Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-09-15 14:57:02 följande:

Det underliga är bara att han ligger kvar på samma ställe som vanligt och trycker ut sin rumpa strax under mina revben så han kan inte ha flyttat särskillt mycket på sig...

Men följer SF-kurvan kalasfint, ska tillbaka på torsdag nästa vecka för att kolla igen så får vi se om magens minskning är en synvilla eller ej.

Full fart där inne i alla fall så oavsett så verkar liten må finfint =)

Om du följer kurvan så är det ju bara skönt att du slipper vara större.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-15 21:12:14 följande:
    Äh, alla dialekter har sin charm Men tidaholmare har ingen direkt fin dialekt hlr... så jag fortsätter att prata på min göteborska
    Mamma har flyttat till Hjo, så jag måste hålla med, vissa har väldigt kraftig dialekt. Och då är jag uppväxt bara 8 mil därifrån, men låter inte alls på samma sätt.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-15 21:26:00 följande:
    Jaså bor hon där? Det ligger ju inte alls långt härifrån Ja då vet du hur de låter då
    Hedi skrev 2010-09-15 21:14:14 följande:
    Förlat men jag hade en kille fran Trollhätten och det maste nog vara den värsta dialekten .
    Ja riktigt bred trollhättedialekt är inte att leka med
    Japp, hon bor där. Så vem vet vi kanske kan få till en fika i sommar tillsammans med bebisarna.
  • Kinne79

Jag är ganska van vid att min man åker iväg över natten och det är inget jag brukar bry mig om (han var ju borta hela förra veckan), men när jag är i v. 38+3 - 39+0 ska han iväg med jobbet visserligen bara 1½ timma hemifrån, men sen är det ytterligare 1h till förlossningen om det skulle behövas. Detta är jag redan lite nojjig över.

Vi har köpt en kudde att ha i spjälsängen, har både sovpåse och täcke och kommer att köpa en gallerfilt, så vi får prova oss fram vad som passar vår bebis bäst. Så skönt när man får ärva en massa, då kostar det ju inget att ha en massa olika saker och man kan prova sig fram.

Idag ska vi göra ett nytt försök med föräldragrupp. Är ni snälla och håller tummarna för att det blir bättre denna gången.

• Kinne79

Hoppsan, det var visst v.37+3 - 38+0 han ska vara borta, men det är nära det också.

• Kinne79
    Bisquit skrev 2010-09-16 15:17:41 följande:
    Är det bara jag som är förstagångsmamma här?

Här är en till.

Har nyss kommit hem från den nya föräldragruppen, och det kändes mycket bättre. Men tyvärr var det knappt några pappor där, men känner ändå att det är viktigare att jag trivs i gruppen. *ego* Nä, men det är ju jag som ska vara hemma.

• Kinne79

Belavon- Fy vad jobbigt och tråkigt! Hur ska han jobba sen när bebisen är här?

Taniko- Om det blir riktigt jobbigt kanske du kan låna ut katterna till någon vän. Har en kompis som var tvungen att låna ut sina hundar för hon tyckte de luktade så illa.

Williams mamma- Håller tummarna för att allt ska se bra ut idag.

popcorn- Jobbigt att förkylningen håller i sig så länge.

Funderar på det här med vikt, hur mycket gick ni upp i slutet på era förra graviditeter? Typ mellan v.30-40?  

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-09-17 11:24:06 följande:
    Väldigt olika! med första barnet gick jag upp 10 kg mellan de veckorna!! FY! med andra barnet gick jag upp 1 kg.
    får se hur det blir nu...
    Det är just de där 10 kg jag är rädd för. Jag har de senaste veckorna ökat med 1 kg i veckan, så fortsätter det så blir det tungt och jag kommer upp i 3-siffrigt! Förvånad
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-17 14:57:52 följande:
    Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.

Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
    Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags Så nu är jag lättad!!
    Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!
    Vad skönt att höra att allt såg bra ut! Mindre roligt att du gick upp 1kg i veckan. Jaja, bara förbereda sig på en 1:a längst fram på vågen....
  • Kinne79

Sitter och är avis och frustrerad på min lillebror!

Han är 21 år och bor i lägenhet som mina föräldrar betalar + mat och mobil. Det tycker jag väl är ok, om det inte håller på allt för länge till. Det jag är frustrerad över är att han får pengar utöver detta till helt onödiga och dumma saker. Tex har han för flera månader sedan åkt fast för att ha lastat för mycket öl i bilen från Tyskland. (Tillsammans med kompisar) Mamma betalade hela boten på 4000kr och hur lillebror fick pengar till öl vet jag inte. Detta tyckte jag var jättedumt men han hade ju hamnat hos kronofogden annars. Senare fick jag reda på att det hänt igen och böterna fick pappa betala (de är skilda). Fasen han lär sig ju inte om de bara betalar utan att ställa motkrav. Och nyss läste jag på FB att han ska tatuera sig för drygt 2000kr. Jäkla bortskämda snorunge känner jag då. Jag kanske inte är avis men jäkligt frustrerad. 

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2