Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Rosen- Skönt att allt löste sig med madrasserna osv....

Mita- Vilken härlig vagn!

dagalie FZ- Ring förlossningen och rådgör med dem, tror du att nåt är på G så är det ju inte att leka med precis. De kollar så gärna så!

Taniko- Vi köpte en ståbräda nr jag fick nr 2, men hon föddes i slutet på maj, så då var det ju lätt att köra med ståbrädan, men jag använde den inte så mkt, den låter massor!! så man kan inte prata när man promenerar och så är det rätt så tungt och trångt. Då var storasyster 2 år och 7 mån.

Nu har vi ju då köpt en syskonvagn, en emmaljunga, som jag tycker verkar jättebra! återstår att se..... den va beggad, -06:a för 1800 kr.
    Nu kommer barnen vara 5 år, 2 år och 5 mån och så liten bebis.
    Kommer använda den på promenader här hemma, tror det kommer bli kanon, jag går varje dag. de dagar de stora är på dagis går jag med bebis i vår brio nova.
    Jag kommer även ha vagnen när jag kör till stan, oftast blir det att jag åker själv och då har jag två i vagnen, så jag håller koll på dem och så får storasyster 5 år gå.
    Men då har jag ju 3 barn att hålla koll på, hade inte vart roligt att åka till stan med bebis i vagnen och så två barn som springer åt olika håll.....!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    dagalie FZ skrev 2010-08-22 19:05:46 följande:
    Åh en sån vagn ville jag också ha! Men sambon tyckte att de var för dyra.. Vi kollade efter begagnade på blocket, men så hittade vi en (f)annons på blocket med nya vagnar, som kostade lika mycket som de begagnade Emmaljunga vagnarna gjorde! Och dessa påminner om Emmaljungas, Edge Duo Combi. 

Så det blev en sån här, Focus heter dem.. Beställd i butiken Anna & Axel, men kan även köpas från deras hemsida: www.annaaxel.se

En splitter ny kostar bara 2995kr. Och det "lilla paket" som vi ska köpa kostar 4000kr och då får man sittdel, hårdlift/liggdel, skötväska, regnskydd och insektsskydd. För 5500kr så får man "stora paketet", och då ingår allt som jag nämnde men också ett babyskydd som man kan fästa på chassit. Vi kunde inte ta det, då den bilstolen inte passade i vår bil.. Man kan kombinera färger och mönster på vagnen själv, det finns en bok i butiken med färger och mönster, som man kan välja bland och mixa med efter eget önskemål. Vi ska ha denna vagnen som på bilden.. Den är mörklila med blommor på. Och vi har redan beställt vår och är klar för hämtning i mitten av september..

Vilken snygg vagn!!
  • Bebis050810

Idag har vi varit på 5-årskalas, med mat, tårta, tipsrunda och fiskdam, mkt nöjda barn det var hos en nära vän till mig, var där verkligen hela långa dagen!! så nu är man trött, var ute på en kvällspromenix och nu väntar slappa.......

• Bebis050810

Idag har det varit första dagen på dagis för E efter ett 9 veckors långt sommarlov, först ville hon inte att jag skulle gå, hon ville följa med hem, hon kände inte riktigt igen huset sa hon..... men sen hade det gått kanonbra!

Jag och liten var och handlade och gick sen e förmiddagspromenix, sen va det 12-fika och sen dax att hämta på dagis vid 14, strax är man inne i vardagslunken igen...
    efter hämtningen gick vi och plockade björnbär, blev en liter iaf och sen blev barnen bjudna på glass av grannen, sen va klockan helt plötsligt 16.30!! och jag som skulle göra biffar å färsen låg i frysen, jaja det blev middag iaf, men inte förren 18 satt vi vid middagsbordet så kan det bli! dagarna går fort!!

Nu är jag trött, tur att det är kväll!

• Bebis050810

Har ni hämtat ut en babybox? och vad va det i eran?
    Tyckte det va så lite grejer denna ggn inget roligt alls typ! blev så besviken.

I min låg det 12 pampersblöjor, "prova på" föräldratidning, vanish, ett par amninginlägg, info från goboken, babyolja ja och så blöjhinken, men den har vi redan en av..
    Förut har det varit mer, typ en napp, tandborste, lite kul grejer ju!!

• Bebis050810

ja babyproffsen.

Ja visst va det mer förra gången, ja och 2005 va de massor kul grejer!! får se vad man får på BB sen

• Bebis050810
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-24 08:50:41 följande:
    Idag fyller våran "lilla" kille 3 år!!

Och jag går in i vecka 31 =)
    GRATTIS till 3-åringen!  {#emotions_dlg.flower}
  • Bebis050810

Vi har inte heller nåt skötbord, utan en sån där skumgummibädd med spöket laban på, som vi haft sen E va bebis, den lägger vi på bänken i badrummet och där under finns massa förvaring för kläder o blöjor, salvor och sån.... så det funkar kanon!
    På natten blir det till att byta blöja i sängen, det har jag gjort förut när de va bebisar, och det är smidigt och bra, de slipper väckas så mkt då.

Idag går jag in i vecka 29
    Ny bild för idag...

• Bebis050810

Ja ska bli spännande att se SF-måttet nästa vecka på MVC, då va det 4 veckor sen sist...

Lite skillnad från vecka 6 iaf

Min mage trycker mkt upp mot brösten o bröstkorgen, gör ont när man sitter på en vanligt köksstol o äter på kvällen,  inte mkt man orkar äta då, är väl redan fullt där inne.

Mår illa nästan varje kväll jag lägger mig oxå, får ligga med huvudet högt annars mår jag jätteilla! nån mer som får så?

• Bebis050810
    Helen C skrev 2010-08-24 11:04:08 följande:
    bebis- Så tjusig mage. Växt på lite sen sist va=)??? jätte fin är den
    NoahLeah skrev 2010-08-24 11:05:09 följande:
    Bebis: Fin mage, håller med Helen.
    Tack vad gulliga ni är!

jag tycker det är jättesvårt att själv sen om magen vuxit, men det kanske den har gjort, borde ju det iaf HIHI
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2