Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:01:59 följande:
    Ja det va inte alls kul . Spec när hon sa "det här ser inte alls bra ut"
    popcornplaya skrev 2010-09-13 17:59:48 följande:
    Lider med dig, man vill ju att bebis ska växa och att allt ska flyta på. Men jag tror nog att allt kommer att gå bra i slutändan. Vem vet du kanske får träffa bebis tidigare än planerat man får väll se det som lite positivt.

Fick du reda på könet eftersom du skriver han eller är det bara att du tror att det är en pojk Glad
    Fast är han så här liten så vill jag inte alls att han ska komma tidigare =(
    Vi vet att det är en han ! Fast det är hemligt för omgivningen.
    Nej jag förstår att du vill att han ska ligga därinne och växa till sig ordentligt. Hur såg flödet ut idag? Får verkligen hoppas att han växer tills nästa gång och att han fortsätter att må bra ändå och att du bara får en liten bebis. Dags att börja kolla på dom riktigt små bebiskläderna då.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:19:45 följande:
    Idag såg flödet bra ut , hoppas innerligt att det gör det på fredag med.
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 18:06:28 följande:
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
    Jag vet inte om dom kan göra nåt om flödet skulle vara dåligt. vill ju inte att han kommer ut nu, när han är så himla liten =/
    Får hoppas att flödet fortsätter att se bra ut då och att bebis stannar tiden ut och växer så mycket som han bara kan. Blir väll en liten bebis men jag känner många som fått små bebisar och det har ju gått superbra.

Så länge han ändå mår bra i magen och får näring så gör det väll inte allt för mycket att han är liten.
  • popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-09-14 10:22:43 följande:
    Behöver lite hjälp (ärlig sådan). Vi har ju pratat om namnet Leah till syskonet men nu känns det lite som tårta på tårta med Noah och Leah???
    Leah är ju ett av våra alternativ också så jag kan ju inte annat än säga att Jag tycker Leah är jättefint namn. Och jag tycker inte det låter så konstigt med Noah och Leah tillsammans heller.

Kissa behöver jag faktiskt nästan aldrig göra på natten, hitills i alla fall vilket är skönt. Men jag sover dåligt ändå för det gör så ont i fogarna när man vänder sig om i sängen så man vaknar varje gång.

Är så trött på den här förkylningen just nu. Sonen är ju frisk men är fortfarande snorig och hostar på kvällarna/nätterna litegrann. Och jag känner mig långt ifrån frisk än och hostar och snorar för fullt. Skitjobbigt. Sitter här och passar på att slappa lite i soffan när Philip är på dagis nu med en stor kopp te. Sen ska man ju tvinga ut sin stackars kropp i regnrusket på en promenad som gör att fogarna känns som knivar......
  • popcornplaya

Beställde föresten hello kitty start kittet från HM igår till bebis. Tyckte det var lite sött. Jag kan inte hjälpa det men jag älskar den där katten.

• popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-09-14 10:32:29 följande:
    Precis så kände jag igår. ELler överlag är jag på dåligt humör. Mkt för att skolan stressar mig så och sömnbrist. Men när en kompis kom över och vi pluggade ihop och fick ngt gjort kändes det mkt bättre.
    Finns det ingen du kan ta en kaffe med eller bara snack alite med? Sånt gör ju så mkt.

Denna f-ledighet kommer nog bli rätt seg. Denna gång finns det inga grannar, vad jag vet som väntar barn..Sist var vi ett gäng mammor på 6 pers som fikade, gick på öf, promenrade, umgicks..alla hade syskon på samma dagis. Helt perfekt! KOmmer nog lätt bli rastlös efter några mån. Hum.........
    Synd vi inte bodde nära varandra
    Jag känner också så inför denna mammaledighet. Flyttade när sonen låg i magen och kände inga här som man kunde umgås med, dom gamla kompisarna var fortfarande kvar på festar nivån så dom gled man ifrån. Men så träffade man några mammor på ÖF som man började umgås med men nu har ALLA dom flyttat så nu sitter man här ensam igen. Bara att hoppas att man träffar nån igen på öf eller nått. Men man kommer nog inte ha lika mkt möjlighet att gå dit nu som sist tyvärr.....

