Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-09-01 21:42:48 följande:
    Annizsj- Stort grattis. Väntar på bilderna.

Helen- Kollar jag också.

taniko- Visa honom att en sak du iallafall klarar av är att lämna honom. Kram på dig.

jojo 85- Om den finns kvar i helgen så ska jag åka och kolla iaf (är 1h bort). Hur funkar det att sova i den? Om barnet föredrar mage eller sidan så går väl inte det, eller? Är 3000kr ett ok pris för ligg och sittdel?
    På mage blir ju problematiskt, men Josefine sover på sidan i den ibland. Dock verkar hon inte ha det behövet i vagnen just även om hon kan tyca om att sova på mage annars

Jag tycer priset låter rimligt.. vad är det för årsmodell? From 2009's modell är det inte ergo-sits så säger dom att det är en 09a så är det nog en 08a som är köpt 09
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:19:51 följande:
    ja annars kan du ju vinka till din familj om du saknar dem och inte orkar eller kan åka hem direkt

Ja det går fort nu! ska börja ta fram bebiskläder snart, sortera och tvätta och stryka det som kan tänkas användas första tiden och på BB.
    Se efter vad jag har och vad som behövs köpas. det stora som jag ska köpa är en babysitter, den vi har är helt kass!
    Jag ska nog önska en BUMBO till bebien i julklapp.. dom är suveräna.. testade med Josefine på ÖF när hon var liten. Hon satt så stadigt o var helnöjd över att kunna sitta mer upprätt
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:31:46 följande:
    fast de kan de ju inte sitta i direkt från födseln.
    en babysitter rekommenderas från 1 mån ålder, men korta korta stunder innan det är nog helt ok oxå, om de lutas mkt så ryggen inte tar stryk.
    Nej det kan dom ju inte, men vi har en babysitter som vi köpte på Coop innan Josefine föddes som är jätte bra.. men hon tröttnade på den (inte helt) runt 3 mån ålder..  så då hade en bumbo varit super hemma.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-02 08:32:18 följande:
    Jag pratade med tandläkaren imorse, men va inte riktigt ärlig.. det har jag inte råd att vara just nu.
    Sa att william skallade mig så den gick av, o då går de på min olycksfallsförsökring.
    Får då betala en självrisk på 1000 kr ist för 10.000 som de skulle kostat.
    Tycker oxå man kan ljuga om en sådan sak.. löjligt att det inte faller på den försäkringen om man råkar bita av tande.. inte så att man gör det med flit direkt.

Ang. tvättlapparna från IKEA (minhanddukarna i 10 pack) så tror jag vi köpte typ 3-4 paket i slutändan, haha. Josefine var ett kräkbarn, då var dom super att ha.. sen har jag alltid en vid skötbodet som jag baddar av rumpan med efter jag gjort rent. Enl dom på BB o MVC sköterskan så skulle vi inte använda våtservetterna annat en ute.. så hemma köper vi Euroshoppers torra tvättlappar viker den 2 ggr, blöter, kramar ur, häller på babyolja, torkar rent, sen baddar vi med handduken.. sen får Josefine ligga o lufttorka så hon inte är fuktig innan blöjan åker på. Det är mer ekonomiskt oxå Kostar ju dryga 20:- för ett paket torra tvättlappar.. då är det 200st i.
    Har man inte tillgång till vatten där man byter hemma så blir det ju svårare att göra så.
  • Jojo 85
    Belavon skrev 2010-09-02 17:25:21 följande:
    Mjuklift Britax går på 800 tror jag men vi ska köpa en voksi påse som räcker lite längre och är varmare. Du kan ju ha vilken mjuklift du vill. Japp man kan ha sittdelen i full liggläge och den är vändbar, eller så var handtaget vändbart. Finns även med 4 hjul om man vill ha.
    Nu har jag inte kört B-smart'en ute, men tycker inte om hjulen på den.. dom är mycker smalare än på Vigour'en..
    Sen så är det så att den bla är blilligare för att man måste köpa till regnskydd o att Britax nu har fästen på babyskyddet som förut följde med vagnen. Så en ny Vigour gick på ca 4695:- o liggkorg kostade 1695:- så det är ju en dyrare vagn från början.. vigour finns oxå med 4 hjul.. det är ju nästan samma vagn.. har dock hört att B-smart ska vara rangligare.. men jag vet inte.
  • Jojo 85
    Belavon skrev 2010-09-02 17:39:27 följande:
    Jag har hört precis tvärtom att de har gjort den stabilare, men jag har ju inte testat någon av dem. Ja att regnskydd måste köpas till är synd men man kan ju köpa av annat märke som är mycket billigare. Sedan så sa de att babyskyddets fästen följer med så vi behövde inte köpa till något. Kanske är olika. Ja liggkorgen är ju dyrare men det är inget vi vill ha. Sedan så vill vi köpa ny så det blir en Smart här. Hoppas den funkar i norrland :)

Har varit hos spec BM idag. Hade SF 30 (magen har tydligen växt väldigt mycket på 2 veckor) Jag är i v 28 nu. Annars såg allt bra ut med puls på 140 och blodvärdet mitt var 120. Blir många träffar med BM nu, varannan vecka (sista månaden varje vecka) UL var 4e vecka. Det är ju bra att de har koll men det ska bli skönt när det är över :)
    Det ska ju vara i princip samma vagn..
    Vad jag förstått så är det så dom nya babyskydden från britax redan är gjorda så att det bara är att fästa på chassit.. så man behöver inte få med fästen med vagnen längre o sätta på på babyskyddet själv.. det är ju sånt som drar ner priset.
    Jag gillar Britax över lag.. lite sugen på en B-mobile, men det har vi inte råd med.. gillar inte sulkys med dubbla hjul. Men vi tänkte iaf avvakta med sulky till Josefine o kör på en enkelvagn o en syskonvagn.. så får vi se efter bebis kommit om det finns behöv av två enkelvagnar..
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-09-02 18:06:36 följande:
    Jaha babysitter på coop, då måste jag kolla vad de kostar där, det kanske är ett kap! på babyaffärer brukar de ju kosta massor!

