Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Annizsj- Stort grattis. Väntar på bilderna.

Helen- Kollar jag också.

taniko- Visa honom att en sak du iallafall klarar av är att lämna honom. Kram på dig.

jojo 85- Om den finns kvar i helgen så ska jag åka och kolla iaf (är 1h bort). Hur funkar det att sova i den? Om barnet föredrar mage eller sidan så går väl inte det, eller? Är 3000kr ett ok pris för ligg och sittdel?

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:09:31 följande:
    GRATTIS! skickar en cyber - {#emotions_dlg.flower}

Helen- jag har börjat fila lite på BB-väskalistan, inköpslista till bebisen och även börjat fundera på ett förlossningsbrev.
    Jag kommer stanna de 2-3 dygn som krävs för att få den där sprutan som tas närmast inpå 2 dygn efter födseln, för jag orkar inte åka hem och så tillbaka typ dagen efter igen, har ju 9 mil!
    men det är nog skönt att ligga där och vila upp sig lite, hemma är det ju full rulle med barnen som ska servas och lekas med hela dagarna!! mannen jobbar ju som vanligt, här tas det inte ut de första pappadagarna mer än på papperet. men han kommer väl in lite mer än vanligt kan jag tro och kikar på bebis sen e det ju nov oxå och inte värsta skördemånaden!
    Bra att veta att det är någon spruta som ska tas, då kommer jag också stanna kvar. Har 8 mil till BB.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-09-01 22:10:44 följande:
    På mage blir ju problematiskt, men Josefine sover på sidan i den ibland. Dock verkar hon inte ha det behövet i vagnen just även om hon kan tyca om att sova på mage annars

Jag tycer priset låter rimligt.. vad är det för årsmodell? From 2009's modell är det inte ergo-sits så säger dom att det är en 09a så är det nog en 08a som är köpt 09
    Det står bara inköpt 08.
  • Kinne79
    Belavon skrev 2010-09-02 00:43:32 följande:
    Vi kommer köpa Britax smart 3 den är liknande Vigour tror jag men vi kommer köpa ny, kostar 3995:- men vi köper bara sittdel för vi kommer köra med mjuklift. Så jag vet inte hur bra priset är du kanske kan pruta lite :) Smart har inte ergonimisk sittdel och det är ju en fördel för oss när vi kommer använda den från start.
    Oj, det var ju bara 1000kr mer än vad de vill ha, vad kostar en mjuklift? Har ju en Brio Happy också, så det räcker ju med mjuklift till eftersom vi under de första månaderna bara tänkt använda den när vi ska till köpcentrum och dyl, sen har vi tänkt använda sittvagnen under sommaren. Eller kan man använda sittvagnen i fullt liggläge till en liten bebis om man bara ska shoppa lite? 
  • Kinne79
    Frogster skrev 2010-09-02 14:27:03 följande:

Imorgon planeras en rejäl shoppingrunda på Ikea!
    Tar gärna emot tips på vad vi inte får glömma till mini =)

Tänkte EGENTLIGEN bara åka dit för att köpa lite klädförvaring till mig själv.... Men så fick D en sån alldeles drömsk blick och ville vi skulle handla det vi behöver till liten också!
    Hade tänkt vänta ett tag till men säga nej till den blicken bara inte går! Hjärta

Det enda vi egentligen har så här långt är lite kläder samt en sängstomme.

Kommer ha skötbädd på tvättmaskinen så om någon har tips på praktisk förvaring av lite blöjor, tvättlappar och allt sånt smått man behöver ha lättillgängligt så vore jag mer än tacksam!
    Tvättmaskinen står precis bredvid duschen så behöver vara något som skyddar mot eventuella vattenstänk....

Ikeas tvättlappar i 10 pack ska tydligen vara toppen. De har färgade öglor i hörnen och säljs i en plastpåse. 
    Sen har jag köpt 2 kronors handdukarna som jag tänkt ha som skydd på skötbädden, plus att torka av rumpan med om det blir blött.  
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-09-02 18:06:36 följande:
    Jaha babysitter på coop, då måste jag kolla vad de kostar där, det kanske är ett kap! på babyaffärer brukar de ju kosta massor!

