• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-15 13:34:35 följande:
    Jag kommer inte köpa någon pump, har en sån billig från apoteket hemma men den är ju helt värdelös!!! sen fick jag hyra en sån från BB med första barnet, är nog en sån som du Popcorn ska få, för jag har oxå kvar handpumpen från den. men jag använde den typ aldrig, testade men det va så jobbigt så jag sket i det.
    Med andra barnet ammade jag.
    Denna ggn kommer jag amma och om det inte funkar så blir det ersättning, vägrar pumpa! tycker bara det krånglar till allting och tar en massa tid och för mig funkar inte det. men bra att dom finns för dom som vill pumpa och för dom som det funkar för.

Har bakat biscotti nu, ska bli så gott!!!

snart bär det av till dagis för att hämta barnen, det ska vara drop-in fika där i em så det blir trevligt

Sen hoppas jag på att vattnet går framåt kvällen!!! vill ha bebis idag på BF. iofs så ska stora på lek och plask vid 17.30, men om vi får köra till fl så får väl mamma köra henne dit
    Då har vi samma planer för kvällen då. haha... Siktar också på en förlossning framåt kvällen
  • Yoshii
    NJsmamma skrev 2010-11-15 14:22:08 följande:
    Ja nu får det snart hända ngt, tack för tipset Jojo känner mig faktiskt lite smått rädd måste jag säga, har ju förstått att det här med hf kan gå riktigt fort, men vid minsta lilla annorlunda känsla så kommer jag ringa förlossningen iaf och rådfråga med dom.. Har sovit ett tag nu iaf, jätteskönt men jag känner mig verkligen sjuk, har gjort det hlea helgen, känns som att jag har jättehög feber och är allmänt dåsig liksom, får hoppas det blir bättre.

Bebis och Love- Får hoppas på att era bebisar hör era förlossningsplaner om ikväl och sätter igångl, hejja!
    Ja jag jobbar på det, men min bebis gör nog inte detsamma Tungan ute

Men det är härligt peppande att du hejjar på!!
  • Yoshii

Nej nu kmåste jag fråga er en sak.... Är det bara fostervatten som kan lukta som sperma? (a förutom sperma då)
    Har haft flytningar i några dagar som har luktat så, men inte överdrivet mycket så man har reagerat direkt..

(Jag har inte haft sex heller så sperma är det inte.)

Har försökt hitta vad det kan vara annars här på FL men inte hittat något svar...

Fostervatten har jag svårt att tro att det är just för att det inte rinner eller sipprar om man säger så...

Bara "vanliga" lite vattnigare flytningar.

Man känner sig ju inte direkt fräsch och det luktar verkligen illa! ursäkta min ärlighet

• Yoshii
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-15 21:15:42 följande:
    Åh vad kul att Carolina har fått! Vad fick hon då? Grattis!!!

Love3 jadu jag vet inte vad det kan vara men jag har haft vattninga flytningar, åkt upp tre gånger till fl för misstanke om vattengång men det var det inte.. Har haft trosskydd hur länge som helst dag som natt och har nu fått svamp som är behandlad men fasiken, Är det inte det ena så är det det andra med oss havande haha så frustrerande..
    haha Ja det håller jag med om, är det inte det ena så är det något annat..
  • Yoshii
    popcornplaya skrev 2010-11-15 21:20:34 följande:
    Alltså fostervatten ska ju i princip inte lukta någonting så om du tycker det luktar illa så är det nog mest kraftiga flytningar. Men det kan man få alldeles mot slutet så kanske att bebis vill kika ut snart.
    Okej, ja man får så olika svar när man frågar runt.
    Det ser ut som lite vattnigare flytningar så det röstar jag för att det är, det är bara drygt att det ska lukta så illa.
  • Yoshii

God morgon tjejer!

I dag är jag inne på Bf +1 hoppas bebis vill komma snart!

I natt gjorde jag ju en sak som fick mig minnas hur ett liv med bebis kan vara..
    Jag vaknade utav att jag frös & att det var kallt på lakane tdär jag låg, så jag tittade ju så klart och där var en STOR blöt fläck under mitt ena bröst, jag hade läckt bröstmjölk Förvånad
    Och det var inte lite heller!!

Hoppas det betyder att bebisen kommer snart

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-16 16:05:52 följande:
    Jag e på!!!!

Förresten har Taniko skrivit på FB och hon är kvar på fl, troligen för igångsättning.
    Ja jag såg också det. Så spännande!
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-16 19:25:05 följande:

Åh vad spännande!! Lycka till! snart får du se ditt underverk!

samtidigt blir jag väldigt avis.... så många som fått innan mig och som har bf efter..... åh orättvist jag vill oxå ha bebis nu!

Då är vi två som känner lika ;) Inte ett dugg avis.. Vill ha min bebis nu jag med!!!
  • Yoshii

God morgon!

BF+2 i dag Och inga känningar alls jaja blir nog att sikta på Tul nu den 23e så får vi se vad dom säger då..
    Verkar ju som om att jag har en bebis som inte tänker komma ut frivilligt  

Nej nu ska jag hjälpa min lilla trötter till son att bli klart för skolan.

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 08:16:02 följande:
    God morgon alla!

Här är det oxå BF+2 och inga känningar här heller, precis som du Love3, vad är det med våra bebisar???

Har sovit ganska bra inatt.
    Undra vad man ska hitta på idag då....? städa lite i tempo kanske!! putsa fönster, jag tror inte alls på sånt, men det behövs ju inför första advent då nya gardiner och stakarna ska upp och det är ju snart lixom! Skan nog stryka julgardinerna med så det är klart. Det är första julen i vårt nya hus så det är extra kul att pynta nu

Ska vräka min bebis nu!!

MammaD- vad mysigt med första leendet :)
    Jag får göra detsamma, här ska vräkas bebis!!!

(Haha önska går ju)

Grattis taniko till dottern!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2