Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

dazazz skrev 2010-09-27 16:57:32 följande:
    Är carenas syskonvagn vändbar i sittdelarna? Vill gärna ha en där lillan kan sitta vänd mot mig när hon börjar med sittdel men de flesta har ju tyvärr bara framåtvända sittdelar...
    nej tyärr inte. Jag tänkte så oxå i början, men sen så insåg jag att det kanske inte är så viktigt.. syskonen har ju varandra så lillasyskonet sitter ju inte helt utelämnat..
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

Ang. blöjor: Vi fick köra på prematurblöjor i början eftersom Josefine var så liten. På BB hade dom pampers sen fick vi bara tag på Liberos så då blev det dom hemma.. så jag har för mej vi fortsatte med Libero sen, men så hade vi ju gratisblöjorna oxå. Tyckte nog bättre om Libero i början oxå.. sen satt dom bättre på Josefine innan hon blev rörligare. Nu kör vi på Pampers Active fit... passar bättre än Libero, men mest för att dom är billigare än Libero för oss. Annars spelar det inte så stor roll längre. Byxblöjor har vi precis börjat köra på Huggies.. dom får inte samma "string" effekt som Libero o pampers.. som vi testat tidigare. Så det där med blöjor ändras lite hela tiden känns det som. Får se vad vi köper för märke sen.. väntar nog nån månad till iaf. Huggies använde vi nog ett tag oxå o gillade dom med.. hmm..jag går nog lite på pris oxå..

• Jojo 85

jag har bara kört på zinksalva, idomin, olja o lotion.. ingen special salva, men vi har aldrig haft problem med röda rumpa.. juste, puder oxå..

Jag tycker liberos babyolja är bäst, inte bara olja utan flaskan o korken oxå. Eller jag har testat Natusan oxå.. inga fler. Av dom två så gillar både jag o maken liberos bäst. Oljan är nog lika bra, men flaskan är behändigare. Jag använde alltid Natusan till mej själv tidigare, men Liberos är ju ganska ny oxå.

• Jojo 85

Belavon: åh vad skönt! Nu slipper du fundera mer på det

God morgon förresten!
    Inte så mkt att uppdatera om. Halvkass sömn men inte ont någonstans inatt iaf så jag klagar inte.

• Jojo 85

För nån dag sedan pratade vi ju babymössor. Jag glömmer hela tidn bort att jag kom över ett gäng stickade o virkade mössor i våras.. så det har jag ju oxå. Det kan nog bli perfekt att ha på o sen luva som finns på overallen. Ja, det beror ju på vädret förståss.. men då har jag ju iaf ett alternativ till.

kicki08 skrev 2010-09-28 12:00:28 följande:
    Hörni, sen igår så värker det som F*N vid blygbenet! Till och med när jag sitter ner. kommer och går liksom en stund sådär. sen går det över.
    Är det foglossnin glr bebis som gräver ner sig?
    Kan ju vara bebis som gräverner sej.. du har ju inte så långt kvar nu
  • Jojo 85

God morgon!
    Inatt lyckades jag få några timmars "riktig" sömn. Alltså djup sömn o det var så härligt. Annars sover jag så ytligt eftersom man måste vakna varje gång man ska ändra ställning.

• Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-09-29 08:53:21 följande:
    Jag har börjat få nackspärr igen... Hade det jättemycket i början av graviditeten.
    Drömde så obehagligt i natt... Drömde om nåt gäng som hade ihjäl små barn på olika sätt. Fastän jag lyckades väcka mig själv ur drömmen så fortsatte jag drömma på den när jag hade somnat om... Varför drömmer man så dumt??
    Jag har nog en hel del sd om nätterna. Inte helt medveten om de men eftersom jag sover så dåligt är det nog så. Mannen sover oxå dåligt. Han är liksom på stand by mode...
    Kanske att du har huudet för högt eller för lågt när du sover?? Sen så är det ju säkert pga annat oxå.. mentesta det iaf (om du inte redan gjort det). Annars kan jag väl bara tipsa om värme.. vetekudde är bra mot dom flesta krämpor.. iaf för stunden om inte annat.
  • Jojo 85

Zazz: skönt att vändningen lyckades, speciellt eftersom det gjorde så ont. Förstår att det blir lite virrigt att ställa om sej på att det är en kille i magen, men skönt att ni fick veta det nu än när den kommer ut.. Nu har ni ju några veckor att tänka om :)

Idag har vi skaffat ett litet akvarium.. Min man har jobbat med det tidigare o har saknat fiskar i hemmet sen vi gjorde oss av med förra akvariet. Nu har vi ett litet iaf som Josefine kommer ha roligt av att titta på oxå :) Den dan vi flyttar till hus blir det ett STORT akvarium.

Idag har jag en riktigt aktiv bebis i magen :) lite jobbigt såklart eftersom revbenen tar stryk, men det är mysigt o tryggt att känna den leva loppan ändå.

• Jojo 85

Popcorn: jag har tvättat den. Lika bra ingå ur evetuella gifter.

Kicki: vågar inte svara på det.. Bästa är ju att ringa förlossningen.

• Jojo 85

Ja, det här med plats för kläderna.. hmm.. vi ska försöka rensa ur en garderob i Joefines rum där bla våra våtdräkter hänger o lite andra kläder o skor.. tror symaskinen står där oxå. Sen måst vi nog köpa lite inredning till den.. korgar är nog bäst.
    Josefine har en byrå nu o vi måste sätta på barnlås på, för jag har trttnat på at hon springer dt o river ur alla sina kläder Det är ju inte så att min man viker o lägger in dom igen.  Han gör mycket annat, men Josefines grejor är det jag som tar hand om.. blir väl lätt så eftersom det är jag som är hemma med henne om dagarna.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2