• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-10-08 18:04:03 följande:
    Jamen då har ju jag det med!!!  Glad Undrar vem av oss två som får bebis först?

Härligt att du är hemma, Frogster

Skönt att du får vila upp dig lite till då, Williams mamma.
    Och jag med!! Solig
  • Yoshii

Fick du med någon färgkarta med stickorna?

Då kan du isf försöka gämföra hur det skall se ut och inte....

Sånna har vi på jobbet, kan ju finnas olika.. hehe

• Yoshii
    Maddie72 skrev 2010-10-08 19:17:34 följande:
    Just det!! Glad  38 dagar låter inte så mycket. Eller hur?
    Nej verkligen inte. Men när man lägntar så känns det lätt som en evighet...
  • Yoshii

Någon som dricker Hallonbladste?

Jag tägnte prova det, kanske fungerar? Glad

• Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-10 18:52:16 följande:
    kicki- Vi har med varit på leklandet idag, men jag slipper springa för dom sköter sig själv... Men förstår dig när du har en 16 månaders och måste göra de... Men ta de lugnt...

Love3- Jag har inte testat de, men vet inte om jag vågar heller..=)
    Hehe Nej inte jag heller igentligen Tungan ute

Men det lät bra när andra berättar om det... ska köpa hem lite så får vi se om jag dricker det eller inte..
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-10 19:15:28 följande:
    Är det något man beställer eller kan man köpa de i hälsokostaffär=)?? Ja det e väl värt och testa kanske
    Hälsokost ska ha det. Ja jag blev riktigt sugen på att testa det, det skall ju vara bra för mycket.

Tex läkningen efter förlossningen Och sen få fart på värkarna & förlossningen =)

Sen fick jag höra att man skall börja några v innan BF & det är ju nu.. Glad
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-10 19:27:28 följande:
    Detta såg jag om Hallonbladste

Barnmorskor i alla tider har föreskrivit en kopp hallonbladste under graviditetens sista månad för att sätta i gång förlossningen. Det finns inte någon forskning som bevisar att det kan starta förlossningen men gott om anekdotartad bevisning att det gör verkan.
    Hallonblad innehålller oxytocin, det hormon som frigörs i hypofysen för att framkalla sammandragningar i livmodern.
    Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.
    Ja det är ungefär det jag fick höra med....

Så lite nervöst är det ju ändå att prova..
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-10 19:30:56 följande:
    Ja det e ju de.... Man kan ju köpa och testa morgon och kväll så får man se. Annars e de bara att sluta med de...
    Ja precis . Jo jag ska nog köpa & prova iaf Glad
  • Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-10 19:37:20 följande:
    men ser man bilden så ser de jun inte jätte gott ut=) haha...
    Inte? Vart hittade du bild?
  • Yoshii

Aa nä det ser inte så mumsigt ut direkt...

Men jag måste ju bara prova det.. så nu är det givet, ska köpa det i morgon tror jag.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2