar Sånna jätte tuttar hade jag inte gången innan det, så vem vet hur det blir nu?

jag väntar nog med det köpet ett tag.... tror jag....
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-08 16:31:24 följande:
    Ja herregud jag fick dolly parton tuttar sist, det var INTE kul kan jag säga... har iaf en amningsbh nu som är en storlek större än vad jag har nu, men kommer ju behöva fler, kanske ska vänta ut det lite och se hur det blir denna gången
    hihi nej usch, jag minns att jag försökte dölja dom för sambon för dom hade ju lixom bara "blossat" upp över natten, så det känndes rätt olustigt.
    Kunde knappt tro mina ögon när jag såg mig själv i spegeln den morgonen!!
  • Yoshii
    Kinne79 skrev 2010-11-08 16:41:53 följande:
    Fy, mina bröst har redan nu under graviditeten vuxit så jag hoppas inte de inte växer allt för mycket sen. Tycker de är alldeles för stora redan och nu har jag ju en mage som matchar, är lite rädd för hur stora de kommer att se ut sen när magen blir mindre som de ser ut nu, så några mjölkbröst vill jag helst slippa.
    Du lär nog säkert få större sen när mjölproduktionen kommit igång

Men jag hoppas på att slippa dom jätte tuttarna jag fick sist iaf & då är jag nöjd.
  • Yoshii

Hmmm i dag har jag haft en mycket lugn bebis i magen! Vet inte om man bör oroa sig eller om det bara är en "sån dag".

Har känt rörelser men hon brukar se till så man inte glömmer att hon finns där inne om man säger så,
    speciellt kvällstid.

• Yoshii
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-08 17:23:05 följande:
    *Hoppar in här* Bf 21 november tre flickor innan och väntar nu en kille :)
    Välkommen!!

Jag har BF den 15e nov 3e barnet.
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-11-08 19:59:34 följande:
    Vill verkligen föda nu. Denna väntan e inge rolig. Hur länge till ska man behöva gå över...
    Usch jag lider med dig!!  {#emotions_dlg.flower}

3orna är sega har jag hört. Hur länge får du gå över?
    Vad har din Bm sagt?
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-11-08 20:06:08 följande:
    Ja 3 orna e verkligen sega, har t.o.m BM sagt=) Dom sätter ju igång än i vecka 42+2 om inget händer... Men tycker de borde komma igång snart när slemproppen lossnat med blodstrimmor i...
    Jo det vore ju bäst om det ville komma igång utav sig själv utan igångsättning!

Denna eviga väntan! Räcker det inte med dom enormt långa månaderna?!
  • Yoshii
    Marinero skrev 2010-11-08 20:28:14 följande:
    Haha ja jag minns när jag fått Olivia och första morgonen hemma, tittade mig själv i spegeln o trodde inte mina göon, de va verkligen som silikonpattar
    haha ja usch så snopen jag blev!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2