• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • mzetterblad

Min förlossning tog 18 timmar, varav 2,5 timmes krystvärkar och avslutades sen med sugklocka

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helen C
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-19 20:43:55 följande:
    Min förlossning tog 18 timmar, varav 2,5 timmes krystvärkar och avslutades sen med sugklocka
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    åååå de lät verkligen inte kul.... Lider med tjejer som har en sån förlossning...
    Första tog 8 timmar från första värk
    Andra tog 3§ från första värk
    Så man undrar hur de kommer gå denna gången
  • mzetterblad

Nej det va inte så kul, sugklockan va det värsta av allt =/
    Hoppas det ska gå lättare denna gången

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helen C

Håller tummarna för dig.....Men dom brukar säga ju att de fortare andra gången och de gjorde de ju för mig

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-19 20:21:43 följande:
    Satt och tänkte på förlossningen. Har ni funderat något om smärtlindring??? Hur gjorde ni som har barn sen innan, tog ni smärtlindring?????

Jag använde bara lustgas när pojkarna skulle komma, och kommer göra de denna gången med.... Jag har en rätt lång smärtgräns...
    Jag va rädd för edan men min bm lugnade mig och sa att får man så ont är det mkt bättre för barnet då man får mer ork att fortsätta med förlossningen, så jag va inställd på att använda mig av eda och lustgas. Men när jag väl va där kände jag att jag klarade mig fint på lustgasen så dte fick räcka me det. Men när jag skulle krysta så va krystvärkarna för korta så hjärtljuden började gå upp så jag fick värkstimulerande dropp och det va nära till sugklockan, men jag slapp den som tur va. Men iaf krystade jag en timma.

Med nästa är jag inställd på att jag inte kommer hinna ta ngn eda. Men lustgas SKA jag bara ha Flört
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Helen C

Ja har man varit med förr så vet man egebtligen va man vill ha, men sen kanske det inte blir så när förlossningen väl kommer igång Brukar inte riktigt bli som man tänkt  sighehe

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-19 21:12:26 följande:
    Ja har man varit med förr så vet man egebtligen va man vill ha, men sen kanske det inte blir så när förlossningen väl kommer igång Brukar inte riktigt bli som man tänkt  sighehe
    Nej verkligen inte! Min första förlossning va mkt mindre smärtsam än jag hade föreställt mig. Vågar inte hoppas på att det ska bli så med nästa Drömmer
  • frukarlssonn

Ja tack vare lustgasen då Utan vette sjutton hur man hade överlevt

• Helen C

Man glömmer smärtan så fort bebisen e ute. Vet med andra barnet när värkarna kom igång så sa jag. Fan är de såhär dom kändes, va har jag gett mig in på haha

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2