Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

en liten jämförelsebild.. lite svårt att se dock då bilderna är tagna  i olika vinklar.

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    NJsmamma skrev 2010-09-18 19:25:38 följande:
    Bebis: "skönt" med ngn mer som är så fruktansvärt trött, den här tröttheten är faktiskt värre än vad den var i början.. jag måste sova mitt på dagen för att inte slockna ståendes, bara det att ja blir så jäkla mossig i huvudet när jag vaknar och nästan känner mig ännu tröttare!! Orkar inte heller ngt, känner mig så fruktansvärt osocial och varken orkar eller vill träffa någon.

Chanelll: Skitsexiga tofflor, vart har du köpt dom?! hehe dom ser jättesköna ut, det är huvudsaken  Superfin mage!!

Williams mamma: Ser ut som att du bär den här bebisen lite högre, jättefina magar iaf

Kan lova att det känns att jag bär magen lägre den här gången, mkt lättare att andas men satan vad det trycker på neråt.. har era bebisar mkt hicka?? Min lille har hick jätteofta, speciellt på kvällarna.
    Ja, jag tror jag bär högre den här gången.
    Har dock inte ont av det, för det trycker bara neråt hela tiden.. haha!!
  • mzetterblad
    Marinero skrev 2010-09-19 12:20:50 följande:
    Ja det är ju det. Olivias huvud va bara 32 cm, de va lagom
    Ja 32 va litet
    William hade ett huvudomfång på 37 cm . Fast han fick dom ju iof dra ut med sugklocka också
  • mzetterblad
    Frogster skrev 2010-09-19 12:33:42 följande:

Är i v.33 nu och har gått upp knappt 6kg. Tappade 2-3kg i samband med att jag blev förkyld men har nu ätit på mig lite av det igen! Haha

Vet faktiskt inte alls hur min Mini ligger. Ena stunden känns det som han börjat fixera sig rätt, men så nästa stund börjar han trycka åt nåt håll som gör att jag inte alls kan tolka hur han verkligen ligger! Gissar på att han leker kringla eller nåt där inne =p

Började få foglossning nånstans mellan v.20 och 25. Minns inte exakt... Det har dock inte blivit värre så om jag bara undviker vissa typer av rörelser/påfrestningar så är jag lika funktionell som vanligt =)
    Har dock problem med ligamenten fortfarande. Började redan runt v.10 och har hållit i sig sedan dess. Dock verkar Mini växa lite i perioder och det är bara i växtperioderna som jag har ont av det. Där i mellan så känner jag bara ligamenten om jag anstränger mig väldigt hårt.

Sover gör jag massor!
    Inga problem att somna eller så. Sover som en jäkla stock och springer på toa 2-5 gånger per natt. Nu sista veckan har jag vaknat med kramp i benen nån gång så får se hur det utvecklar sig....
    Är väldigt trött och sover betydligt mer än vanligt.

När är det man kollar ordentligt hur bebis ligger och när gör man eventuella vändningsförsök?

Vändningsförsök görs oftast runt vecka 37 tror jag.
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-09-19 14:00:43 följande:
    Jo, jag vet Bara att det iaf produceras några pojkar här i tråden Vi får säkert också en pojke, även om det känns så himla annorlunda denna gång....
    Hur gick det på ul:et???
    Jo de gick bra, flödet var fint likaså mängden fostervatten. Ska tillbaka igen på onsdag för samma procedur!
  • mzetterblad

ja, jag tror inte jag  kommer få några töser .. Är nog allt en pojkmamma

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-09-19 17:02:40 följande:
    har du förresten avslöjat på fb att det blir en pojke?
    jag har inte avslöjat det än men nån hade skrivit ut det på min fb så jag fick typ ljuga o skriva att vi inte vet vad det ska bli.
    jag blir så trött på folk när dom avslöjar en när dom vet att man inte vill säga det. hon kunde ju ha skrivit till mig privat o frågat i stället, istället för att skriva det som kommentar på ett foto där alla läser
    Nej vi vill inte att andra ska veta. Några väldigt få av våra vänner vet men har lovat dyrt och heligt att inte avslöja det. Släkt och vänner får så snällt vänta tills förlossningen o till att lillebror kommit ut. Tycker det är riktigt skamligt om nån av dom skulle skriva om det just på FB av alla ställen. Usch va arg jag skulle bli då.
    Annizsj skrev 2010-09-19 17:41:28 följande:
    Det har varit ganska lugnt i tråden idag. Jag har så tråkigt på jobbet så det är därför jag skriver så mkt Är jag hemma så skriver jag endast när barnen somnat....

En fråga! Ni som ska ha era små i nov, vilken storlek köper ni overall i? Tycker det är jättesvårt!
    Jag har både 50, 56 & 62
  • mzetterblad

jag har så ont i min ichias nerv nu så ja kan knappt sitta, ligga, gå eller stå... AJJJ!!

• mzetterblad

Både jag och gubben röstade rött.

Anniz: Min BM trodde att det var ichias eller ja att bebis kanske ligger o trycker mot nerven eller nåt sånt. Inte foglossning iaf .

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2