• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-02 18:15:42 följande:
    Nej Olivia ska börja nästa höst och tvåan innan jag ska börja jobba.
    Ok, då förstår jag.
  • Kinne79
    Hedi skrev 2010-07-02 18:32:18 följande:
    Sebbe: Grattis va roligt att allt sag bra ut! Hur gamla är dina andra söner?

Klippe ocksa min ring under förra grav, tror inte det är nagot problem att sätta ihop den igen. Har fortfarande inte fatt tummen ur, det var dock inte min vigselring men en fin annan ring. Den har gangen försöker jag att halla lite uppsikt men min vigselring sitter ganska löst.

Jag är hemma nu! undersöktes idag igen och barnet verkade ma bra och inga tecken pa blödningar. De vill
    egentligen att jag skulle stanna tills imorgon eller ja chefsläkaren som inte ens tittat pa mig. De andra verkade dock
    tycka att det var helt ok att ga hem.
    Vad skönt att du är hemma nu och att allt ser bra ut.
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-07-02 19:12:16 följande:
    Nu måste jag totalt missat något... eller så fattar jag inte bara. Vårdnadsbidrag? Vem har rätt till det?
    Hittills har det bara varit vissa kommuner som har haft detta bidrag. Men tydligen så ska det gälla hela Sverige snart. Alla har rätt till det om man har tagit ut ett visst antal fp-dagar och inte använder dagis.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-02 20:44:08 följande:
    Hittills har det bara varit vissa kommuner som har haft detta bidrag. Men tydligen så ska det gälla hela Sverige snart. Alla har rätt till det om man har tagit ut ett visst antal fp-dagar och inte använder dagis.
    Trodde det gällde hela Sverige!? Ja där ser man. Det hade ju vart kanon om de höjde det, finns det en begränsning på hur länge man får bidraget? Är väldigt dåligt insatt. När va de de skulle höja den?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-02 20:49:14 följande:
    Trodde det gällde hela Sverige!? Ja där ser man. Det hade ju vart kanon om de höjde det, finns det en begränsning på hur länge man får bidraget? Är väldigt dåligt insatt. När va de de skulle höja den?
    Jag vet inte när det skulle höjas det var bebis som hade hört det på nyheterna, men 6000 tycker jag är bra, är bara 1000kr mindre än när jag pluggade. Tills barnet fyller 3 verkar det som att det är.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-02 21:10:17 följande:
    Jag vet inte när det skulle höjas det var bebis som hade hört det på nyheterna, men 6000 tycker jag är bra, är bara 1000kr mindre än när jag pluggade. Tills barnet fyller 3 verkar det som att det är.
    Ja 6 papp är ju grymt bra! Om den ena tjänar bra så har många chansen att va hemma längre
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NoahLeah

Äntligen sover lilleman....blir att ta en dusch sen slappa framför tvn ett tag för min del.
    Vi är ju ensamma inne i stan...skönt på ett sätt men tråkigt att vara ensam. Aldrig är man nöjd. *s*

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-02 21:14:15 följande:
    Ja 6 papp är ju grymt bra! Om den ena tjänar bra så har många chansen att va hemma längre
    Fast sen är det ju garanterat skatt på det också....
  • Loppan11
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 18:25:44 följande:
    Ja det betyder att alla kommuner ska ha det. Barn mellan 1-3 år gäller det för och man måste ta ut 250 föräldradagar (tror där är 250) innan man får ta vårdnadsbidraget.
    Nä jag tror inte att det är samma person som tar vårdnadsbidraget sen, det kan nog vem som göra! så har jag fattat det iaf.
    Nej. Vårdnadsbidrag har bara vissa kommuner. I Stockholm tex. är det bara ett fåtal.
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-07-02 20:33:20 följande:
    Åh, vad bra! Min kommun har inte velat haft det. Men 250 dagar är visserligen ganska mycket. Måste man ha vårdnadsbidrag hela tiden eller kan man varva med fp om den andra föräldern vill vara hemma samtidigt. För jag fattar ju att man inta kan ha både bidrag och fp.
    Nä man måste ha vårdnadsbidraget i en period, vill man göra uppehåll så är det 4 månaders karens som gäller, sen kan man ta det igen.

Vi två blir en: Det är regeringsfråga, http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article7406603.ab

Helen: grattis till lägenheten.

Jag är en S och vill komma tillbaka till mina 52 kg som jag hade innan grav. så jag försöker promenera minst 2 * 30 minuter varje dag och tänker på vad jag äter. Vill inte gå upp 22 kg som med första barnet!! då vräkte jag i mig sött och chips! låg bara i soffan o åt och slappade och tänkte att "va fan gör det, jag är ju gravid, går ner kilona sen" MEN det gjorde jag inte fick kämpa som f_n när hon va över året hade jag 12 kg kvar att gå ner! så mkt träning och gi i 5 månader var dem iaf bort.
    sen efter barn nr 2 rasade jag i vikt pga magproblem och låg på -11 kg, men jag är jättenöjd med den vikten på 52.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2