-
-
WOW! stort och härligt hus!! mysigt med kakelugn, det har vi medMammaDeborah skrev 2010-08-11 08:49:16 följande:JeppJepp: Usch så läskigt! Du får ta det ordentligt lugnt. Jag har själv haft väldigt mycket prematura sammandragningar med barn 2, 3 och 4. Jag började få det även denna gång men det har lugnat ner sig igen. Jag vet precis vad du menar med att de känns ordentligt. Så där i efterhand vet man att de inte känns som riktiga värkar, men kännas kan de göra ändå.
Jag har sett ett samband med när min mage inte är som den ska. Denna graviditet har jag ätit omeprazol från dag 1 pga begynnande magsår och då har också sammandragningarna varit mycket bättre. Dvs. jag har haft färre magproblem och då färre sammandragningar.
Är det nån mer än jag som har trillat ner i ny trötthetssvacka? Jag är helt slut!! Minstingen vaknade vid sex i morse och jag kände mig mer död än levande när jag smög in till honom. Trött så att jag är helt svimfärdig... Imorgon ska jag till bm igen och kanske säger hon att järnet är dåligt eftersom jag alltid får katastrofalt dåliga järnvärden när jag är gravid. Men jag tar en niferex om dagen och kan inte ta mer eftersom jag får så fruktansvärt ont i magen då...
Nu blir det dusch och sen frukost. Alla utom den minste har varit uppe och sett på tv och ätit frukost redan, men jag var så trött så jag låg kvar..
Idag är det superstädryck som gäller här för imorgon kommer fotografen och nästa vecka finns antagligen vårt hus på nätet. Vi har lagt bud på ett men inte fått besked om vad säljaren tycker och igår hittade vi ett väldigt fint som vi kan tänka oss även om det innebär ett antal mils pendling för min man.
www.hemnet.se/beskrivning/814181?r=3
Säg vad ni tycker :) Vi är en stor familj och kommer att ha 7 barn till hösten.
Finns stor potential där att få det som man själv vill. badrummet va lika trist som vårat..... med våtrumstapet o ful inredning! vi håller på att planera för vårt badrum nu. ska försöka få det iordning nu i sep, OM vi hittar lite pengar vill säga, har väl till hälften iaf.
Stort och perfekt hus för er stora familj
Vårt är på 180 kvm och har 4 sovrum, perfekt för oss, finns kontor med. sen ska vi bygga övervåning såsmåningom, då blir det ett stort allrum där och 1-2 sovrum, men när det blir vet ingen, kanske om 2 år kanske om 5..... -
ja vad ska man säga, magen blir stenhård och så drar det i den och den blir spänd. svårt att förklara tycker jag...Kinne79 skrev 2010-08-11 10:21:38 följande:Hur känns sammandragningar? -
Inköp till liten
strl 68

-
Nä det är inget farligt, det är bara kroppen som över sigKinne79 skrev 2010-08-11 10:39:24 följande:Ok, då har jag det också ibland. Men det gör inte ont, utan den känns bara lite tyngre än vanligt och det är lite jobbigare att gå. Så sålänge det inte gör ont så är det inget farligt?
-
Ja magen blir "toppig". jag får sammandragningar då och då och även om jag bara sitter stilla i soffan kan de komma.Ardnaas skrev 2010-08-11 11:04:56 följande:Påtal om sammandragningar tror jag att man kan se magen lite "toppigare" också, sen lägger det sig.
Blir ofta om man anstränger sig mycket.
Har varit ute och klippt gräset i 1 ½ timme, puuh.. men bäst att passa på så länge man orkar =)
Vi har också kakelugn.. mys mys, längtar tills november när man sitter med bebis och myser framför brasan =)
Vi har precis renoverat vårat badrum, kanon med rotavdrag. Om ni ska anlita hantverkare så hör med flera först.. våra offerter vi fick kunde skilja sig med 30 000 kr.
Snart är det dags för jobb.. ska in till chefen tidigare och lämna beslutet på havandeskapspenningen.. bara 5 veckors jobb återstår :)
Kan du inte lägga in lite bilder på badrummet så jag får lite inspiration!
Hur stort är ert badrum o vad kostade kakel o klinkers?
Jobbet inkl. våtrumsmaterial som kakelsättaren gör exkl, kakel/klinkers skulle gå på 22000 + moms och så rotavdraget på det, blir ca 14000 efter ROT, det låter okey tycker jag. sen tillkommer kakel, klinkers, ny vägghängd toa, dusch, badkar, inredning.
undra hur mkt det kommer hamna på.... jag räknar på 80000 med allt! och hoppas att det är ca där.
Badrummet är ca 35 kvm -
Idag är det femte dagen och sambon pratar inte ännu......
-
Ja det e sjukt! han bara kommer äter och går ut.... och när jag frågar varför han inte säger nåt så säger han bara att han inte har nåt att prata om.
Jag håller på att bli galen på hans beteende!!! mår piss när han gör såhär, och det är väl det han vill, han vill driva mig att må skit. tror han njuter av det.
Han pappa är likadan, min sambo har själv berättat om det flera ggr, hur hans pappa varit tjurig och inte pratar på många många dagar med sin fru!! så man vet ju vad det kommer ifrån.......... mkt omoget är det iaf!
Jag får inte lust med nåt när det är såhär........ vill bara gråta och att dagarna ska gå och hoppas på att han ändrar sig snart!

Har iaf kört och hämtat hem den där jävla dammsugaren nu........
-
Nä det är inte okey!! man vad f_n gör man???Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-12 13:56:25 följande:Men fy, det är INTE OK att behandla sin flickvän/sambo/fru så! Speciellt inte när du bär på HANS barn -
Fina magar tjejer!! och vilken fin tunika/klänning du har Sebbe! inköpt? den "ramar" ju in magen så fint