Jag kör med våtservetter, euroshoppers är helt klart bäst! ja och billigast med. jag är för lat för att hålla på med torra tvättlappar..... även om BVC proppsar på att det är bäst för bebis hud.
    Snabbt o smidigt ska det gå

Euroshoppers tvättlappar är näst bäst i test.

Babysitter är dyrt i barnaffärer, jag köpte en till min systerdotter när hon föddes så den har jag tagit tillbaka nu.

• Kinne79

Sitter och kollar på Blocket, vi har hela tiden varit inställda på att köpa en sittvagn till sommaren med snurrhjul, men kom sedan på att vi lika gärna kan köpa en nu så kan man ha den när man ska åka till tex köpcentrum på vintern. Har därför letat efter en annons med både ligg/sittvagn men funderar nu på om vi bara ska köpa sitt ändå och låta bebisen ligga i fullt liggläge de dagarna vi shoppar. Skulle ni göra det? Alltså ha en sittvagn, självklart mot er, till en bebis på 2 månader när ni är på typ Ikea?

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-02 21:01:55 följande:

Euroshopper är bäst och bra pris. Synd bara att de går åt som smör på maxi, ofta det är slut.....

Har inte mkt tid att sitta här längre. Dagarna är fulla med skola och sen när man kommer hem är det familjen som gäller. Om kvällarna är det mkt annat som ska planeras eller så borde man plugga. Har hur mkt som helst så kommer inte vara inne här mkt.

Är alla hemma om dagarna? känns nästan så! Inga som jobbar eller pluggar längre?

Idag var jag "ledig" från skolan och var hemma hela dagen med pojkarna. Jisses va ös det är hela dagarna. HUr ska man orka i nov??? De kommer ju vara där mellan 9-13 om dagarna, så då är det ju bara jag å bebisen. Men sen är det ju en riktigt sjukdomsårstid så det kommer bli tufft, det är vi inställda på. Jag har ju liksom precis gått igenom det där första krävande året och jag vet att det är tufft å ingen dans på rosor som många tycks tro. Längtar såklart efter bebisen, samtidigt som oron hela tiden finns där. Hur ska man orka då? orkar ju knappt en dag då jag knappt sovit nu idag. Nu sover pojkarna i regel bra, men ibland blir det ju som det blir. Oroliga jag kan inte riktigt släppa detta.

Är jag ensam om denna oro här i tråden????

Jag har gått ner till 60% så på måndagar,tis och fre jobbar jag 3h (men är på jobbet 4 så jag får gratis lunch) onsdagar är jag på jobbet 6h och på torsdagar 9h. Har lektioner ca 2-3h dessa dagar så jag kan surfa under min planeringstid.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-09-02 21:16:42 följande:
    hehe, vi köpte ICAs gröna våtservetter sist, så nu har jag börjat använda ena paketet i kköket eftersom Josefine börjar äta mer själv o det blir så kladdit. Har upptäckt att dom luktar ÖL Så jag sa till min man "dom här köper vi ALDRIG igen" hehe. Kanske är det bara gravidnäsan som spelar mej ett spratt.. men jag har väldigt starkt luktsinne så minsta lilla förstärks ju nu..
    Annars har vi bara kört på Natusans (förutom dom libero o pampers vi fick gratis prover av).
    Natusan Gentle Care fick sämst i test när det kommer till farligheter. 6 st dåliga saker.
  • Kinne79

Nästa vecka ska min klass åka till fjällen, men dit orkar jag inte följa med så nu är jag ledig i 9 dagar, ska bli väldigt skönt. Men typiskt nog ska min man till Finland hela veckan och han är inte tillåten att prata i telefon, de ska på något överlevnadsläger med jobbet, så lite ensamt kommer det ju bli. Och på måndag är det första mötet med föräldragruppen, lite pinsamt att behöva gå dit själv första gången.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2