• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-20 11:23:07 följande:
    ja det efteråt var jobbigt med svettningarna o värmen. sen skulle underlivet läka ihop o man hade en tjock binda på sig i 30 graders värme. det kliade o sved om vartannat hela tiden. därför föredrar jag nu att föda när det inte är så varmt ute
    ändå så hade man "inga" komplikationer efter sina förlossningar för då skulle det nog varit ännu jobbigare.
    Ja fy den där bindan... jag snodde faktiskt med mig några blöjor från bb. Tänkte att bindor kommer blöda igenom på två minuter. Kunde aldrig föreställa mig hur mkt man blöder efteråt! Va tvungen o fråga bm efteråt om de va normalt, men de va det Man fick liksom duscha efter varje toabesök efter de första dagarna. Sår, niagarafall mm i 30 graders värme... ja ingen hit alltså Flört
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-20 11:29:28 följande:
    Ja fy den där bindan... jag snodde faktiskt med mig några blöjor från bb. Tänkte att bindor kommer blöda igenom på två minuter. Kunde aldrig föreställa mig hur mkt man blöder efteråt! Va tvungen o fråga bm efteråt om de va normalt, men de va det Man fick liksom duscha efter varje toabesök efter de första dagarna. Sår, niagarafall mm i 30 graders värme... ja ingen hit alltså Flört
    jag använde oxå sjukhusets bindor hela tiden nästan. tyckte dom var mest lämpliga med den blodmängden
    fast jag blödde bara i 2 veckor båda gångerna så det var rätt så skönt.
  • Bebis050810

Ja tänk vilka hjältar vi kvinnor är!! står ut med alla dessa besvär, kanske jobbiga graviditeter med mkt smärta, illamående, foglossning, värk här och där, stor mage som e i vägen, spring på toa, sömnstörningar, sen förlossningen med värkar, oro, smärta, val mitt uppe i det: vilken smärtlindring ska jag ta, ja och så inte kunna ta ett gott glas vin nu på sommaren, eller en kall öl, sen dessa blödningar i flera veckor efter förlossningen, kanske månader, sprickor här och där som ska sys! ont när man bajsar, svider när man kissar, ömma tuttar och mjölkstockning, såriga bröstvårtor, fläskig mage, sömnbrist ja mm mm mm listan kan göras lång! och allt detta gör vi för att få en sån fin gåva, för att våra män ska få bli pappor, och sen för att våra bebisar ska få amma och njuta av livet.
    Supermammor är vad vi är!

LYCKA Hjärta

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-20 12:22:38 följande:
    Ja tänk vilka hjältar vi kvinnor är!! står ut med alla dessa besvär, kanske jobbiga graviditeter med mkt smärta, illamående, foglossning, värk här och där, stor mage som e i vägen, spring på toa, sömnstörningar, sen förlossningen med värkar, oro, smärta, val mitt uppe i det: vilken smärtlindring ska jag ta, ja och så inte kunna ta ett gott glas vin nu på sommaren, eller en kall öl, sen dessa blödningar i flera veckor efter förlossningen, kanske månader, sprickor här och där som ska sys! ont när man bajsar, svider när man kissar, ömma tuttar och mjölkstockning, såriga bröstvårtor, fläskig mage, sömnbrist ja mm mm mm listan kan göras lång! och allt detta gör vi för att få en sån fin gåva, för att våra män ska få bli pappor, och sen för att våra bebisar ska få amma och njuta av livet.
    Supermammor är vad vi är!

LYCKA Hjärta
  • NoahLeah
    ouii skrev 2010-06-20 10:36:29 följande:
    Hej! Vill också hoppa in här, har BF 15 november! Känns helt underbart Skrattande
    Välkommen.
  • PennyJenny
    NoahLeah skrev 2010-06-20 15:21:51 följande:
    Imorgon kl 09:00 är det RUL, längtar så!
    Lycka till Gravid
  • Party of five
    Helen C skrev 2010-06-19 21:19:39 följande:
    Man glömmer smärtan så fort bebisen e ute. Vet med andra barnet när värkarna kom igång så sa jag. Fan är de såhär dom kändes, va har jag gett mig in på haha
    Ja, tänk hur man glömmer smärtan! Jag hann inte tänka så mycket under min andra förlossning, för det gick så fort att det enda jag orkade tänka var att det skulle sluta (vilket det ju gjorde fort), men min tredje förlossning gick långsamt, så när jag äntligen började krysta minns jag att jag tänkte: "nämen för h**vete, jag har ju gjort det här två gånger, var jag här nu igen, hur kunde jag glömma att det gör så för jävligt ont?!" Och så gör man det en fjärde gång... Tänk att man aldrig lär sig... Men jag längtar faktiskt efter förlossningen. Det är en så magisk upplevelse. Inget kan slå den. Och nu blir det nog min sista gång. Tror det räcker med fyra barn.

Angående smärtlindring så klarade jag mig med enbart lustgas hittills. När bm under min tredje förlossning föreslog sterila kvaddlar och något annat, så blev jag riktigt skitsur. Jag tycker att det räcker med lustgas och en supervarm vetekudde! Kan tipsa er att hålla en sådan mot underlivet när ni är öppna 8 cm och framåt. För de två sista cm brukar ju vara de svåraste och det var sååå underbart att känna värmen där nere, det dämpade mycket av smärtan då! Det var bm som föreslog det och det ska jag ha nu med!
  • Party of five

Fortsätter ännu på mitt förra inlägg. Jag menade inte att man är sämre föderska bara för att man tar eda eller annat, men jag erkänner att jag är mera rädd för den där nålen i ryggen de lägger under eda eller smärtan det kommer av sterila kvaddlar, så jag vägrar ta något annat än lustgas! Och när jag väl fött tre barn med enbart lustgas så tycker jag att jag klarar det en gång till.

• Party of five

Efter tredje förlossningen härde jag bm tala med min man om hur duktig jag var som enbart klarade mig med lustgas. Vet ni vad jag sa då? "nu skulle det nog sitta fint med ett par värktabletter!" Och det fick jag.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2