Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-08-17 18:34:58 följande:
    Jag hade en hemsk barnmorska idag på mitt andra besök. Min vanliga var tyvärr sjuk. I alla fall så denna barnmorska berättade att jag måste ta järntabletter helst så starka som möjligt, blutsaft som jag tar för det får jag inte kramp i magen av var inte bra. Men när hon kollar min nivå så låg den på 126 och hade gått upp och var helt normal...

Sedan så var amning så viktigt och det kan ju vara krångligt i början för jag vet ju inte hur man ammar sa hon. Det var väldigt viktigt att amma och låta barnet suga innan den somnar första gången. Så de första timmarna efter födsel altså... För annars suger de med tungan sa hon och då suger de fel och det är jättesvårt att få till senare. (undra vad hon tycker om alla mammor som har komplicerade förlossningar och inte kan träffa barnet första timmarna..) Sedan skulle jag hålla i en docka, och eftersom hon sa att jag kan ju inte så tog jag dockan och la den på armen. Då påpekade hon hur fel jag höll och hur långt ut och allt annat som var fel. Jag trodde hon skulle visa... inte berätta hur fel jag gör.

Jag hade högt blodsocker och måste absolut gå på glukosbelastning sa hon. Jag förklarade att det var nog för jag åt en kaka med choklad på innan jag åkte dig. Men belastning måste jag göra och om ville att jag skulle komma in till sjukhuset i morgon kl8.

Jag hade lite funderingar på olika saker och sedan frågade jag vad som skulle hända på glukosbelastningen... Då sa hon det får du veta då och log.  :S Jag har lite svårt för sjukhus och vill ju gärna veta vad det är jag ska göra där innan jag går dit. Hon förklarade att hon inte hade tid och hade en till mamma väntandes. så jag bara reste mig och sa att då får jag väl googla då. Hon sa något hastigt om dryck vänta två timmar sedan blodprov.

Jag gick ifrån mvc arg och nertryckt och besviken, förlåt att det blev långt men jag behövde skriva lite.

Tydligen är det samma barnmorska som ska göra glukosbelastningen i morgon, jag känner inte för att gå dit och telefontiden är stängd så jag kan inte ändra.
    Men vilken jävla KÄRRING!!!
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-08-17 18:37:30 följande:
    Ja, jag börjar inse det nu. Ikväll var det dock mest jag som var elak men man blir väl skadad själv att leva med en sån människa, jag känner inte igen mig själv längre.
    Konstigt när han hela tiden trycker ner dig. Rätt åt han egentligen, nu vet han kanske hur de känns för dig
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-08-17 19:40:24 följande:
    taniko: usch va ledsen jag blir av att läsa hur han beteer sig

wiliams mamma: jaaaaaaaa berätta, jag e nyfiken
    jag har ju inte heller sagt tilll många att vi ska få en pojke till så er som jag har på fb får inte heller avslöja det där.
    Vi ska få en lillebror
    Fick med mig en klar o tydlig bild att det va en snopp!
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-08-17 19:59:44 följande:
    Vad kul! Vad har ni för namnförslag?
    Det lutar åt Linus tror jag =)
  • mzetterblad
    Rosen: Ja, jag är jätte glad att det blev en pojke, ville faktiskt ha det också, även om det hade vart kul med en av varje. Men jag tror William får det roligare med en lillebror, sen säger han hela tiden själv att han inte vill ha nån lillasyster utan en lillebror och nu får han som han vill, haha

Mer praktiskt är de ju också när man får samma kön som tidigare
  • mzetterblad
    Bebis- Beklagar! Vet hur det känns min pappa är också död :/ Så jag känner verkligen med dig!
    *krama om*
  • mzetterblad

Uppe väldans tidigt idag =)
    Om en kvart styr vi bilen mot Ullared jag + 3 tjejkompisar. William och pappsen får vara hemma och mysa ist

• mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-08-19 20:56:26 följande:

Hej tjejer

Är i Kolbäck hos mammsen och pappsen. Men vi åker hem imorgon igen. Det har varit jättesköna dagar här. Har fått mycket hjälp av mamma vilket verkligen behövs. Sambon har passat på att jobba en massa hemma så jag hoppas att han ger familjen lite tid i helgen.

V 30 här nudå. Jag bär verkligen jättelågt. Magen är jättelåg så man ser nästan knäpp ut.
    Förra graviditeten fixerade sig magen i V 34. Undrar när det blir denna gång
    När brukar bebis börja vända på sig med huvudet nedåt?

När jag väntade William fixerade han sig i vecka 30.
    Men när jag va inne på förlossingen i lördags då låg bebis fof i säte
  • mzetterblad
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:00:36 följande:
    Du har också en liten mage.. Precis som jag.. När är du beräknad??
    Jag ska ha 1:a Nov, du då?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2