• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • MammaDeborah

Hallå tjejer!

Har knappt läst, än mindre skrivit på länge nu!

Gifte mig med älsklingen på midsommardagen och allt var så perfekt det kunde vara, sånär som på att jag och mannen båda blev magsjuka. Mannen vaknade och mådde dåligt på morgonen men vi trodde båda att det kunde bero på midsommardagens överkonsumtion av sill. Jag, däremot, äter inte sill så jag var inte så orolig. Framåt eftermiddagen mådde han mycket bättre. Under middagen började jag må illa och det blev bara värre och värre. Spydde under festen och vi fick bryta upp tidigt. Åkte till säteriet där vi hade bokat rum som planerat, men natten blev jättejobbig. Spydde igen och rev upp mitt magsår. Hade fruktansvärt ont i magen. Under söndagen var jag helt slut... Först på måndagen började jag må bättre igen... :-/ Höjden av otur. Men vädret var underbart, klänningen vacker, allt var bara toppen för övrigt..

Går in i vecka 24 imorgon. Tyvärr har förvärkarna satt igång med besked. Har haft det så här förut också... :( Hela kvällarna och några gånger under dagarna..  Det är bara att inse att jag har 17 veckor av detta framför mig...

Hoppas ni andra mår bra i värmen!

Kram

• Annizsj

Det är klart att chanserna att barnet överlever om de föds innan v.23+0 är små och riskerna att de får skador för livet är stora. Men det går! Men nu ska vi inte ens tänka i de barnorna

Min mage är helt konstig....Känner mig helt gasig. Men hemma är det helt ok. Men på jobbet är det skitjobbigt. Någon mer med detta problem?

• NJsmamma

Nu var det ett litet tag sen igen, hoppas ni mår bra tjejer!
    Fick världens chock i ngn minut förrut, satt i soffan och skulle resa på mig när jag känner att jag är alldeles blöt bak på byxorna, en rätt stor blöt fläck i soffan, trodde jag hade vattenavgång!! Jösses mitt hjärta rusade i ultrarapid, in på toaletten, men inget blött i trosorna, ringer sambon i panik och han säger att han han spillde vatten där igår kväll.. så det har väl inte torkat bara. Herregud, vilken chock!! 

Idag fick jag ett mail från en kvinna som bor i vårt område, hon annonserade om en mindre lägenhet i mars och jag svarade att vi är jätteintresserade av en större lägenhet, vi har en 3a och dom en 4a, 2 våningar och både balkong och en underbar uteplats (vi bor i ett radhusområde) Men tydligen var dom intresserade av en lgh på bottenplan, vi bor på ovanplan med balkong och vad vi förstod så hade hon fått ett byte på g med ett annat par.. Men nu verkar det inte ha gått igenom, så hon mailade och undrade ifall vi fortfarande är intresserade av en större lgh:) så snälla håll tummarna för att det kanske klaffar den här gången, vore helt underbart!!!

chanelll vad jobbigt att fk ska börja krångla, själv har min chef bara skickat in omplaceringsblanketten, däremot skrev hon att jag är förbjuden att fortsätta arbeta from den 20/9.. En vän till mig fick beviljad hp för ett par veckor sedan och samma där bara skickat in omplaceringsblanketten, verkar som att det är väldigt olika säkert också på grund av vem det är som tar emot och ska godkänna. Hoppas verkligen det löser sig snabbt för dig!

• NJsmamma
    Hedi skrev 2010-07-08 11:12:18 följande:
    Alltsa när jag säger v24 menar jag v23+0. Nu när jag lag inne pa sjukhuset sa sa de att det inte skulle ga att rädda barnet jag var i( v22 ) om det vore sa att moderkakan skulle lossna. De inte för det förens fran och med v 23+0.
    Men herregud har jag missat att du legat inne?? Vad hände?? Mår du/ni bra nu?
  • Hedi

Mamma D: Ah vilken otur! hoppas ni kunde njuta av tiden innan magsjukan satte in.

Anniz: Ja jag vet inte till vilket pris man skall rädda barnen det är ju en oerhört känslig fraga. Fragan är till vilket liv barnen räddas. Nä vi ska alla ga hela vägen och Penny ska knipa i minst nagra veckor till.

