Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-03 15:15:01 följande:
    Nu har vi hämtat hem vagnen och den är sååååååååååå fin!
    Tog modet till mig och berätta för min gubbe att jag beställde skötväskan också, men han blev inte arg direkt ;P Haha. Han sa bara "jag hoppas tamejfan mina barn ska ta hand om mig när jag är gammal sen" hahaha. För dom är så dyra i drift ;P

Var även och köpte nya skor till mig o lilleman =) Och passade på att storhandla inför kalaset imorn.
    Råkade slinka ner 1,5 kg kräftor SMASKENS!!
    Åh, kräftor hade varit gott. Får nog bli det i morgon, hinner ju inte tina tills i kväll.
  • Kinne79

Växer era bröst? Är i v.28 nu och jag tror att jag behöver byta storlek på bh:n igen, har redan gjort det en gång under graviditeten. Man undrar ju hur stora de ska bli.

• Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-03 15:22:50 följande:
    Jaa ! Köpte färska idag, är inte så förtjust i frysta =/

Mina bröst är som ballonger. Började graviditeten med 80B , nu har jag 85D
    Trodde inte vi fick äta färska. Eller får vi för då är det ju helt klart ett alternativ för kvällen.

Jag började graviditeten med 80C,  just nu använder jag 80D men jag behöver nog köpa 85DD imorgon.
  • Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-09-03 16:07:34 följande:
    Jag har också fått byta upp mig från B till D. Men jag vill ha min B kupa igen! Hatar stora bröst, tycker det är jättefult.

Nån gång iframtiden när jag vet att jag är färdig med barn blir det operation av mage och bröst. Och då blir det lyft och förminskning av brösten.
    Ja, jag vill inte att de blir större, fasar lite inför när mjölken rinner till också. De snyggaste brösten jag haft var när jag hade 70C jag misstänker att jag nu har 85DD och det är faktiskt inte speciellt snyggt eller praktiskt.
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-03 17:10:45 följande:
    Jag har aldrig hört att man inte ska få äta färska kräftor
    Tänkte mest eftersom dom är svenska och vi ska väl inte äta fisk från insjöar så då borde man inte få äta kräftor heller trodde jag.
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-09-03 18:38:07 följande:
    Jag har oxå hört rätt mycket om det där.... Så jag försöker förbereda mig på att det KAN komma ut en kille med. bara så man inte blir helt knäpp där på förlossningen om det skulle komma ut en pöjk. Men min känsla säger mig att det är en tös därinne Men ja, vi får se. Jag försöker hålla ett öppet sinne Tror det är bäst.
    Här har det ploppats ut bebisar på löpande band på sistone och alla har haft det kön som bm sagt, känns tryggt iom att jag gjort mitt ul på samma ställe. Sen fick jag ju ett extra också när jag var på förlossningen.
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-03 21:39:35 följande:
    Inte från Vättern! Vet ju inte vart du bor. Men gravida ska iaf undvika allt från Vättern! Jag har alltid haft mängder med mjölk, sprutar hej vilt Andra gången åkte jF dessvärre på mjölkstockning tre ggr. Första gången efter knappt två v. Det var fruktansvärt, trodde typ att det inte kunde drabba mig eftersom jag klarade mig ifrån det med första sonen. Så ta hand om era tuttar tjejer! Det krävs så oerhört lite för att få det!
    Är det värme och bygellöst som gäller? Något mer?
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-03 22:00:25 följande:
    Näe allt fr insjöar ska man över huvudtaget undvika. Just Vättern visste jag inte men jag äter aldrig ngt därifrån ändå

Jag hade början t mjölkstockning flera ggr med Olivia, speciellt då jag avvecklade amningen. Inte kul alls. Då brukade jag lägga henne vid bröstet så fick hon äta och när jag vaknade va stockningen borta Men den kom gärna tillbaka lite då och då.

Trulsa: om du börjar få mjölkstockning ska du stå i en varm dusch och massera bröstet utifrån och inåt. Jag har bara haft bygellösa bh:ar. Tror att man ska undvika bygel men är inte hundra...
    Hur vet man att man börjar få det?
  • Kinne79

Har hittat en vagn på blocket som jag verkligen vill åka och titta på, den finns 50 min härifrån och vi ska dit i dag ändå. Men i annonsen finns bara en e-mail, så frustrerande att inte kunna ringa. Har skickat ett mail med mitt nummer så hoppas jag får ett samtal under dagen. Förstår inte riktig att man lägger ut saker men inte håller sig tillgänglig.

• Kinne79

NJs mamma- Hoppas att det känns bättre idag.

Jag har 88 dagar kvar. Ska bli så spännande att se vem som blir först i tråden.

Nu på förmiddagen har vi varit och köpt en vagn. Så nu har vi 2 vagnar innan bebisen ens är född. En Brio Happy som blir bra i vinter och den vi köpte idag en Emmaljunga City cerox med snurrhjul fram, som ska användas till våren plus när vi åker och shoppar i vinter.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2