Kinne79 skrev 2010-07-02 20:33:20 följande:
Åh, vad bra! Min kommun har inte velat haft det. Men 250 dagar är visserligen ganska mycket. Måste man ha vårdnadsbidrag hela tiden eller kan man varva med fp om den andra föräldern vill vara hemma samtidigt. För jag fattar ju att man inta kan ha både bidrag och fp.
Nä man måste ha vårdnadsbidraget i en period, vill man göra uppehåll så är det 4 månaders karens som gäller, sen kan man ta det igen.
Vi två blir en: Det är regeringsfråga,
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7406603.ab
Helen: grattis till lägenheten.
Jag är en S och vill komma tillbaka till mina 52 kg som jag hade innan grav. så jag försöker promenera minst 2 * 30 minuter varje dag och tänker på vad jag äter. Vill inte gå upp 22 kg som med första barnet!! då vräkte jag i mig sött och chips! låg bara i soffan o åt och slappade och tänkte att "va fan gör det, jag är ju gravid, går ner kilona sen" MEN det gjorde jag inte fick kämpa som f_n när hon va över året hade jag 12 kg kvar att gå ner! så mkt träning och gi i 5 månader var dem iaf bort.
sen efter barn nr 2 rasade jag i vikt pga magproblem och låg på -11 kg, men jag är jättenöjd med den vikten på 52.