Jag kör med våtservetter, euroshoppers är helt klart bäst! ja och billigast med. jag är för lat för att hålla på med torra tvättlappar..... även om BVC proppsar på att det är bäst för bebis hud.
    Snabbt o smidigt ska det gå
    Tror den kostade 189:- ord pris.. men vi köpte den för 159:-.. våra vänner som fick barn i samma veva inhandlade en lika snbbt som deras lilla kille provat Josefines
    Belavon skrev 2010-09-02 18:06:47 följande:
    Ah det kan ju vara så att de gör dem utan att man måste ha fästen nu :) Kul att du är nöjd annars med Britax jag hoppas vi blir det med. Det är ju vår första. Min man fastnade för P&T men de är ju nästan dubbelt så dyra och så såg jag Britax. Hoppas den funkar.
    Men P&T går det väl bara att ha sittdelen frammåt.. har en väninna bla som var tvungen att byta barnvagn bara för att hon inte kunde ha sittdelen mot sej på den hon hade.. det var en AktaGraco.. hon köpte en BrioSIng ist. Den gillar jag oxå, men den är ju dock lite större än Britaxen.. o vi behövde en liten smidig vagn från början för att slippa ta ur baslådan ur bakluckan på våran sedan.. men nu har vi bytt till combi o baslådan såldes med all annan utrustning i sedanen (sportbil).
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-02 18:09:58 följande:
    Vart hos tandläkaren nu, han limmade fast den gamla tanden så länge. Han ville inte påbörja en procedur så länge jag var gravid för att undvika röntgen. Så den får sitta där tills bebis kommit ut.

Sen ska han sätta fast en krona, och göra så gott det går för att få försäkringsbolaget att betala det, annars får jag så snällt punga ut dom pengarna =/
    Hade du stoppat in tanden i munnen igen eller i ett glas mjölk.. då ska den ju gå att rädda.
    Hoppas det går på försäkringen!
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-09-02 20:48:18 följande:
    Vi hade Ikes tvättlappar som spytorkare mest. Annars är det ICAs gröna våtservetter som gäller. Vi har inte vatten nära skötbordet så då är våtservetter väldigt bekvämt.

Idag fick jag en overall på posten som en snäll bloggläsare skickat till mig. En brun/rosa helt oanvänd med prislappen kvar och allting. Strl 56 så den kommer bli perfekt till bebis. En sak mindre att behöva köpa innan.
    hehe, vi köpte ICAs gröna våtservetter sist, så nu har jag börjat använda ena paketet i kköket eftersom Josefine börjar äta mer själv o det blir så kladdit. Har upptäckt att dom luktar ÖL Så jag sa till min man "dom här köper vi ALDRIG igen" hehe. Kanske är det bara gravidnäsan som spelar mej ett spratt.. men jag har väldigt starkt luktsinne så minsta lilla förstärks ju nu..
    Annars har vi bara kört på Natusans (förutom dom libero o pampers vi fick gratis prover av).
  • Jojo 85

Ikväll är dottern HELT OMÖJLIG!! Bara skriker lungorna ur sej när vi ska lägga henne.. antar att det är kindtänderna som spölar o att pappa kom hem bara några minuter innan läggdags.. vilket var för nästan 2h sedan.. nu har hon fått alvedon o är inne i sitt rum med pappa med varm mjölk som jag hoppas ska hjälpa lite..
    ..Nu verkar hon vara klar för min man kom ut nu.. o det är TYST! hoppas hoppas! Måste tvätta håret.. har så ont i hårbotten

• Jojo 85

Igår fick min kusin sitt andra barn En liten tjej (det visste vi redan) som vägde 3870g och 57cm lång.. var beräknad till 1/9 men hon ville mysa i magen lite längre, hihi. Såååå söt.. o nu längtar jag verkligen efter vår lill* krabat.. men det är ju nästan 3 månader kvar till BF.. men jag hoppas vi får träffa lilla sysslingen så man får snusa lite på henne till det är dags

Vi var o beställde syskonvagn idag o fick mininest (teutonia) på köpet som vi oxå skulle ha Hämtade ut babyboxen + blöjhink samtidigt.. o ja, det var verkligen snålt med grejor denna gången.. men att få gratis är alltid "gott" så inget att klaga på ändå.

Har inventerat lite i unisexklädhögen strl 50 o upptäckt att det behövs köpas iaf en omlottbody till.. sen skickar jag nog min mamma på schopping om det skulle bli en pojke Kan iof tänka mej att det är fler som beger sej ut då, eftersom det bara fötts flickor i släkten hittills, hehe. Sen vill jag hitta en fin babyfilt oxå för en inte allt för dyr peng. Någon som har koll om det finns några på Lindex??

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2