Jag älskar min son och min man men lite annat sällskap hade ju inte vart fel emellanåt Obestämd
  • popcornplaya
    Annizsj skrev 2010-09-14 11:25:38 följande:
    Varför blir det sådär? Jag flyttade hit till Jönköping för 6 år sedan. LÄmnade allt där hemma. FIck många nya bekanter, var jämt ute och festade. Var en såndär partytjej ja Men nu har jag lämnat den tiden bakom mig, saknar den inte ens en sek. Älskar familjelivet. Har två bra vänner här i stan. Men en bor ute på ön..en annan är superupptagen med hus, barn, jobb, plugg. SÅ svårt att få tid att träffas. Var ju enklare när alla var studenter på heltid.
    Det kommer och går vänner känns det som. Har riktigt bra kontakt med en vän i Sthlm, som nu ligger i skilsmässa. Själv är man nygift, väntar tredje barnet så vi ligger ju ganska olika där. ÖNskar att hon kunde flytta ner till småland då hennes pappa bor här, Men hon kan ju inte slita barnen så långt ifrån sin pappa. Svårt det här med vänner när man har familj. Känner mig  ganska ensam emellanåt. Har lite vänner i skolan, men de är så unga....fast eftersom de ska jobba med barn och älskar barn så älskar dem att träffa mina barn och där har vi ju lite hjälp Men i övrigt så skulle jag vilja ha lite fler vänner som kanske är lite där jag är....Men det känns svårt.... Är ju en social person, men även en trött mamma...
    Hum..blir inte mkt tentaplugg här idag. SKa snart ta bussen till skolan och redovisa en sak. Måste klämma i mig min matlåda innan.......

kram på er tjejer.....
    Jag har väll mer problemet att dom flesta som är på samma nivå, med barn och gifta och sådär är mkt äldre. Speciellt i den här staden så träffar jag aldrig på några i ungefär samma ålder. Och dom få som man fick kontakt med har som sagt flyttat härifrån allihopa. Den senaste flyttade för nån månad sedan. Så man kan känna sig så ensam ibland. Och jag har ju varken jobb eller pluggar så man har ju inget umgänge därifrån heller.

Nä det blev mkt klagan nu men så är det ibland. Nu ska jag samla ihop mina fogar och traska bort till dagis och hämta Philip.
  • popcornplaya

Jag latade mig idag och tog bilen och hämtade sonen från dagis. Orkade bara inte ut i regnet idag och ont i fogarna har jag.

Skulle precis bre mig en macka till lunch men såklart hade brödet börjat bli dåligt...... Blir att åka och handla sedan idag. Irriterande var det i alla fall. Vad ska man nu äta till lunch?

• popcornplaya

Så nu har jag beställt två påsar hallonbladste. Men väntar allt till v.35 med att börja dricka (ifall att). Har tänkt dricka det även efteråt också om det inte är allt för äckligt vill säga men jag brukar gilla dom flesta teer.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-09-14 13:35:01 följande:
    Tack för komplimangerna! :)HIHI vad gulligt
    popcornplaya skrev 2010-09-14 12:48:44 följande:
    Jag latade mig idag och tog bilen och hämtade sonen från dagis. Orkade bara inte ut i regnet idag och ont i fogarna har jag.

Skulle precis bre mig en macka till lunch men såklart hade brödet börjat bli dåligt...... Blir att åka och handla sedan idag. Irriterande var det i alla fall. Vad ska man nu äta till lunch?
    Vi äter aldrig någon lagad lunch, utan det blir mackor och kaffe/mjölk. Nån bulle el. kaka och saft till barnen när vi lyxar till det.
    Sambon vill bara ha mackor och ja det är ju det enklaste. och nu går ju barnen på dagis igen efter sommarlovet så då får det lagad lunch iaf 3 dagar i veckan.
    Men när barnen va bebisar då blev det lagad luch för dem, enkla grejer som pasta, korv, köttbullar eller rester sen dagen innan, eller burkmat.
    Jag har nog svårt att komma på vad jag ska laga för middag varje dag! idag blir det nog färsk pasta (som va billig på Ica) med ädelostsås, bacon o svamp.
    Jag brukar oftast laga någon lunch men nu på veckorna äter sonen lunch på dagis och då brukar jag själv bara ta en macka eller nått för orka laga mat till sig själv.

Ja det är inte lätt att komma på vad man ska laga till middag varje dag. Brukar bli samma gammla vanliga hela tiden på vardagarna. Idag blir det kycklinggryta med ris här hemma.
  • popcornplaya

Godmorgon alla!

Sitter och slappar lite i soffan framför bolibompa med sonen men nu är det hög tid att slänga på sig lite kläder och dra till dagis. Har spöregnat här hela morgonen så jag håller båda tummarna för uppehåll nu. Har ju inga bra ytterkläder som går om magen för tillfället.

Nä dags att bita ihop och resa sig ur soffan nu, fogarna är from hell idag......

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2