Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Sex ska man ju inte behöva ha om inte vill. Jag är totalt osugen på sex nu och har väll egentligen varit det sen jag blev gravid med sonen. Tror det beror mkt på att jag inte trivs med min kropp längre.

Men mannen är förstående. Vill jag inte så vill jag inte. Men inatt när vi ska sova på hotell så kanske man får ställa upp, om jag inte blir för trött.

Hade aldrig tolererat att han skulle bli sur över att jag inte vill ha sex så ofta.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Jag har varit sååå dålig på att skriva här inne nu det sista men vi har njutit av sista veckan som mannen haft semester. Idag började han jobba igen så nu är det tillbaks till vardagen. På onsdag är det inskolning för sonen, äntligen ska han få börja på dagis. Det ska bli gott både för mig och honom.

Såg att ni diskuterade när man fött. Jag fick Philip på BF-5 jag var helt inställd på att gå över så man blev lite förvånad. Denna gången blir jag nog snarare väldigt förvånad om jag går över, det skulle kännas konstigt.

Är inte så orolig för förlossninge annat än att den helst inte ska gå för snabbt. Däremot ser jag inte fram emot tiden efteråt. Tyckte det var jobbigt med allt avslag, kissa i duschen i 2 veckor efteråt vara så öm så man knappt kan sitta ner första tiden efter. Ja allt det där. Bara att hoppas att det kanske blir lättare efter nu med andra barnet.

Gick in i v.27 idag också så nu är det snart 3:dje trimestern, känns skönt. Men jag längtar mest efter v.30 för det är då den riktiga nedräkningen börjar tycker jag.

• popcornplaya
    Rosen skrev 2010-08-16 13:24:05 följande:
    jag e precis tvärt om, hoppas att förlossningen ska gå skitsnabbt för det var så skönt att slippa ligga där i flera timmar/dygn o ha ont.
    tiden efteråt tycker jag oxå ska bli lite jobbig, med avslag osv. inte så skönt de 2 första veckorna direkt när man e helt nyförlöst.

ja på nåt sätt känns det nåt magiskt med vecka 30 som du skriver att den riktiga nedräkningen börjar. jag går in i vecka 31 denna vecka så det börjar kännas mer o mer verkligt att det inte är så lång tid kvar.
    Jag vill gärna att det i alla fall finns tid att få iväg sonen till en barnvakt och hinna in till förlossningen. Sen behöver det ju inte ta jätte lång tid det kan gärna få vara som förra gången med 4 timmar drygt från första känningen hemma. Då hinner man lämna av sonen, komma in till förlossningen och få lite av min älskade lustgas.
  • popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-08-16 16:24:47 följande:
    Nu är jag hemma från könsul och nu är det 100 % säkert, det kommer en liten Leah till oss i november. Skrattande
    Fint namn det är ett av våra namnalternativ också Skrattande
  • popcornplaya

Uach har sovit jätte dåligt inatt är så nervös idag är första dagen på sonens dagis inskolning. Jag är väll mest nervös för om jag ska gilla personalen och om sonen kommer trivas med dom andra barnen.

Nej nu får vi nog äta frukost och sätta lite fart.

Har ni försten bra tips på vad som verkligen behövs ha på dagis, såsom regnkläder m.m Märker ni namn på strumpor och vantar också?

• popcornplaya

Då var vi hemma igen från första dagisdagen. Och den var väldigt uppskattad från sonens sida kan jag lova, han har lekt och haft superskoj. Och personalen var jätte trevlig, kände en från tidigare visade det sig också. Vi hade gått på öppna förskolan tillsammans rätt mkt hennes dotter är bara en dag yngre än Philip.

Så nu känns allt jättebra i alla fall. Kommer nog bli superbra det här Skrattande

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-19 05:14:30 följande:
    Uppe väldans tidigt idag =)
    Om en kvart styr vi bilen mot Ullared jag + 3 tjejkompisar. William och pappsen får vara hemma och mysa ist
    Åh vill också åka till ullared. Sa till mannen häromdagen att jag tycker vi ska ta pengarna vi fick när vi gifte oss och åka till ullared och shoppa loss. Han tyckte inte iden lät lika lockande Tungan ute

Idag har vi haft dag 2 på inskolningen och det går jättebra, han ville inte åka därifrån alls. Imorgon ska han försöka sova middag där, kommer bli intressant. Jag är mkt skeptisk.
  • popcornplaya

Jag kommer fortsätta kika in, man vill ju höra om alla andra små bebiser.

Jag har gått upp 17kg än så länge....... Helt sjukt mkt.

• popcornplaya
    Rosen skrev 2010-08-20 08:50:51 följande:
    ja vissa av er har man ju på facebook så kul att följa er där med
    oj ja 17 kg e en del men har du mycket vätska kanske?det gör ju att man går upp mer oxå.
    Ja en del vätska har jag allt, det hade jag mkt av sist också. Sist gick jag upp 25kg från inskrivningen och det ligger väll ungefär samma som sist, lite mer nu kanske. Men jag har väll inte direkt ätit nyttigt heller. Så jag kan inte skylla allt på bebis. Men jag ska allt bli av med extrakilona sen om det så är det sista jag gör Skrattande
  • popcornplaya

Är det nån mer här som har en lugn bebis? Lillan i magen är verkligen jättelugn mkt lugnare än Philip och han var inte direkt jätte livlig. Hon rör sig mest på kvällarna när man ligger och slappar i soffan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2