• Hedi

Nj: ah hoppa ni far den! härligt med uteplats. Jag hade blödningar förra mandagen sa jag blev inlagd i 5 dagar. Sen kom det lite blod i söndags igen men det var jättelite och i samband med att jag gick pa toa. Ringde min läkare och han sa att det inte var nagon fara och att det förmodligen bara var gamalt blod. Hoppas att det inte kommer nagot mer, jag tar det lite lugnt nu. Ska till Sverige nästa vecka och hade inte varit kul att missa det.

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-07-08 11:18:50 följande:
    Hallå tjejer!

Har knappt läst, än mindre skrivit på länge nu!

Gifte mig med älsklingen på midsommardagen och allt var så perfekt det kunde vara, sånär som på att jag och mannen båda blev magsjuka. Mannen vaknade och mådde dåligt på morgonen men vi trodde båda att det kunde bero på midsommardagens överkonsumtion av sill. Jag, däremot, äter inte sill så jag var inte så orolig. Framåt eftermiddagen mådde han mycket bättre. Under middagen började jag må illa och det blev bara värre och värre. Spydde under festen och vi fick bryta upp tidigt. Åkte till säteriet där vi hade bokat rum som planerat, men natten blev jättejobbig. Spydde igen och rev upp mitt magsår. Hade fruktansvärt ont i magen. Under söndagen var jag helt slut... Först på måndagen började jag må bättre igen... :-/ Höjden av otur. Men vädret var underbart, klänningen vacker, allt var bara toppen för övrigt..

Går in i vecka 24 imorgon. Tyvärr har förvärkarna satt igång med besked. Har haft det så här förut också... :( Hela kvällarna och några gånger under dagarna..  Det är bara att inse att jag har 17 veckor av detta framför mig...

Hoppas ni andra mår bra i värmen!

Kram
    Grattis till att ha blivit FRU!! men vad tråkigt att bli sjuk på sitt eget bröllop, måste va höjden av otur.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • NJsmamma

MammaDeborah: Stort grattis, men usch så trist att bli sjuk:( Vilken otur!!

Hedi: Aj då, fy vad jobbigt, skönt att allt ser bra ut nu iaf.. härligt med tripp till Sverige, vad kul:)

Regnet fullkomligen öser ner här,  snart dags att bege mig av till jobbet också.. helst av allt hade jag velat ligga i soffan och kollat på film

• Jojo 85

Hej! Datorn har varit död i några dagar då laddaren pajjat (kabeln har knäckts) men för en saftig penning (ca 700kr) har vi nu laddare igen Tråkig men nödvändig utgift..

Detta har hänt: Igår kände jag buffarna utanpå magen för fösta gången o den lill* krabaten bjöd på många buffar innan jag somnade Dock ick pappan inte känna någon buff, hehe.

Idag går jag äntligen in i v.20 så snart har även jag gått haöva tiden. Är det någon mer som blivit flyttat till BF i december??

Hoppas ni mår bra!? Jag mår bra ändå måste jag väl säga. Lite ryggont o ibland ont i fogarna, men det finns ju andra som har det värre. Värmen tar kol på mej så jag har satt mej inne medan dottern sover, annars blir det ju lite springande ut o in, hit o dit.. hon klättrar på det mesta.. så det gäller att ha ett vakande öga på henne.

Min mage idag!

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-07-08 11:22:27 följande:
    Det är klart att chanserna att barnet överlever om de föds innan v.23+0 är små och riskerna att de får skador för livet är stora. Men det går! Men nu ska vi inte ens tänka i de barnorna

Min mage är helt konstig....Känner mig helt gasig. Men hemma är det helt ok. Men på jobbet är det skitjobbigt. Någon mer med detta problem?
    Jag har varit gasig hela graviditeten.. HELA TIDEN går jag runt o småfiser el pruttar okontrollerat. Det är jätte jobbigt när man är bland folk, i affären lr så. Oftast är ju ändå Josefine med.. så då kan jag låtsas som ingenting eftersom det lika gärna kunde varit hennes prutt, haha.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2