Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-09-08 19:48:08 följande:
    Vi har nog bestämt att bebisen ska heta Idun.

Då blir det nog Idun Jennie Cecilia, låter det bra? Men både Jennie och Cecilia är mina släktnamn, så jag skulle vilja ha ett från mannens sida också. Så nu har jag börjat fundera på om vi inte ska klämma in ett Mimmi också.
    Alltså Idun Jennie Mimmi Cecilia. Hur låter det?

Jennie heter min syster, hennes äldsta dotter har mitt tilltalsnamn som andranamn.
    Cecilia heter jag, min systerdotter, kusin, kusindotter och en massa tanter på både min mammas och pappas sida.
    Mimmi kallas min mans mormor, finare än Hjördis som hon heter.

Jag har fyra namn så mängden namn ser jag inte som något problem, men låter det bra?
    Tycker de låter jätte fint =)
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Kinne79 skrev 2010-09-08 19:59:27 följande:
    Med eller utan Mimmi?
    Med Mimmi
  • mzetterblad

För oss blir det en Linus , om han nu ser ut som en Linus då ;P Det är ju svårt att säga så här innan men det är vårat topp 1 namn =)

• mzetterblad

Idag ska jag på en extra kontroll hos BM för att mäta magen. Undra om man kan fråga henne om hon kan känna hur bebisen ligger? Känner ett enormt tryck nedåt hela tiden

• mzetterblad

Hemma igen =)

Magen hade vuxit ca 1 cm , så ungefär 28 ligger jag på nu i vecka 32+3, men fortfarande för litet för hur stor jag borde vara i denna vecka, men det va bra ändå tyckte hon. Sen kollar dom ju ordentligt på måndag på smvc.
    Blev en aning deppig bara för jag hade gått upp 2kg på EN VECKA?!?!?!? men men, jag har ätit lite mer än vanligt denna veckan som vart nu, i tron om att magen kanske skulle växa bättre då? Jag vet inte.

Hjärtljuden var som vanlingt mellan 145-148 :)
    Och annars såg allt bra ut ! =)

Bebisen hade inte vänt sig med huvet neråt iaf vad hon kunde känna utan låg nog fortfarande i säte.

• mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-09-10 13:08:26 följande:
    Allt är nog bra ska du se! är nog bara en liten bebis du kommer få och det är ju skönt, då gör det ju inte lika ont
    Haha ja man kan ju hoppas
  • mzetterblad
    Jojo 85 skrev 2010-09-10 13:47:08 följande:
    trulsa: jag tror omkretsen kan stanna av om livmodern växer mer uppåt.. det är ju den BM mäter.. från blygdbenet o upp till livmoderkanten.. så oroa dej inte så mycket över omkretsen..

Wiliams Mamma: Magen växer ju iaf.. avviker du mycket från din egen kurva? Min gick lite upp o ned med Josefine, men det var helt normalt enl min BM. Då låg jag antingen en bit över "normalkurvan" eller mitt på.. så hon låg nog o simmade gott där inne.. för ut kom ju en liten mini bebis, hehe.
    Jo jag aviker en hel del tror jag, på kurvan blev det ett dyk neråt.
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-09-12 10:25:02 följande:

ang vikten så orkar jag inte bry mig så värst mkt nu. Jag har gått upp 13 kg och för mig är de lagom. Jag kan gå upp 7-9 kg till, men jag tar tag i de efteråt.. Jag äter när jag e hungrig och nu äter jag mer än va jag gjort innan... Äter som en häst....Under graviditeten ska man gå upp=)

Har en bebis med hicka nu. Kan ibland tycka det e jobbigt=)

Drömde inatt att jag va hos bm, men att jag hade en manlig.... Jag kom dit i bara t-shirt och inga trosor, sen började han mäta magen, men han kände inte hur den låg. Sen började han kyssa mig. som tur va vaknade jag. Vilka jäkla drömmar då... Hua mig

Samma här, jag har gått upp 12 kg hittils. Går jag upp 25 så går jag upp 25.
    Finns inte så mkt jag kan göra åt det just nu utan får ta det sen.
  • mzetterblad

Idag ska jag på TUL :)
    Ska bli riktigt spännande o se liten igen!

• mzetterblad

Är så himla ledsen
    Vår bebis är jätte liten, ligger på (- 32 % )

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2