Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Rosen-min moderkaka har suttit i framvägg alla tre gångerna. Tänkte om den har flyttat på sig nu?

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Jo kudden verkar grymt skön. Tyckte även Viggo som lade dig på den med en gång sötis! Jag vara hatar minsta lilla snarkning. Nyper mannen i näsan eller sparkar till honom Vid minsta ljud, är så grymt lättväckt numera. Medan han sover sig igenom en jordbävning

• Annizsj
    MammaDeborah skrev 2010-09-21 09:47:48 följande:
    Min mage känns ganska lagom nu. Det är visst en och annan som inte riktigt tror att jag är gravid *hmmm...* men nog sjutton syns det. Ser ut som att jag har stoppat en badboll under tröjan *s* Har inte gått upp så många kg så jag ser nästan smalare ut nu än innan. Glad för det är jag och förmodligen min viktfixerade bm också....

Imorgon ska jag och mannen på UL och se om moderkakan har flyttat sig.. Jag är så himla nervös!!!! Hoppas att bm på UL kan göra en liten tillväxtkontroll också. Jag är så himla nyfiken på hur stor bebisen är och hur stor den beräknas vara vid födseln. Min man har fått pyttebarn och mina fyra har legat på  runt 4kg.

Vi håller på att buda på ett hus nu. Snälla, håll en tumme! Vi måste dock lyckas få sålt vårt egna också, men det skulle kännas så kul att få börja på nytt någonstans :) Det här huset har många möjligheter även om det är ett och annat som behöver ordnas.
    Varför misstänker de/ni att moderkakan har flyttat på sig? Nyfiken då jag börjat fundera på om det kan vara så för mig med. Känner så ofantligt mkt av bebisen. Alltså alla rörelser, känner allt..blir snart galen för det är obehagligt också. Men men, klart man är glad att man iaf känner bebisen!

Har knappt några SD...nån gång om jag stressar mkt. Än så länge känns allt lugnt, börjar trycka lite neråt ibland. Så liten är väl pg neråt iaf!

usch, 7:15 imorse kom  ett gäng grabbar som ska byta ut våran värmepanna. De har stökat hela dagen. Tur at grabbarna gick till dagis kl 9. SKa snart bege mig till skolan. har precis tryckt i mig ett maximål.....hum.....Har ju inget vatten hemma så det var läge att köpa skräpkmat  
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-09-21 20:14:50 följande:
    Läste om spjälskydd för några sidor sen, jag har samma problem här! Sååå irriterande! Nu ska jag köpa ett sånt där riktigti tjockt skydd fr rätt start för denna har vart totalt värdelös. Så fort hon började röra på sig mer så sparkade hon bara ner sklyddet för det är så tunnt! Denna gång ska jag köpa ett sånt där tjockt skydd.
    Ja gud ja. Satsa på ett tjockt högt skydd. Vi hade IKeas med Milo, totalt värdelöst. Han slog sig jämt med det. Köpte ett från Rätt start som är kanon till Viggo!!!
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-09-21 18:58:46 följande:
    Igår köpte jag hem en liten tandkrämstub inför BB-tiden. Köpte även ett paket STORA bindor på apoteket,
    Hur många paket har ni andra tänkt köpa? av dessa apotekets största alltså?
    borde kanske köpa iaf ett till, jag har ju så långt till närmaste apotek, 4 mil.

Jag lägger in kläder o dyl i en garderob som jag ska ha med till BB + upptvättade sängkläder till spjälsängen och sånt som hör bebis till så vet jag vad jag har allt :)
    har även köpt nappar, 2 paket babypampers.
    Ska köpa två sånna dära nät-BH:ar som apoteket har, en vit och en svart, de är ju sååå sköna!! har bes. hem 2 st för igår va dom slut.
    Lika bra att köpa lite då och då så det inte blir så dyrt på en gång sen!
    amningsinlägg måste inhandlas oxå, sen har jag nog det mesta förutom babysitter och babyskyddet som ska hyras.
    amningsBH kommer på posten från HM, även 2 amningströjor är inköpa därifrån.
    Oj, här är vi föberedda Jag har inte köpt ngt till BB. Man får ju det mesta där. Amningsinlägg har jag redan sen sist. Bh likaså, använder dem redan. SKa väl se till att få med mig en väska med lite kläder, toalettergrejer å så lite kläder till liten också. Hade inte tänkt flytta dit precis Men stanna ett dygn mer än sist iaf. >Får se om man får sova nåt på BB....aldrig varit där uppe med bebis.....bara när M låg i magen (det var hemskt att behöva ligga på BB innan man fått ut sin bebis....).
  • Annizsj

Rätt starts kostar runt 400. Hade jag haft tid och symaskin hade jag sytt själv. Känner mig bara så ledsen ikväll. Vill inte skriva om det här men just nu vill jag bara vara ett litet barn som kan krypa upp i ek vuxens famn

• Annizsj

Rosen-.tack för omtanken.. Ska sova nu så känns det kanske bättre imorgon. Ligger med jordens nästäppa så det är inte lätt att andas. Näsblod hela tiden blir snart tokig på att vara gravid! Sista gången utan tvekan !!!

