Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-08-25 21:27:37 följande:
    Dom som vill Nä skämt o sido men det är ingen mer som frågat
    Det är en del på jobbet som känner på magen, jobbar som lärare så det kan vara både personal, elever och föräldrar. Men just det där med att känna sparkar känns lite privat på nåt sätt, men jag kanske bara är löjlig.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-26 08:56:35 följande:
    En fråga...vad ska man ha för overall till bebben?? Noah kom ju i mars och då var ju vintern redan över..nu har den ju precis börjat.
    Kommer ju ha en varm quadrolift i vagnen så vet inte om man behöver riktigt vinteroverall el om det räcker med fleece????
    Jag kommer att köra med fleece och åkpåse,tror att det räcker. Har en vinteroverall också men känns som att det blir väldigt varmt.
  • Kinne79

De goda ekonomiska nyheterna bara rullar in. Tungan ute

Fick igår reda på att jag kommer att få 10% av lönen i 150 dagar. Idag fick jag reda på att jag kommer få betalt ca 7 veckor av sommarlovet. Och tidigare i veckan fick jag 10 000 kr av mormor. Just nu känns livet bra, tyvärr är jag dock förkyld. 

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 13:22:01 följande:

men vad menar du med att du kommer få 10% av lönen i 150 dagar?? av vem? och varför?
    och betalt 7 veckor av sommarlovet?
    fattar inte Obestämd
    Ja, min arbetsgivare kommer att ge mig 10% av min lön i 150 dagar, först trodde jag att det bara var i 30 dagar men i det nya avtalet är det höjt till 150! ( Är många arbetsplatser som har det så, min man kommer att få 10% i 3 månader) 

Jobbar som lärare så i aug-okt jobbar jag ju in semester och ferielön. Vilket blir ca 2-3 veckor betalt på sommaren. Sedan är ju de 120 första föräldradagarna semestergrundande, vilket ger ytterligare ca 4-5 veckors betalt.

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 13:41:47 följande:
    aha, ja låter för invecklat för mig Tungan ute men vad bra, låter kanon ju med en massa pengar!!
    Ja, det är pengar som jag inte hade räknar med. Så det tas tacksamt emot, speciellt eftersom jag inte tänkt ta ut någon föräldrapenning första året.
  • Kinne79

Idag går jag in i v.27 och det firar jag med att vara hemma från jobbet jätteförkyld. 

taniko- Fy, vad tråkigt att jobba en hel helg så du inte får se sonen.

bebis- Vad duktigt av henne att sluta med nappen. Hoppas att det löser sig med sömnen.

kicki- Tråkigt med halsbränna.

• Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-08-27 13:34:06 följande:
    Frågar lite bara:

Är det nån här inne som tänkt dricka hallonbladste sen? Kanske nån som gjort det föregående gånger? Jag funderar på att köpa hem det och börja dricka om några veckor.
    Är det tänkt att sätta igång förlossningen? Låter spännande.
  • Kinne79

Jag ligger utslagen i soffan är superförkyld.

• Kinne79
    Belavon skrev 2010-08-27 19:17:24 följande:
    Något speciellt man ska tänka på med väska? Jag tänkte ha min axelväska som är relativ stor.
    Kinne79 skrev 2010-08-27 19:10:18 följande:
    Jag ligger utslagen i soffan är superförkyld.
    Låter inte roligt på en fredag. Hoppas du kan vila och har någon som kan pyssla om dig :) Krya på dig!
    Jag kan absolut vila, har ju inga barn sen tidigare. Och mannen är superbra på att passa upp mig. Tack för omtanken.
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-27 19:09:19 följande:
    Här somnade lillfisen 18.30, lugn kväll med andra ord.
    Mannen jobbar men är nog hemma vid 22-tiden.

Igår var jag och beställde en skötväska till våran vagn, helvete va dyrt det va. Vet inte ens om jag vågar berätta för gubben vad den kostade ;P Då går han nog i taket
    Men du kan ju berätta för oss vad det blev för någon och vad den kostade. Flört

Själv har jag köpt en Point zero för 99kr på Stadium. Har läst massor positivt om den här på fl.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2