• Hedi

BF November,2010 DEL 2

I Tyskland har man ett "mammapass" en liten bok där de skriver ner all info om prover, ultraljud, vikt blodtryck, järn ja allt. Rätt kul att jämföra lite med hur det sag ut förra graviditeten!

• Hedi

Chanell: Jag kommer ocksa aka in sa fort jag känner nagot. Med Emmie hade jag inga verkar eller känningar alls förens det var de riktiga värkarna. Sa känns dumt att chansa, hade gärna velat fa eda igen. Jag kollade pa det programmet igar, helt fruktansvärt va äckliga de är ska aldrig kolla pa det igen.

Maddie: Ah synd att det inte var en sanndröm . Jag drömmer ofta att jag springer eller aker skidor, tror jag är sugen pa att kunna göra allt igen.

Kul att ni börjar fixa iordning för bebisarna . Jag kanske ocksa borde skruva ihop sängen snart! kom pa att jag inte har nagot täcke till bebisen. Har nog tänkt att använda en sovpase men det är ju ända fint att kunna bädda sängen.

• Hedi

Man märker verkligen skillnad pa att vara gravid när man redan har ett barn. Det blir en hel del bärande av Emmie och det är väl inte sa bra, sen sa skruvade jag ihop pa byraer igar. Mannen var sjuk och jag ville inte vänta, inte sa smart kanske.

Tankio: Jag tror att teet ska hjälpa till att mjuka upp lite i vävnader osv där nere.

Popcorn; Jag far ocksa panik när det är stökigt hemma och maste röja undan.

Nagon som vill lägga upp en lista pa vad man ska ta med till sjukhuset ?

Jag har fortfarande inte köpt nagon liten overall! vilken storlek satsar ni pa? Jag har önskat mig en fran
    polarn av mamma i strl 62 men de har väl snarare lite större storlekar, sa jag maste nog köpa en liten ocksa.

• Hedi

Bebis: Tack .  Blöjor, vatservetter och bindor far man här .

Jag drack hallonbladstee förra gangen men jag tycker det smakade för*ligt! sa vet inte om jag kommer att dricka det. Sist gjorde jag ett eget tee med ingefära och lite kanel inte heller sa gott men efter nagra koppar satte förlossningen igang. Vet inte om det berodde pa det men kan ju vara värt ett försök.

• Hedi

Bevalon: Det kanske är i kombination med kanelen, sen sa startar det säkert bara om kroppen ända är beredd. Det var min barnmorska som tippsade mig, de är mkt för naturläkemedel osv i Tyskland.

Rosen: Koka upp vatten, du kan hälla över det pa en termos och lata färsk ingefära dra i ca 30 min. Sen kan man peppra med kanel. Ta det lite lugnt med ingefäran bara det är ju rätt starkt.

• Hedi

Chanell: ah Freja är gulligt! vi har bestämt oss för Ludwig, tror vi kommer att halla fast vid det. Funkar bra pa svenska och tyska och vi känner ingen som heter det.

Taniko: Skönt att altt sag bra ut!

• Hedi

Kicki: Kan du inte fa komma in och lämna ett test?

Frogster: Grattis till Jesper skönt att han verkar ma sa bra. Maste väl vara härligt att fa komma hem nu.

Maddie: Elsa är sa otroligt gulligt!

Bebis: Vad är ni inne pa för namn? vad är det dina barn heter?

• Hedi

Linnea är fint! det verkar som att alla mina vänner vill att deras framtida dötter skall heta det .

• Hedi

Bebis: Hm jag vet inte tycker inte det spelar sa stor roll men Linnéa kanske. För oss blir det Ludwig eftersom det är ett tyskt namn, skulle se jättekonstigt ut att skriva Ludvig här eftersom v uttals helt annorlunda. Annars sa gillar jag nog stavningen med V bättre men men. Glömde kommentera att jag tycker att Isak är fint!

Williams: Jobbigt att dina ben är sa svullna, men snart är det över .

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2