Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Kommer nog också köra på bara fleeceoverall. Det hade vi till sonen vintern 08/09 när han var ett halvår och det funkade bra då också. Är man ute så ligger ju bebis varmt nerbäddad i vagnen så det behövs inte nått mer än fleece tänker jag.

Till sonen är det värre, vi har köpt jacka och thermobyxor av lite billigare märke tror det gick på 500kr sammanlagt men det kommer ju behövas ett set till så man har att byta med men frågan är om man ska köpa ett set till lite billigare eller om man ska lägga ner lite mer pengar....... Jobbigt nu när han går på dagis, förra vintern klarade han sig bra med bara en overall.

Magen gillar jag inte när vem som helst rör, enligt mig får bara sambon röra men vissa gör det ändå och det är ju inte så att jag skäller ut dom, men jag uppmuntrar dom inte heller. Tycker min mage är privat även om det ligger en bebis däri just nu.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Vissa dagar är jag bara så otroligt trött på att vara gravid. Det är alldeles fööör lång väntan på bebis och veckorna bara kryper fram. Sen är jag så trött på att kroppen knappt orkar någonting. Det är mkt man vill göra men kroppen sätter emot.....

• popcornplaya

*pustar ut*

Blev lite nojjig här på förmiddagen för jag kunde inte minnas om jag känt bebis något idag och igår var hon lugn också. Försökte trycka och buffa på magen men inget hände. Men nu så har hon vaknat och rörst sig lite så nu blev mammahjärtat lite lugnare. Jobbigt med en sån här lugn bebis som denna verkar vara....

Annars har jag äntligen fått ringt och bokat ny tid hos BM. Kunde inte komma på min senaste tid och den var 16/7 så ett par veckor innan det var senaste gången jag var där....... Men nu ska jag dit på tisdag.

• popcornplaya

Frågar lite bara:

Är det nån här inne som tänkt dricka hallonbladste sen? Kanske nån som gjort det föregående gånger? Jag funderar på att köpa hem det och börja dricka om några veckor.

• popcornplaya

Jag är inte nån expert därför jag frågar om nån här druckit det men det är väll meningen att det kanske kan sätta igång förlossning, underlätta förlossningen och bl.a blödningar efteråt vad jag hört. Man ska väll inte dricka det innan v.35 tror jag.

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-08-27 14:22:43 följande:
    Jag gjorde det förra gången typ 3 veckor innan det var dags. Men fick sådana fruktansvärda sammandragningar som inte hjälpte alls. Det var bara jättejobbigt och obehagligt. Så nja... jag vet inte.... Vi får se hur less jag är i slutet
    Man är ju så less mot slutet så det blir att man tar till allt ungefär. Hallonbladste var väll det ända jag inte testade mot slutet sist gång.
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-27 17:31:47 följande:
    Jag funderar på att testa hallonbladstet, men sen är jag en sucker för just te också :)
    Om det vill ästta igång förlossningen så är de ju bara bra
    Ja, jag älskar också te och det ska smaka rätt ok med hallonbladste vad jag hört i alla fall.
  • popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-08-27 21:18:14 följande:
    SNYGG!
    Den var jättefin och det är dyrt men inte så farligt ändå. Jag köpte ny skötväska för ett tag sedan och då kollade jag runt en himla massa och herregud vad dyrt det är, tyckte jag kom undan någorlunda billigt med min för 800kr
  • popcornplaya

Är totalt utslagen idag, igår var vi ute och shoppade lite och det blev ju endel promenerande. Men det innebär att jag såhär dagen efter är helt slut verkligen. Men snart måste jag pallra mig iväg och hämta syrran med kompis från flygplatsen i gbg. Dom kommer från en weekend i paris och sen efter det ska vi äta middag hos svärisarna vilket jag också är mindre pepp på.

Vill bara krypa ner i sängen och gå i ide....

Men vi fick köpt sängkläder till vaggan igår i alla fall. Blev rosa med pingu på. Så söta så. Så nu är det allt bäst att det är en liten flicka i magen Tungan ute

• popcornplaya

Jag tog lavemang sist och om det finns tid till det denna gång så vill jag nog ha det igen faktiskt.

Läste på en sida att man ska känna bebis ca 10gr i timman. Det gör verkligen inte jag. Min bebis är jättelugn och det är inte alltid några stora rörelser utan ibland bara små ryckningar eller hur man ska beskriva det som.

Jaja, jag ska ju till BM imorgon så man får väll prata med henne.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2