Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-08-08 10:58:00 följande:
    E irriterad på sambon idag, eller började igår ikväll när jag kom hem från en återträff från dansklubben då jag tävlat i bugg innan. Vi hade jätte mkt räkningar denna månaden och därmed får man öeva lite snålt. Han gillar och spela poker på nätet, men jag sa de att du får vänta med att föra över pengar för just nu är inte de det viktigaste. Och igår kunde han inte hålla sig utan förde över när jag va iväg. Från och va skit glad till en riktigt argbigga... De stör mig att han inte tänker... Jag vill inte behöva ta av våra sparade pengar hela tiden, men han tyckte de va OK att han gjorde så, men inte jag då det e jag som sköter ekonomin... När man e gravid med så blir jag irriterad skit lätt.....

Vecka 28 idag

Nä ibland tänker dom minsann inte långt karlarna. Tur för honom kom han och bad om ursäkt när han vaknat.
    Gör man sånna där saker som din karl gjorde får man fan räkna med att träffa på en rejäl argbigga. Jäkligt drygt att man ska behöva tänka på allt som tjej oxå. vad som är prio 1 och inte. Surt....

• kicki08

Ni som har barn sedan förut. Hinner ni njuta något av denna graviditet?
    Jag känner att jag inte har någon tid alls att njuta över detta. Och detta är min sista graviditet och jag vill VERKLIGEN kunna njuta av den ordentligt. Men veckorna bara rullar iväg, tiden går och jag har fortarande inte hunnit njuta pga allt runtomkring mig/oss. Jag känner mig lite sorgsen över det faktiskt....

• kicki08

Helen C: Oj vad jag känner igen det där Visserligen har jag bara en sedan tidigare, en 7 åring. Men han behöver verkligen aktiveras HELA tiden om inte hans kompisar är hemma. Och i sommar har dom varit borta varje vecka han varit här. Men nu är det sista veckan innan skolan och dom ska vara hemma har dom sagt Skönt för mig
    Sen börjar ju Theo bli så stor nu att han oxå måste aktiveras. 14 månader och en virvelvind

Chanell: Jag har samma oro. Hur ska man orka.... För låg man och ammade och bara slocknade Hur skönt som helst. Nu blir det full rulle hela dagarna. Kan tänka mig att det blir mycket kaffe
    Men sambon hariallafall förstått nu att han inte kommer att kunna jobba på kvällarna första månaderna. Så det blir skönt att veta att han är hemma då iallafall

• kicki08

Helen C: Hoppas ni reder ut saker och ting. Jag kan inte vara osams med min sambo länge, jag mår riktigt skit då. Uscha.... Får en klump i magen då.
    Jättetrist väder här med. Regnar och är rätt så kallt ute. Det känns i hela kroppen att hösten är på väg. Känns så jäkla trist... sommaren har bara rasat iväg Fast å andra sidan har man ju något mysigt att se fram emot i vinter. Det känns skönt.
    November bebis, sen är det julen och nyår. Jag ÄLSKAR julen med alla tända ljus i fönstrena och mys

• kicki08

Frogster: Ja det va en liten söt mage det Jättefin

Idag har min stora gosse kommit Han är en så underbar storebror. Undrar hur Theo kommer bli....
    Nu har jag iallafall en väldigt trött liten 1 åring härhemma. Vet knappt vart han ska ta vägen. Så snart är det sängdags Och nu är jag trött vill jag lova. Sambon har inte kommit hem ännu och det dröjer nog ett tag till. Det är inte direkt någon lek att vara gravid och själv med två barn från morgon till kväll jämt :-\

• kicki08

Bebis:  Nr 1 kom ut på BF-8
    Nr 2 kom på BF -2
    Så med denna kanske jag går över tiden

• kicki08

taniko: Vad har hänt? *kramar om*

Har oxå gått upp 5-6 kg nu och är i V 28. SF måttet var 24 i V 25 så det låg strax ovanför medelkurvan Det känns okej. Jag har en 10 kg plus på mig sedan förut så nä, inte är det kul när det ökar på vågen inte :-\
    Men det är ju något man får ta efter bebis kommit. Det ordnar sig ska du se

Härhemma känner jag mig så jäkla less just nu. Sitta själv hemma med barnen dygnet runt är inte det liv jag såg för några år sedan. Sambon jobbar ju jämt. Jag vet att han gör det för vår skull. Men nu är det så jäkla slitigt när till och med hela semestern gick åt att jobba på Theos rum och jag var själv då med. Trött och sliten som tusan är jag. Sitter här och känns som jag bara vill gråta. Det tog 1 timma att lägga Theo ikväll och stora grabben har bökat som sjutton han med. har fått springa upp och ner för trappan till honom och även Theo som vaknat.
    Jag fick sätta mig ner först för en stund sedan och har fortfarande en tvätt som måste hängas.
    Jag är så less!!!

• kicki08

Hmm... jag tror jag gick till BM V 8 typ första gången. Sen V 12. Sen dröjde det till V 19 efter jag gjort RUL.
    Sen var det V 25
    Nu på Torsdag ska jag dit och då är jag i V 29 (28+1)
    Sen V 33
    Sen vet jag inte så mycket mer. Men jag tror jag ska gå varannan vecka här i slutet. Det är nog så när man fått barn redan. Första gången går man oftare tror jag.

• kicki08

Gomorron tjejer. Eller gomorron..... har varit vaken mellan 3-4 och 5-6 inatt. Kl 6 var det bara att ge upp och kliva upp för dagen. Vår lilla kille gillar INTE att sova.... *suck* Vilket ger mig sån ångest när lillabebis kommer.
    Inget vi gör funkar.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2