Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-08-25 21:27:37 följande:
    Dom som vill Nä skämt o sido men det är ingen mer som frågat
    Det är en del på jobbet som känner på magen, jobbar som lärare så det kan vara både personal, elever och föräldrar. Men just det där med att känna sparkar känns lite privat på nåt sätt, men jag kanske bara är löjlig.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-26 08:56:35 följande:
    En fråga...vad ska man ha för overall till bebben?? Noah kom ju i mars och då var ju vintern redan över..nu har den ju precis börjat.
    Kommer ju ha en varm quadrolift i vagnen så vet inte om man behöver riktigt vinteroverall el om det räcker med fleece????
    Jag kommer att köra med fleece och åkpåse,tror att det räcker. Har en vinteroverall också men känns som att det blir väldigt varmt.
  • Kinne79

De goda ekonomiska nyheterna bara rullar in. Tungan ute

Fick igår reda på att jag kommer att få 10% av lönen i 150 dagar. Idag fick jag reda på att jag kommer få betalt ca 7 veckor av sommarlovet. Och tidigare i veckan fick jag 10 000 kr av mormor. Just nu känns livet bra, tyvärr är jag dock förkyld. 

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 13:22:01 följande:

men vad menar du med att du kommer få 10% av lönen i 150 dagar?? av vem? och varför?
    och betalt 7 veckor av sommarlovet?
    fattar inte Obestämd
    Ja, min arbetsgivare kommer att ge mig 10% av min lön i 150 dagar, först trodde jag att det bara var i 30 dagar men i det nya avtalet är det höjt till 150! ( Är många arbetsplatser som har det så, min man kommer att få 10% i 3 månader) 

Jobbar som lärare så i aug-okt jobbar jag ju in semester och ferielön. Vilket blir ca 2-3 veckor betalt på sommaren. Sedan är ju de 120 första föräldradagarna semestergrundande, vilket ger ytterligare ca 4-5 veckors betalt.

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 13:41:47 följande: