Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-09-27 14:47:10 följande:

hej på er tjejer

ni skriver så mycket så jag får läsa ikapp senare.

jag har varit hos bm idag, allt såg bra ut o trots min trötthet ligger järnvärdet på 124 nu så det e ju bra.

jag frågade henne om extra ul eftersom jag oroar mig för att bebisen kommer vara stor men hon sa att jag ligger inom det normala o att dom inte gör extra ul då, så jag får helt enkelt vänta o se o gå o oroa mig ändå. men hon sa att jag inte ska känna mig orolig för jag e 3e föderska så det ska inte bli några problem. o sen kände hon hur han låg o hon sa att han ligger jättelångt ner i bäckenet så fördelen då är att när det väl sätter igång så brukar förlossningen gå snabbt o det känns ju positivt.

jag tänker mycket på att när han rör sig så mycket känns det som att vattnet ska gå när som helst. nån mer än jag som känner så?

han skruvar på sig så mycket att det känns hela tiden: "oj nu kommer vattnet att gå"

Jag har aldrig upplevt att vattnet går av sig själv utan man har sprängt hinnorna alla fyra gånger. Jag skulle sååå gärna vilja vara med om det. Mannen bara skrattar åt mig, men faktiskt, jag skulle tycka det var häftigt. Även om det var mitt på maxi stormarknad *s*
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-28 08:54:05 följande:
    Godmorgon

Har inte sovit på flera nätter. Men inatt fick jag äntligen sova tycker jag. Trots 4 kissningar så klagar jag inte, jag somnade om. Och Theo sov ända till 4.30 i sin egen säng och somnade sedan om till 6 mellan oss
    Däremot har jag börjat få halsbränna på kvällarna.... urk!! Men ja, alltid är det ju något
    35 dagar kvar idag! IIHHHHH
    Det är just det som är mitt bekymmer. Jag vaknar utan någon större anledning och sen kan jag inte somna om. När jag lägger mig på dagen för att försöka vila kan jag inte heller somna... vad sjutton gör man? Jag fick ett smärre utbrott på barnen i morse för att jag helt enkelt var så himla trött.. Känns inte alls roligt när de får stå pall för min trötthet.... Då känns det inte bra nånstans..

Har en liten bebisrumpa som trycker på min magsäck non stop och ger mig värsta magkatarrsmärtan :( Och det är inget som hjälper mot det heller..  Mannen springer runt som en skållad råtta jämt och får hur mycket gjort som helst och jag känner mig bara trött och onyttig. Han tycker så klart att det är helt ok att jag tar det lugnt. Han vill ju gärna att bebis stannar i magen ett tag till. Det skulle passa bäst om hon kom ut under höstlovet (v 44) eftersom alla barn utom minstingen är borta då. Jag har bf på torsdagen den veckan så ser man statistiskt, utifrån tidigare förlossningar, så blir det någon gång den veckan..

Allmän frustration från min sida som ni hör... Kan man bota med glass? Choklad? Jag går ju uppenbarligen inte upp i vikt så jag kan väl stoppa i mig det mesta..
  • MammaDeborah

Hedi: jag har bf 4/11.

Har tryckt i mig en halv påse ostbågar. Känns lite bättre. Tittar på romantisk komedi just nu...

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-28 12:00:28 följande:
    Hörni, sen igår så värker det som F*N vid blygbenet! Till och med när jag sitter ner. kommer och går liksom en stund sådär. sen går det över.
    Är det foglossnin glr bebis som gräver ner sig?
    Det låter som när jag har haft väldigt ont av foglossningen. Det brukar sitta över blygdbenet då. Sen kan jag få väldigt ont där när hon lyckas trycka huvudet mot någon av alla nerver som sitter där...
    Belavon skrev 2010-09-28 12:08:47 följande:
    Mums! Vill också äta ostbågar
    Det var gott, men man blir ju så kladdig av ostbågar *s* Nu väntar lunch. Lagade Pad thai igår kväll. Det är risnudlar med kyckling, ägg och jordnötter. Supersmarrigt :)
  • MammaDeborah

1700 är ju ganska pluttigt men det kommer gå bra, tror jag. Min lilla tjej beräknades väga 2400 för en vecka sen så hon är väl mer i andra ändan av skalan
    Du får köpa lite pyttekläder som han kan få leka med som dockkläder sen Kram!!

• MammaDeborah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-28 19:15:58 följande:
    En bild på magen iaf i vecka 36 som vi gick in i idag =)

Jättefin mage :)

Ibland hör man ju om proppar på moderkakan. Kan det vara nåt sånt? Är det tal om att starta förlossningen tidigare?
  • MammaDeborah

Sovit bra i natt men så tog jag också värktabletter innan jag la mig. Dras med huvudvärk just nu kan ju inte käka tabletter varje kväll men förhoppningsvis fick jag lite extra energi. Minstingen är dålig idag. Prickig på hela kroppen och vi misstänker scharlakansfeber. Så det blir doktorn kl 10. Räknar med att han är hemma veckan ut så han får följa med mig till bm på fredag.

• MammaDeborah

Jag har börjat få nackspärr igen... Hade det jättemycket i början av graviditeten.
    Drömde så obehagligt i natt... Drömde om nåt gäng som hade ihjäl små barn på olika sätt. Fastän jag lyckades väcka mig själv ur drömmen så fortsatte jag drömma på den när jag hade somnat om... Varför drömmer man så dumt??
    Jag har nog en hel del sd om nätterna. Inte helt medveten om de men eftersom jag sover så dåligt är det nog så. Mannen sover oxå dåligt. Han är liksom på stand by mode...

• MammaDeborah

Tillbaka från VC med sonen. Inga tecken på bakteriesjukdom utan snarare virus. Håller tummarna för att det kan bli dagis imorgon.

• MammaDeborah

Jag har sovit bra en natt till!! Två på raken, det är för bra för att vara sant, väl?

Jag ska till bm imorgon och jag ska prata lite med henne om att det känns som att jag har väldigt lite fostervatten. Bebis känns så väldigt tydligt, mer än vanligt alltså, och jag funderar på om jag kanske läcker lite fostervatten. Någonting rinner lite då och då och jag får ha trosskydd dygnet runt.

Ska sätta mig och sy sovpåsar nu. Har köpt supermjukt tyg med bambu i. Klart lillan måste ha supermjuka kläder

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2