-
Är det bumbo du menar?Helen C skrev 2010-09-14 18:46:45 följande:Vad heter dom här små stolarna till bebisen när dom e stadiga i ryggen och sitta i??????? Kommer inte ihåg va dom heter -
Jojo 85 skrev 2010-09-14 19:17:41 följande:Hehe
Glömde uppdatera sidan innan jag svarade..
-
Jag har ju redan 3 vagnar eller 2 beroende på hur man ser det, det är två chassin men till den ena finns det både liggkorg och sittvagn till. Så innan bebisen ens är född har vi alltså två sittvagnar och en liggvagn, sen kommer vi med största sannorlikhet köpa en resevagn också då vi planerar att åka på en liten resa till våren.Marinero skrev 2010-09-15 07:55:39 följande:Ja visst e de bra?! Skönt att andra resonerar som jag, har nämligen blivit ifrågasatt av vissa varför vi har så många vagnar. Vi har två vagnar nu och kommer behålla dem ifall en av oss vill gå ut själv med ett barn. En del fattar inte varför vi hamstrar vagnar och inte säljer, men nej jag vill abs inte sälja. Ena vagnen är en finare vagn som är bäst och den andra är en sliten Emmaljunga (inte gammal men lite förstörd) och den använder jag ibland beroende på vad vi gör. Helt perfekt! -
Jag tycker synd om er som har foglossning och andra krämpor. Jag har fortfarande inget, men det dyker väl upp snart kan jag tro. Däremot trots att jag sover som en stock på nätterna med bara en kisspaus, så har jag börjat bli lite trött igen. Funderar på om det är jobbet eller om det kanske är dags för även mig att börja med järntabletter. Finns det flers symtom om mna har järnbrist än bara trötthet?
Idag ska jag till bm på runtinkontroll, ska bli kul att höra hjärtat. Sen är jag lite spänd på att se om magen har växt något, för enligt mina egna mätningar så har den ju inte det och jag tycker inte den ser större ut heller, men den har säkert vuxit, men ska bli skönt att förhoppningsvis få det bekräftat.
-
Oj, själv hade jag typ vägrat att jobba där från dag 1 när jag plussat, både med tanke på risken men även cigarettröken. Fy så elakt av FK att inte bevilja HP.NoahLeah skrev 2010-09-15 13:55:13 följande:Bebis: Jag jobbar med psykiskt sjuka vuxna som är utåtagerande, finns hela tiden risk för att de kan slåss mm samt att alla röker så blir konstant utsatt för rök.
Fk hade frågat chefen om jag var tvungen att agera om det blev brål o det är ju en självklarhet, kan ju inte bara se på när en kollega el boende blir misshandlad!!!
Nej, tufft att jobba heltid o ta hand om hus o barn nu när man har så ont o är konstant trött..sover 2-3 timmar per natt.
Förresten..idag hoppas vi att Noahs kusin kommer till världen 6 dagar efter BF.
-
Jag tycker också att den ser mindre ut. Men bebisen har förmodligen bara gosat in sig långt ner. Följer du kurvan?Frogster skrev 2010-09-15 13:03:06 följande:V. 33 idag och ny bild tagen =)
Känns dock som att magen snarare har krympt sen förra veckan....
Eller så är det bara min fortsatta viktnedgång samt ljuset som lurar ögat lite.
-
popcornplaya- Jag har inte bäddat än, men har tvättat upp allt. Först måste vi måla spjälsängen, den är ärvd och ganska skavd så vill fräscha upp den lite, får se när vi tar tag i det. Jag kommer bara bädda med lakan och kudde för har tänkt prova om bebisen gillar grobag (men jag har täcke utifall också).
-
Det är ju det jag menar, man ska ju inte behöva säga upp sig. Självklart ska du bli omplacerad eller få HP, fattar inte hur dom tänker. Du är absolut inte en dålig mamma, det är ju FK som är dumma i huvudet och ditt jobb som har en dålig planering, de borde vara skyldiga att hitta en omplacering åt dig.NoahLeah skrev 2010-09-15 14:21:56 följande:Har ingen möjlighet att vägra, finns ingenstans att omplacera mig heller så i så fall hade jag fått säga upp mig.
Ibland har man inget val
(Känner mig som en kass mamma nu) 
-
Jag ringde FK idag, fick sitta i telefonkö i 1 min. Varje gång jag ringer kommer jag fram snabbt. Ett tips är att lämna in alla papper direkt på ett kontor, det har jag gjort och då blev det klart på 3 dagar.Bisquit skrev 2010-09-15 14:33:26 följande:Taniko: men fy va hemskt!!
Men du kan ju ta ut föräldrapenning två månader innan beräknad ankomst, det kanske kan vara något nu när fk strular...
Skixkade in mina papper till dom för evigheter sen, har fortfarande inte hört något... Känns ju som om det kommer gå åt hel... med strul och allt. Men jag orkar bara inte sitta i telefonkö i flera timmar...
Jättefint popcorn! Vi har precis målat klart barnrummet, nu väntar vi bara på lite möbler. Svärisarna har ju säng och skötbord... ( och den gamla fula vagnen, remember...)
Försökte hämta sakerna förra veckan, men dom var inte hemma och vi fick inte gå ner och "rota" i förrådet. Seriöst, vad tror dom egentligen....?
Har en gammal byrå jag ska måla om sen är det bara att tvätta barnkläder och boa in sig! Längtar!! -
Det vet jag inte om man måste, jag har gjort det för att det är smidigast.Bisquit skrev 2010-09-15 15:28:36 följande:trulsa, fast du måste väl lämna in det i din egen kommun va?
Jag bor ju i etuna och jobbar i sthlm....
1min!! Då får du ringa åt mig nästa gång, hi hi...