• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sininen
    PennyJenny skrev 2010-05-07 19:11:04 följande:
    Tack tjejer, vad gulliga ni är. Jobbigast är ändå att det bara är jag och sambon som vet. . . Mår skit när jag ser mamma och pappa och dom vet ingenting. Fixar inte att berätta bara, min brorson fyller 1 år nu i helgen och vi ska fira honom då. På nåt sätt vill jag inte "förstöra" något vi ändå inte kan göra något åt förrens på måndag, då läkaren ändå kommer kontakta pappa. Nåja... nu ska jag krypa in i sambons famn och gråta en skvätt. Hoppas man mår lite bättre sen. Kram på er
    Hur gammal är din pappa? För om man är lite äldre så delar sig cellerna långsammare och det kan ta längre tid för cancern att ta fäste. Sjukvården är så sjukt avancerad numera så jag hoppas att dom hittar rätt behandling med en gång så att han kan fortsätta sitt liv som vanligt. En primär tumör är den första canceruppkomsten och metastaser är dottertumörer.

*styrkekramar*
  • frukarlssonn

Hedi: vad skönt att du fick tag på tabletter Jag fick ta alvedon förra veckan för huvudvärken va så envis, höll i sig i flera dar! Va kul att du hittade rea-jeans! Undrar om de rear ut här med {#lang_emotions_dreamer}

Idag gick jag in i trimester två {#lang_emotions_laughing}

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Helen C

Min sambo har oxå gått upp lite i vikt... Jag ställde mig på vågen idag och har gått ner 1 kg.... Men vänder väl snart när man kan äta igen....

Chanell-Grattis=)

Har sovit riktigt bra inatt och det e skönt, inte ofta man gör de....
    Här blir de innedag idag då vädret e riktugt ruggigt

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-08 09:29:54 följande:
    Min sambo har oxå gått upp lite i vikt... Jag ställde mig på vågen idag och har gått ner 1 kg.... Men vänder väl snart när man kan äta igen.... Chanell-Grattis=) Har sovit riktigt bra inatt och det e skönt, inte ofta man gör de.... Här blir de innedag idag då vädret e riktugt ruggigt
    Tack

Jag har sovit som en prinsessa inatt Gick upp halv sex på toa och somnade om, så när jag hör Olivia va jag så yrvaken så jag va säker på att klockan va max halv sju! Gissa om jag blev chockad när jag såg att den stod på 07.43! Hon brukar alltid vakna runt sex varje morgon!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Rosen

måste fråga er om det e nån som vet om det är farligt att ta alvedon varje dag nu under graviditeten?
    jag e tvungen för jag vaknar med huvudvärk o somnar med huvudvärk så jag e tvungen att ta i alla fall 2 tabletter om dagen.
    känns inte så bra men jag har sån fruktansvärd huvudvärk så jag kan inte vara utan alvedonen.

• PennyJenny
    justmystica skrev 2010-05-08 06:10:52 följande:
    Hur gammal är din pappa? För om man är lite äldre så delar sig cellerna långsammare och det kan ta längre tid för cancern att ta fäste. Sjukvården är så sjukt avancerad numera så jag hoppas att dom hittar rätt behandling med en gång så att han kan fortsätta sitt liv som vanligt. En primär tumör är den första canceruppkomsten och metastaser är dottertumörer.*styrkekramar*
    Han är bara 59 år. Det som gör mig bekymrad är att det även stod "icke säkert patologiska körtlar i axillerna" och på ett ställe till. Inget bra... Jag vet alltför mkt om cancer eftersom vi haft det i vår familj förut och ser ju att det ser inte bra ut, även om jag givetvis hoppas att jag har fel!
    Nä, nu ska jag sluta älta mina bekymmer här inne och sänka trådens goda humör. Tack för stödet allihop! *kramar om*
    Rosen skrev 2010-05-08 10:00:10 följande:
    måste fråga er om det e nån som vet om det är farligt att ta alvedon varje dag nu under graviditeten? jag e tvungen för jag vaknar med huvudvärk o somnar med huvudvärk så jag e tvungen att ta i alla fall 2 tabletter om dagen. känns inte så bra men jag har sån fruktansvärd huvudvärk så jag kan inte vara utan alvedonen.
    Jag tog alvedon så sent som igår. Har även gjort det ett par ggr förut när jag haft som värst "mensvärk" så att säga.
  • Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-08 10:31:59 följande:
    Han är bara 59 år. Det som gör mig bekymrad är att det även stod "icke säkert patologiska körtlar i axillerna" och på ett ställe till. Inget bra... Jag vet alltför mkt om cancer eftersom vi haft det i vår familj förut och ser ju att det ser inte bra ut, även om jag givetvis hoppas att jag har fel!Nä, nu ska jag sluta älta mina bekymmer här inne och sänka trådens goda humör. Tack för stödet allihop! *kramar om* Jag tog alvedon så sent som igår. Har även gjort det ett par ggr förut när jag haft som värst "mensvärk" så att säga.
    ett par ggr e ingen fara att ta alvedon under graviditeten men jag blir lite bekymrad för jag har ätit alvedon varje dag i över en månad nu, känns som om det skulle kunna skada fostret eller nåt
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-05-08 09:55:06 följande:
    Tack Jag har sovit som en prinsessa inatt Gick upp halv sex på toa och somnade om, så när jag hör Olivia va jag så yrvaken så jag va säker på att klockan va max halv sju! Gissa om jag blev chockad när jag såg att den stod på 07.43! Hon brukar alltid vakna runt sex varje morgon!
    inte helt fel med sovmorgon=)

Här blir de en dryg dag... Sambon har åkt till jobbet och kommer inte hem förens ikväll/natt så blir lugna gatan här
  • sininen

Här jobbar vi båda helgen så vi går om varandra. =/ Lite tråkigt men det är bättre än att vi jobbar olika helger.

• popcornplaya
    Rosen skrev 2010-05-08 10:44:28 följande:
    ett par ggr e ingen fara att ta alvedon under graviditeten men jag blir lite bekymrad för jag har ätit alvedon varje dag i över en månad nu, känns som om det skulle kunna skada fostret eller nåt
    Du kan ju ringa och fråga din bm om du är orolig. Tror i och för sig inte det är bra att äta varje dag i en månad även om man inte är gravid. Dom brukar väll inte rekommendera mer än någon veckas regelbundet bruk om man inte har läkares ordination.

Men jag vet inte säkert så det är bättre att du pratar med din bm istället.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2