Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:31:46 följande:
fast de kan de ju inte sitta i direkt från födseln.
en babysitter rekommenderas från 1 mån ålder, men korta korta stunder innan det är nog helt ok oxå, om de lutas mkt så ryggen inte tar stryk.
Nej det kan dom ju inte, men vi har en babysitter som vi köpte på Coop innan Josefine föddes som är jätte bra.. men hon tröttnade på den (inte helt) runt 3 mån ålder.. så då hade en bumbo varit super hemma.
Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-02 08:32:18 följande:
Jag pratade med tandläkaren imorse, men va inte riktigt ärlig.. det har jag inte råd att vara just nu.
Sa att william skallade mig så den gick av, o då går de på min olycksfallsförsökring.
Får då betala en självrisk på 1000 kr ist för 10.000 som de skulle kostat.
Tycker oxå man kan ljuga om en sådan sak.. löjligt att det inte faller på den försäkringen om man råkar bita av tande.. inte så att man gör det med flit direkt.
Ang. tvättlapparna från IKEA (minhanddukarna i 10 pack) så tror jag vi köpte typ 3-4 paket i slutändan, haha. Josefine var ett kräkbarn, då var dom super att ha.. sen har jag alltid en vid skötbodet som jag baddar av rumpan med efter jag gjort rent. Enl dom på BB o MVC sköterskan så skulle vi inte använda våtservetterna annat en ute.. så hemma köper vi Euroshoppers torra tvättlappar viker den 2 ggr, blöter, kramar ur, häller på babyolja, torkar rent, sen baddar vi med handduken.. sen får Josefine ligga o lufttorka så hon inte är fuktig innan blöjan åker på. Det är mer ekonomiskt oxå

Kostar ju dryga 20:- för ett paket torra tvättlappar.. då är det 200st i.
Har man inte tillgång till vatten där man byter hemma så blir det ju svårare att göra så.