• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79

Helen C- Grattis på födelsedagen.

Rosen- Jag har krypningar då och då på kvällarna. Oftare nu när jag är gravid, men har haft det innan också.

Chanell- Tack för påminnelsen. Måste man ha det där moderskapsbeviset först?

• Rosen
    Helen C skrev 2010-07-07 21:59:28 följande:

Hej tjejer,,,
    Har varit iväg på en minisemester med sambon och haft de så mysigt... Fyller år idag med så han ville åka iväg med mig och bättre födelsedag kunde jag inte tänka mig.....

tösen gör sig hörd hela tiden och de blir kraftigare sparkar nu.. trycker gärna mot blåsan oxå...
    Har även börjar få kramp i ena vaden på natten, inte skönt

ja grattis va mysigt
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-07-07 22:06:12 följande:

Helen C- Grattis på födelsedagen.

Rosen- Jag har krypningar då och då på kvällarna. Oftare nu när jag är gravid, men har haft det innan också.

Chanell- Tack för påminnelsen. Måste man ha det där moderskapsbeviset först?

hur hanterar du det?
  • Kinne79

Rosen- Om jag orkar så brukar jag gå ut och gå. Annars rör jag mig lite här hemma. Brukar bli lite bättre då.

• Annizsj
    Helen C skrev 2010-07-07 21:59:28 följande:

Hej tjejer,,,
    Har varit iväg på en minisemester med sambon och haft de så mysigt... Fyller år idag med så han ville åka iväg med mig och bättre födelsedag kunde jag inte tänka mig.....

tösen gör sig hörd hela tiden och de blir kraftigare sparkar nu.. trycker gärna mot blåsan oxå...
    Har även börjar få kramp i ena vaden på natten, inte skönt

Grattis på födelsedagen! Va mysigt med egen minisemster!
    Jag hade kramp om nätterna ett tag, men det har avtagit nu. Var värre när jag väntade pojkarna. Krypandet beror kanske på trötthet? Brukar bli så för mig......

Åhh va jag e trött nu...vill verkligen bara hem å sova. Sen ska jag upp å jobba imorgon bitti igen. Vill vara f-ledig nu!!!!!!!!
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-07-07 22:12:15 följande:
    Rosen- Om jag orkar så brukar jag gå ut och gå. Annars rör jag mig lite här hemma. Brukar bli lite bättre då.
    Annizsj skrev 2010-07-07 22:16:02 följande:
    Jag hade kramp om nätterna ett tag, men det har avtagit nu. Var värre när jag väntade pojkarna. Krypandet beror kanske på trötthet? Brukar bli så för mig......

Åhh va jag e trött nu...vill verkligen bara hem å sova. Sen ska jag upp å jobba imorgon bitti igen. Vill vara f-ledig nu!!!!!!!!
    krypandet kommer då jag sätter mig ner på kvällen, och jag tar det lugnt. numer kan jag bara sitta en stund framför datorn och det e ångest. jag som spenderade min egentid här om kvällarna innan  
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-07-07 22:16:02 följande:

jag vill oxå vara f-ledig nu!! tänk om man kunde vara hemma redan nu, va härligt det hade varit
  • Annizsj
    Rosen skrev 2010-07-07 22:22:53 följande:
    jag vill oxå vara f-ledig nu!! tänk om man kunde vara hemma redan nu, va härligt det hade varit
    Jag har ju varit f-ledig i tre v innan jag började mitt sommarvik nu i juli. Sen ledig halva aug, sen tillbaka till skolan i 10 v sedan är jag hemma från 1 nov.... Fast jag ska försöka jobba extra hela hösten, måste lägga undan pengar......
    Vad gör du om dagarna? Jobbar?
  • kicki08

det är faktiskt jätteskönt att vara föräldraledig känner jag. Såklart är det ju lättare att vara gravid när man inte har en liten att ta hand om. Men det hade nog varit värre om jag varit tvugen att jobba oxå.
    Så det är underbart att få vara hemma i sommar Och from nästa vecka är sambon hemma i 4 veckor oxå, semester ska bli helt underbart.

• Annizsj

kICKI-ja det är en stor skillnad på att vara gravid med nr ett å nu. Ibland käns det ju som om ingen kommer ihåg eller tänker på att man är på smällen. Om det är för att jag mår så bra eller om det är ngt annat vet jag inte. Det är rätt så jobbigt att inte alla nära visar den där jätteglädjen denna gång. Antar att de är oroliga för det ekonomiska....Men men, sedan när barnen väl är fött blir det ju helt annorlunda. Blev kanske helsnurrigt nu....?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2