• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-21 21:33:21 följande:
    Det kostade 750kr för könsul på emmakliniken och då gör dom från 18 fullgångna veckor. I trollhättan så berättar dom inte heller kön på rul så det var därför vi åkte till gbg. Men det var helt klar värt pengarna. Jättemysigt att få ligga där i en lååång stund och bara kolla på undervärket på en 42 tums skärm.
    Åh gör de så tidigt redan? Nu vill ju jag med göra! På barnmorskegruppen och Mama Mia gör de endast fr v26!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Bebis050810

Har varit på RUL idag, det gick bra men tog lång tid för denna barnmorskan var jättenoga, har ingen gång haft någon som varit så noga med mätningar och berättat så ingående om allt. iofs är det ju bra! men tid tog det och hon skulle kolla avståndet mellan magsäcken och hjärtat och se om det var en linje däremellan och min lilla bebis hade inte ätit/druckit så mkt så magsäcken var platt så vi fick komma tillbaka efter en timme, då såg hon bra och magsäcken var lite större så hon sa att det såg bra ut och ville förse sig om att vi oxå såg att allt låg rätt som det skulle.
    Allt var bra sa hon och hon sa även att jag inte skulle fundera mer på detta nu, när jag frågade om "är allt verkligen bra med bebisens magsäck nu då?" -Ja då, tänk inte mer på det.
    Ja så jag får väl lita på det då, men samtidigt kan man ju inte låta bli att oroas när hon ville kolla igen och igen!

Blev flyttad några dagar bakåt, så nytt BF är 15 november. (tidigare 10)
    Jag fyller år den 20:de så det kanske blir en födelsedagspresent för mig fast hoppas vi får varsina födelsedagar, det vill jag absolut!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Annizsj

Fasiken det hade varit ngt. Dessvärre har vi verkligen nye råd. Räknar varje krona just nu, blir så trött på att vara fattig student "er". Får väl vänta till nov iaf då. Eller, hur länge kan man göra könsul? Vilken v är den sista? NTti somnar snart....zzzzzzzz

• Kinne79

Vad kul att få planera bröllop. Skulle vilja gifta mig igen.

Är i Finland nu och det gick bra att flyga med magen. Hoppas jag inte blir trött i ryggen imorgon när vi ska gå en hel del.

• Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.
    Grattis till tjejen.

Min mormor fick reda på att jag var gravid idag och då berättade hon att hon drömt för några dagar sedan att hon skulle få ett fjärde barnbarnsbarn och det stämde ju. Hon drömde även att det var en flicka, så det ska bli spännande att se om även det stämmer.
  • Rosen
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    åh grattis, vilken lycka
    Bebis050810 skrev 2010-06-21 21:47:12 följande:
    Har varit på RUL idag, det gick bra men tog lång tid för denna barnmorskan var jättenoga, har ingen gång haft någon som varit så noga med mätningar och berättat så ingående om allt. iofs är det ju bra! men tid tog det och hon skulle kolla avståndet mellan magsäcken och hjärtat och se om det var en linje däremellan och min lilla bebis hade inte ätit/druckit så mkt så magsäcken var platt så vi fick komma tillbaka efter en timme, då såg hon bra och magsäcken var lite större så hon sa att det såg bra ut och ville förse sig om att vi oxå såg att allt låg rätt som det skulle.
    Allt var bra sa hon och hon sa även att jag inte skulle fundera mer på detta nu, när jag frågade om "är allt verkligen bra med bebisens magsäck nu då?" -Ja då, tänk inte mer på det.
    Ja så jag får väl lita på det då, men samtidigt kan man ju inte låta bli att oroas när hon ville kolla igen och igen!

Jag fyller år den 20:de så det kanske blir en födelsedagspresent för mig fast hoppas vi får varsina födelsedagar, det vill jag absolut!
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    va skönt att allt var bra, o det var ju bra att hon var så noggrann oxå tycker jag!

ang att ta på magen när man e gravid tycker inte jag riktigt om oavsett vem som gör det eftersom jag inte gillar det annars heller.
    en dag på jobb så kom det en arbetskompis o sa "hej tjockis" och smällde sin hand på min mage 3 ggr jättehårt så jag fick ont på riktigt. så sa min andra arbetskompis till henne att så kan hon ju inte göra, att hon fick ta det lugnt. så sa hon: vaddå, det e väl inget farligt"
    ehhh jo sa jag, det gör ju ont när du slår mig i magen.
    vissa e ju helt pantade.....
    sen titt som tätt kommer folk som man inte känner så bra, typ arbetskamrater eller vänners bekanta o känner en på magen utan att fråga o jag tycker inte alls att det e behagligt
  • Sassa82

Grattis till lyckade Ul och till er som ska gifta er.

Vi fick ju reda på att det troligen va en tös i magen men har bestämt att vi ändå ska kolla med köns UL för att va på säkra sidan. Vill va lite mer säker innan vi åker till usa och handlar kläder till liten

• NJsmamma

Grattis här med:) Längtar tills imorgon bitti när vi ska till samma klinik, otroligt nervöst och spännande på samma gång får se om det blir någon sömn inatt alls
  • Helen C

Chanelll- Va spännande, hoppas huset ser bra ut nu då... Om det är en äldre gubbe så får man väl tänka lite på lukten, det e ju spciell lukt med äldre Men håller tummarna....

• NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-06-21 21:47:12 följande:

Kanonbra med en så noggrann barnmorska, toppen att allt såg bra ut Kan ju bli en mysig födelsedagspresent, men håller med helst vill man ju ha varsin dag!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2