• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Annizsj

Här blir det bröllop den augusti kommer vara lagom rund hihi. Det var bestämt innan vi visste att vi skulle ha bebis i nov. Har alltid haft ursäkter för att vänta men nu känns det bara dumt o ovuxet att vänta. Vi har två barn ihop o väntar ett tredje, vill visa alla att det är vi för alltid! Sen att jag inte kan dricka stör mig faktiskt inte. Har inte hunnit dricka mkt de fyra senaste åren pga barnen, men det är inget jag saknar. Har levt mitt supaliv o gillar mest att vara mig själv i må bra dagen efter, även om ett glas vin kan vara gott men det hinns ju med sen också! Kommer nog amma nåt halvår sedan är det ju bara att korka upp igen haha!

• popcornplaya

Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-06-21 20:20:23 följande:
    Här blir det bröllop den augusti kommer vara lagom rund hihi. Det var bestämt innan vi visste att vi skulle ha bebis i nov. Har alltid haft ursäkter för att vänta men nu känns det bara dumt o ovuxet att vänta. Vi har två barn ihop o väntar ett tredje, vill visa alla att det är vi för alltid! Sen att jag inte kan dricka stör mig faktiskt inte. Har inte hunnit dricka mkt de fyra senaste åren pga barnen, men det är inget jag saknar. Har levt mitt supaliv o gillar mest att vara mig själv i må bra dagen efter, även om ett glas vin kan vara gott men det hinns ju med sen också! Kommer nog amma nåt halvår sedan är det ju bara att korka upp igen haha!
    Vi ska också gifta oss i augusti Skrattande Det bestämmdes också långt innan jag blev gravid igen.
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.
    Grattis igen =)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-21 20:57:41 följande:
    Grattis igen =)
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Tack så mycket Skrattande

Ni ska inte kolla alls eller?
  • Annizsj

Va kul att även ni ska gifta er då. Kostade det ngt att göra könsul i Gbg? Hör i Jönköping får man inte reda på kön vid rul. Denna gång känner jag att jag vill veta, men har ingen lust att betala eller resa hur långt som helst för det.

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-21 21:01:20 följande:

Grattis
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-06-21 17:01:00 följande:
    Ja verkligen. Nu känner vi ju en aningen tidspress med men vi kan ju inte köpa ett hus när det inte känns hudnra. Då måste vi helt enkelt sätta os i en lgh så länge, även fast det verkligen inte är det vi vill, men kanske har vi inget val!

Hedi: tack, det hoppas vi med! Det enda som oroar mig med det huset är att det är sprickor i väggarna som enligt mäklarn är helt "ofarligt" och att det är vanligt i trähus då de är "levande". Men enligt min pappa skulle det inte va vanligt och tyckte de va ett varningstecken. Åh det fattas väl bara... Ja vi får se... Isf måste man ju besiktiga huset och då framkommer det ju om hur allvarligt det är.
    Vi har sprickor i några av väggarna på övervåningen, de fanns där redan när vi flyttade in och de har inte blivit värre sen dess. Huset besiktigades och det var inget konstigt enligt besiktningsmannen. Huset knakar rejält ibland och man kan se att det har flyttat sig någon millimeter på väggarna där vi målat över tapeter. Tapeten lyser igenom lite i skarvarna. Men det är så mysigt med trähus, man märker att det lever.
  • popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-06-21 21:14:26 följande:
    Va kul att även ni ska gifta er då. Kostade det ngt att göra könsul i Gbg? Hör i Jönköping får man inte reda på kön vid rul. Denna gång känner jag att jag vill veta, men har ingen lust att betala eller resa hur långt som helst för det.
    Det kostade 750kr för könsul på emmakliniken och då gör dom från 18 fullgångna veckor. I trollhättan så berättar dom inte heller kön på rul så det var därför vi åkte till gbg. Men det var helt klar värt pengarna. Jättemysigt att få ligga där i en lååång stund och bara kolla på undervärket på en 42 tums skärm.
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-06-21 21:01:20 följande:

Nä =/ Min gubbe är helt bestämd på att vi ska vänta tills förlossningen, så jag får så snällt ge med mig =(
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2