BF November,2010 DEL 2
William har krupp när han blir förkyld..
Jag har 57 dagar kvar idag! Men nu vill jag verkligen ha bebis här!
Så heter den. Med en underbart god lakritssmak.....
När kommer ni börja packa väskorna?
Tror jag kommer börja packa i v.35-36 kanske, vill vara redo ifall att.
Har suttit och kikat lite på ellos hemsida nu ifall man ska beställa nått till liten, har rabattkod på 50% på hela ordern så det borde man ju utnyttja kanske. Vet inte riktigt vad jag ska beställa bara.
Hitills har vi:
2 bodys
1 overall
Så vi behöver:
Byxor
Strumpor
Mössa (inne och utemössa)
Pyjamas
En tjockare dress
Är det nån som kommer på nått mer som behövs i klädväg. Jag tycker det är så svårt med vad man behöver till en vinterbebis, sonen är ju född i mitten av juli.
Jag snodde också ett gäng trosor och bindor från BB. Finns ju inga så tjocka bindor att köpa, dom man kan köpa kändes lite väl klena där i början. Och trosorna var ju väldigt bekväma och så kunde man ju bara slänga dom sen, hände ju att man blödde igenom bindan och så....
V.30 idag föresten, en liten milstolpe på vägen. Nu börjar nedräkningen........
så man står ju inte utan.Vi hade inte köpt så värst mkt innan med sonen heller, bara så man klarade sig första dagarna ungefär.
Har fullt upp här hemma med min lilla sjukling just nu. Han har varit dålig sedan i torsdags nu. Det är verkligen skit. Och han har fortfarande lite feber och hostan blir bara värre. Han har inte ätit nått annat än glass och vattenmelon sedan i torsdags heller.
Det roliga är också att jag börjar känna mig lite krasslig. Orkar inte bli sjuk just nu.......
Nu har jag fått beställt ett par grejer från ellos.
Ett paket med mössa, vantar, body, pyjamas
Ett par byxor
En tjock vintermössa
Ett par gravidjeans till mig
Jag är också nervös för att det inte är en tjej och dom sagt fel. Men jag försöker att tänka att det kan vara en pojk också. Visst köper vi bara rosa och så till bebis men det går ju att sälja eller ge bort i sånna fall och pojkgrejer har vi ju gott om ifall det skulle bli en pojk.
Men man skulle nog bli lite förvånad ändå om det pluppade ut en liten pojk tror jag.
Nu är annars sonen frisk i alla fall, bara hostan som hänger kvar. Det har verkligen varit långdraget det här, däremot är jag sjuk så sambon har fått vara hemma och vabbat. Jag har inte haft någon ork alls.
Imorgon ska han däremot jobba men sonen kan nog gå till dagis imorgon så då får man lite avlastning i alla fall.