• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-20 21:34:49 följande:
    Tror de kommer fortsätta att använda lustgas pa manga ställen men jag har hört att
    en diskussion har förts kring det. Här är en artikel!

www.expressen.se/nyheter/1.1095818/slut-med-l...
    Hoppas man hinner föda innan dess. Jag vågar inte ens tänka på hur jag skulle överleva utan
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Vi 2 blir 3
    Marinero skrev 2010-06-20 21:40:54 följande:
    Hoppas man hinner föda innan dess. Jag vågar inte ens tänka på hur jag skulle överleva utan
    säger samma sak!
  • Loppan11
    Hedi skrev 2010-06-20 21:34:49 följande:
    Tror de kommer fortsätta att använda lustgas pa manga ställen men jag har hört att
    en diskussion har förts kring det. Här är en artikel!

www.expressen.se/nyheter/1.1095818/slut-med-l...
    Ja. Fast denna diskussion är ju ganska långt ifrån påståendet att de flesta länder har förbjudit lustgas för att det kan skada personalen och att Sverige tillhör ett av de få länderna där det fortfarande är tillåtet vid förlossningar...jag undrar återigen. Var fick du de uppgifterna ifrån?
  • frukarlssonn

Nä nu blir jag fan nervös av sådana artiklar rent ut sagt! Men jag kollade på Skövde sjukhus hemsida och där står lustgas med som smärtlindring. Har inte iaf hittills läst ngnstans att lustgas ska förbjudas, däremot har man vidtagit åtgärder för att personalen inte ska utsättas för risker. Hoppas dom inte tar bort gasen, annars är detta sista barnet kan jag lova!

• Hedi
    Loppan11 skrev 2010-06-20 22:13:29 följande:
    Ja. Fast denna diskussion är ju ganska långt ifrån påståendet att de flesta länder har förbjudit lustgas för att det kan skada personalen och att Sverige tillhör ett av de få länderna där det fortfarande är tillåtet vid förlossningar...jag undrar återigen. Var fick du de uppgifterna ifrån?
    Jag vet att när jag läste om det här i samband med att Emmie föddes och att det var pa tal om att det skulle förbjudas i Sverige, sa tog man i de svenska artiklarna upp att det var förbjudet i manga andra länder.
  • kicki08

Det låter ju helt absurt.... vad ska dom ersätta det med? Isåfall finns det ju ingen lättare lindring i stort sett förutom EDA. Och det funkar ju inte 100 på alla har man ju hört.
    Vet att när jag använde lustgasen sist så var dom noga med att jag andades ut i masken oxå för att inte gasen skulle gå ut i rummet.

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-21 08:01:50 följande:

Det låter ju helt absurt.... vad ska dom ersätta det med? Isåfall finns det ju ingen lättare lindring i stort sett förutom EDA. Och det funkar ju inte 100 på alla har man ju hört.
    Vet att när jag använde lustgasen sist så var dom noga med att jag andades ut i masken oxå för att inte gasen skulle gå ut i rummet.

Jo precis. Då får dom hitta ett alternativ ju! Jag hann ju knappt ta eda ju. Och räknar inte med att hinna nästa gång hlr, men vill iaf ha gas som ett alternativ.
  • kicki08

Ja nånting vill man ju ha. Så man inte kommer in och så bara "ja... det är EDA som finns då..."
    Jag hann inte heller med något annat än lustgas sist och räknar med att det går snabbare denna gång. Det brukar ju kunna göra det.....

• Hedi
    kicki08 skrev 2010-06-21 08:01:50 följande:

I Tyskland menar man att det är en uraldrig metod och att EDA är mkt effektivare. Nä den är inte bra för alla, gäller väl att den som sätter den kan sitt jobb ocksa. Sen sa ska väl tilläggas att även lustgasen inte fungerar till 100 procent manga upplever ju den som väldigt obehaglig. I Sverige ju dock turen att fortfarande kunna välja. Emmie föddes ju för tva ar sedan och da fanns var disussionen uppe men lustgasen verkar ju finnas kvar pa de flesta ställen sa det är nog inget som kommer att tas bort inom den närmaste tiden .
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2