BF November,2010 DEL 2
Hejsan. Idag har jag varit hos barnmorskan. Bebisens hjärtljud var på 146.. SF-mått i v. 25+0 (vilket borde betyda att jag går in i v.26 idag) var 23. När vi jämförde med vad jag hade med dottern så hade jag i v.24+0 sf mått 22 så än så länge är kurvorna ganska lika. Alla värden så bra ut :) Jag har gått upp 3 kilo sen inskrivningen. Här hemma har det dykt upp ett problem. Jag har nämligen börjat känna av foglossningar i massor när jag städar (dammsuger och torkar golven) så barnmorskan sa idag att städa är bland det värsta man kan göra som gravid. Hon sa även att det var något jag skulle försöka undvika men kruxet är att sambon haft diskbråck 3 gånger och senast han fick det så var det dammsugning som utlöste det. Så med andra ord ska han undvika att dammsuga och själv får jag ju så ont i fogarna men städa måste man ju. Å jag vill inte riskera att sambon ska få tillbaka sitt diskbråck för det innebär då att han knappt kan hjälpa till här hemma (med hunden, Ebba och allt annat). Så hur gör man? Känns ju lite surt att behöva ta hem städhjälp med tanke på att när det blir höst lär hunden och Ebba dra in en massa och då måste man ju dammsuga 2-4 ggr i veckan.. Idag har jag iaf dammsugit och det känns nu. hoppas bara det släpper tills imorgon! Jaja, vi får se hur vi får göra. Tänkte bara dela med mig om vårt problem...