• Annizsj
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 18:40:27 följande:
    Jag vet inte varför... Samtidigt behöver jag den här dagen imorgon till att vara med barnen om jag nu blir inlagd på fredag. Jag tänker leva som vanligt så länge ingen säger nåt annat. Alla barn har studiedag så stora tjejen ska på kalas på busfabriken. Jag tar med de andra barnen dit så får vi några roliga timmar. Klättra får de göra själva... Mannen är utom sig av oro och vill inte ens jobba. Jag är ledsen, rädd och orolig. Och så vill jag inte vara ifrån familjen så länge....
    Jag förstår verkligen din oro och att du inte vill ligga på sjukhus så länge. Vet du om de tar ut bebisen tidigare OM du blir inlagd? Hoppas hopppas att allt ser fint ut på fredag!
    Kram!

Mina pojkar har legat och pussat och pruttat på mammas mage ikväll. SÅ sött ! Milo börjar ändå förstå och ställa frågor dnena gång. I Kväll frägade han om bebisen kommer snart, på lördag? ELler på fredag? Om den har blöja och om den kisssar? Igår när jag frågade vad bebisen skulle heta sade han Philip, idag skulle den heta Håra (aldrig hört förr, men det går ju helt bort)
  • Annizsj
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 20:35:18 följande:
    Ja, tidigare blir det ju alltid med planerat snitt men förmodligen inte mer än två veckor innan så det skulle oavsett innebära fyra veckor på sjukhus... Känns avlägset och overkligt... Lämnar hemmet, lämnar barnen och kommer kanske inte hem förrän jag har en liten bebis med mig. Har knappt förberett någonting, kommer inte hinna boa, inget alls. Känns helt konstigt....
    Men ovasett hur det blir så kommer ni ju fixa det här. Det blir sällan så som man vill. Det här som man ser på TV och hör om. Allt är så perfekt liksom. Men jag förstår så väl vad du menar. Jag låg ju på sjukhus i drygt en månad. Men hann bara ligga i 6 dagar före Milo kom. Sen när han kom så var det fokus på honom även om jag själv mådde piss både fysiskt och psykiskt. MEN, jag hade ju inga andra barn då. Boa är inte det viktigaste. Du har ju det mesta kan jag tänka mig? DIna barn kan komma och hälsa på dig på sjukhuset, kanske sova över om det går? (inte alla samtidigt då). Ni får ta all hjälp av nära och kära ni kan få.
    kram från mig
  • Annizsj
    kicki08 skrev 2010-09-23 08:40:32 följande:

Hur är det annars med allihopa och magarna?

Här är det ett sjujäkla tryck nedåt nuförtiden. Hon måste sjunkit längre ner för det känns lite bättre å andas nu ändå tycker jag. Men fixerad tvivlar jag på. Har problem med foglossning som jag inte alls hade med Theo.
    Förmiddagarna går ganska bra. Men efter lunch får jag jätteont i fogarna och ända bak i ryggslutet. Det är en utmaning att gå eller stå bara :-/  Så när jag kommer hem från jobbet blir det två alvedon det första jag gör jämt. Känns väl sådär...... 

Satt och kollade på en förlossningsfilm igår och kände sådär rent spontant bara att jag väl inte har sån superduperlust å ha sådär ont igen Min sambo bara skrattade. hihi

Att det kan var så olika fast vi har samma kropp. Jag har haft världens foglossning med killarna. Blev sjukskriven sist. första gången pluggade jag så då kunde jag ju inte bli sjukskriven. Foglossning är piss, speciellt när man har fler barn och inte kan vila när som. har du bälte? Vattengympa kan också underlätta. Kryckor gör fan bara värre! Grrrr!
    Jag mår faktiskt hyfsat bra. Tycker dock att jag är mkt tröttare igen.....inga roliga kvällar längre. Går och lägger mig senast kl 22. Sover hyfsat..är så utmattad av tempot här hemma. Min 3-åring är som en hoppande kanin 90 % av tiden hemma. Jag förstår inte hur han orkar? Det skriks, det hoppas, det knuffas.....ja , ängnar man inte honom 200 % av sin uppmärksamhet blir han ett monster. Sen kan han vara hur go och lugn som helst...suck!!!!! Sen har vi Viggo som har ett jävla humör. Men samtidigt kan vara så himla söt o go! jag förstår inte hur jag ska orka detta? Ett till barn snart.... Har varit så ledsen på sistonde, speciellt för att min man på något sätt skjuter detta framåt. Jag förstår att han är nervös och orolig som jag. Men att han inte bara kan komma till mig och prata om hur han känner gör mig ledsen. Har försökt...han har sagt att han ska bättra sig. Känner mig bara så ensam i denna graviditet. Känner inte alls för att föda...usch, är inte laddad alls. Kommer väl bli helt deprimerad sen och hamna u psykos, inte vet jag? Känner mig bara ledsen och orolig inför vad som komma skall. Är detta normalt eller är det bara jag som känner såhär? ALla verkar ju bara länga efter sina bebisar å vill inget annat än ha ut dem nu......

Uswch å fy för alla idioter som talar illa om andras barn! Har man sådana åsikter kan man åtminstonde hålla tyst om det. Klart fan det sårar!!!!! Usch. Förmodligen är de avundsjuka eller uttråkade. Men det är verkligen inte ok!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2